czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Nowy Peugeot 308 kontra BMW Serii 1. Francuska marka dąży do segmentu premium

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-04-10
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 7 minut
1.6k 66
42
Peugeot 308, BMW Serii 1
1.4k
UDOSTĘPNIEŃ
4.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault

Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate

Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu

Peugeot ma duże ambicje w stosunku do swojego nowego modelu 308 aspirując do segmentu premium. Francuski portal motoryzacyjny L’argus sprawdził, czy nowy lew ma szansę z luksusową konkurencją i porównał 308 z BMW Serii 1. Wnioski są bardzo interesujące.

Wydawałoby się, że Peugeot i BMW to marki z dwóch odrębnych światów, ale granica pomiędzy samochodami francuskiego i niemieckiego producenta stopniowo się zaciera. Peugeot nie ukrywa swoich ambicji, by rywalizować z producentami premium, nawet jeśli to zadanie powierzono DS Automobiles. Podczas prac nad nowym 308 marka spod znaku lwa inspirowała się starszymi generacjami Serii 1. Tymczasem, BMW zupełnie zmieniło podejście do klasy kompaktowej. Poniżej porównanie modeli, jakiego podjął się magazyn motoryzacyjny L’argus.

Osoby bliskie programu P51 (kod wewnętrzny Peugeot 308) wielokrotnie powtarzały, że inspiracją dla modelu była I i II generacja BMW Serii 1. Pierwsze zdjęcia kompaktu ukazują model z długą maską, cofniętą kabiną, która potwierdza powiązanie. Peugeot obniżył linię dachu, co dodatkowo podkreśliło dynamikę kształtów. BMW postąpiło zupełnie inaczej. Nowa Seria 1, która zadebiutowała w 2019 roku radykalnie kontrastuje ze swoimi poprzednikami mniejszą dynamiką oraz zastosowaniem napędu na przednie koła.

Peugeot 308 dłuższy niż BMW

Nowy kompakt Peugeota jest o 4 cm dłuższy od niemieckiego rywala (4,36 kontra 4,32 m) a rozstaw osi jest identyczny i wynosi 2,67 m. Nie trudno rozróżnić oba modele. 308 dumnie prezentuje swoje „kły” do jazdy dziennej. Peugeot powiększył grill, który zdobi nowe logo marki a boki zostały zaokrąglone, aby podkreślić muskulaturę modelu. Jest to sztuczka uwielbiana przez Gillesa Vidala, który odszedł do Renault jeszcze przed prezentacją 308. Tył korzysta z czarnego pasa łączącego reflektory, tak jak w 3008, ale w modelu 308 linia odznacza się większą finezją.

BMW Serii 1 prezentuje się bardziej klasycznie ponieważ światła do jazdy dziennej zintegrowano z głównymi reflektorami. Dynamizmu nadaje imponujący grill. Boki niemieckiego samochodu wyglądają bardziej subtelnie niż francuskiego a światła hojnie „wgryzają” się w tylną klapę.

Wyraziste wnętrza

Zdaniem L’argus, na pokładzie czuć atmosferę każdej z marek dlatego w żadnym wypadku nie pomylimy ze sobą tych dwóch modeli. 308 wykorzystuje system i-Cockpit z małą kierownicą oraz 10-calowe cyfrowe zegary, które mogą mieć funkcję 3D. Do tego dochodzi 10-calowy ekran systemu multimedialnego, który wykorzystuje interfejs modelu DS 4. Dzięki temu jest bardziej intuicyjny i responsywny. Nowością jest panel i-Toggle umieszczony pod wyświetlaczem, który działa trochę jak touchpad w DS 4. Po wybraniu funkcji trzeba skorzystać z ekranu dotykowego.

W  BMW wciąż jest pokrętło iDrive. System, który zadebiutował w 2001 roku umożliwia sterowanie systemem informacyjno-rozrywkowym bez konieczności odrywania wzroku od drogi. Jest to tym bardziej przydatne, gdy ekran dotykowy jest nieco oddalony od kierowcy. Liczniki cyfrowe oferują ograniczone możliwości personalizacji, ale można je uzupełnić wyświetlaczem head-up.

Model premium nie spełnia jakości

308 wykonał oczywisty skok pod względem jakości wykończenia. Peugeot zminimalizował liczbę materiałów na rzecz jakości a powierzchnie często są znacznie przyjemniejsze w dotyku i dla oka niż w Serii 1. Peugeot wykorzystał piankowe elementy m.in. do pokrycie konsoli środkowej podczas, gdy konkurent oferuje zbyt wiele twardych tworzyw sztucznych i o ile montaż jest w na wysokim poziomie, niektóre elementy nie zasługują na rangę premium.

