Przy prezentacji nowego modelu zazwyczaj mamy okazję podziwiać najdroższy wariant wyposażenia i nie inaczej jest w przypadku Peugeot 308 III generacji. Nowy kompakt w wersji GT prezentuje się pięknie, ale jesteśmy ciekawi jak wygląda w podstawie.
Kilka dni po prezentacji nowego Peugeot 308 ruszyła produkcja modelu w zakładzie Miluzie, w którym powstaje również DS 7 Crossback, Peugeot 508 i 508 SW. Na krótkim filmie zrealizowanym przez koncern Stellantis możemy zobaczyć poszczególne etapy montażu. Oprócz 308 GT pojawia się kilka ujęć tańszych poziomów wykończenia. Tematem podstawowych wersji zajął się również magazyn motoryzacyjny L’argus, który przedstawił zdjęcia przednich reflektorów oraz gamy felg i tapicerek.
Gdy Peugeot 308 zadebiutuje na rynku, będzie można wybierać spośród pięciu wersji: Active Pack, Allure, Allure Pack, GT i GT Pack. Wariant Active będzie dostępny w wybranych krajach m.in. w Turcji i państwach Maghrebu.
Reflektory Full LED od wersji GT
Pojazdy znajdujące się na początku cennika otrzymają światła eco-LED. Cienkie lampy Full LED z technologią Peugeot Matrix LED są zarezerwowane dla dwóch najwyższych wersji 308 GT i GT Pack. Producent odznaczył modele dodatkowo emblematem lwa na nadkolach oraz bardziej wyrazistym grillem. Różnice pomiędzy poziomami dostrzeżemy dodatkowo w tylnej części pojazdu. Od poziomu Allure, nowy Peugeot 308 będzie oferował światła z technologią Full LED w kształcie trzech skośnych pazurów. W tańszych egzemplarzach linie są ułożone poziomo.
Paleta lakierów Peugeot 308 składa się z 7 kolorów: Szary Olivine, Niebieski Vertigo, Czerwony Elixir, Biały Nacré, Biały Banquise, Szary Artense i Czarny Perla Nera. Co ciekawe, znana ze zdjęć prasowych intensywna zieleń ma być dostępna bez dodatkowej opłaty. Podobny zabieg marka zastosowała przy 2008, który w podstawie można zamówić w barwie Pomarańczowy Fusion.
Od wersji Active Pack dostajemy cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10 cali a od wariantu GT wersję trójwymiarową. Właściciel 308 Active będzie musiał zadowolić się analogowymi zegarami. Panel dotykowy i-Toggle, który można konfigurować w zależności od potrzeb, jest obecny w wariancie Allure. Na niższym poziomie zastąpiono go kontrolkami klimatyzacji. Deska rozdzielcza i panele drzwi mają różne wykończenia: piankę (Active), tkaninę (Allure) i aluminium (GT).
Więcej szczegółów poznamy w momencie debiutu rynkowego, który odbędzie się w czerwcu 2021 roku.
Najnowsze komentarze