Peugeot zdobywa punkty także przy porównaniu przestrzeni do przechowywania. Są liczne i pojemne, 308 otrzymał dużą podstawkę na telefon komórkowy z funkcją ładowania indukcyjnego. Dzięki zmniejszeniu dźwigni zmiany biegów i przeniesieniu elementów sterujących na kierownicę, zwolniono dużo przestrzeni do przechowywania i nie zapomniano o głębokim schowku w podłokietniku.BMW Serii 1

Na pokładzie BMW jest bardziej klasycznie. Portal L’argus zwraca uwagę na pochyloną podstawkę na smartfon, która pozwala spoglądać na ekran. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy chcemy naładować telefon poprzez system indukcyjny. Oba modele mają schowki na rękawiczki, uchwyty na kubki i kieszenie w drzwiach. Dno kieszeni 308 jest pokryte miękkim materiałem, ale tylko z przodu.

BMW Serii 1 nadrabia przestronnym wnętrzem

308 oferuje mniej miejsca. Różnice występują głównie w ułożeniu poszczególnych elementów wnętrza. Przestrzeń na nogi pasażerów siedzących z tyłu BMW jest całkiem przyzwoita, podobnie jak miejsce nad głowami oraz na nogi. Dzięki nowej architekturze (silnik umieszczony poprzecznie), Seria 1 radzi sobie lepiej we wszystkich aspektach przestrzeni z wyjątkiem miejsca nad głową. Fotele są nieco dłuższe niż w 308, ale nie zapewniają wystarczającego podparcia pod udami. Peugeot nadrabia środkowym siedzeniem, które nie jest tak twarde jak w Serii 1, a pasażerowi nie przeszkadza tunel przekładni. Jeśli chodzi o przestrzeń bagażnika, francuski samochód radzi sobie znacznie lepiej niż rywal, z wyjątkiem wersji hybrydowej plug-in.

Silniki: szeroka oferta BMW

Jest jeden obszar, w którym BMW deklasuje swojego rywala. Jest nim katalog napędów, przynajmniej pod względem ilości. Peugeot postawił na prosta ofertę składającą się z dwóch silników benzynowych o mocy 110 i 130 KM oraz diesla o mocy 130 KM. Ofertę uzupełniają dwie hybrydy o mocy 180 oraz 225 KM. BMW oferuje znacznie szerszy zakres pięciu jednostek benzynowych (109, 140, 178, 265 i 305 KM) i trzech wysokoprężnych (116, 150 i 190 KM), ale bez hybrydowej wersji plug-in. Aby mieć szansę w segmencie premium nowemu lwu brakuje sportowego wariantu a Peugeot nie planuje opcji PSE. W ofercie pojawi się za to elektryczny 308.

To samo dotyczy przekładni. BMW oferuje trzy opcje: 6-biegową skrzynię manualną, 7-biegową z podwójnym sprzęgłem oraz automat o 8 przełożeniach. Jest też wersja z napędem na wszystkie koła. Peugeot proponuje wybór pomiędzy 6-biegową manualną przekładną i 8-biegowym automatem i tylko wersje z napędem na przód.

Werdykt

Chęć wkroczenia w świat premium nieuchronnie prowadzi do wzrostu ceny. Z informacji, do których dotarł magazyn L’argus wynika, że Peugeot faktycznie podniesie ceny. 308 będzie kosztował w podstawie o 1000 euro więcej niż poprzednik z takim samym silnikiem i wykończeniem. Ponadto Peugeot zrezygnuje z wersji Active i rozpocznie katalog od poziomu Active Pack. Cena startowa wyniesie zatem ok. 26.000 euro. BMW Serii 1 kosztuje 24.850 euro, ale w tej cenie oferuje tylko to, co jest absolutnie niezbędne. Peugeot woli bardziej rozbudowane wyposażenie w standardzie.

Podobnie jak w przypadku modelu 208, Peugeot postawił na zdecydowaną stylistykę swojego nowego kompaktu. 308 III generacji będzie się zdecydowanie wyróżniał na ulicy, do tego dochodzi również schludne i ergonomiczne wnętrze. Pod względem przestronności góruje Seria 1, ale francuz również nie ma się czego wstydzić. Peugeot dokonał rozsądnego wyboru gamy silnikowej, jednak segment premium wymaga odrobiny szaleństwa. Peugeot 308 o mocy 300 KM z pewnością miałby wpływ na wizerunek modelu i marki. W końcu francuski kompakt dominuje nad swoim niemieckim rywalem, który wraz z trzecią generacją stracił coś, co czyniło model wyjątkowym w tym segmencie. Model 308 znajduje się na dobrej pozycji, aby go zastąpić…

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot 308, BMW Serii 1BMW Serii 1
2.2 6 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 308DS 4Peugeot
Udostepnij566Tweet354Udostepnij99
Poprzedni

Dlaczego kocham markę Citroën? List czytelnika

Następny

Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 04/2021

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 04/2021

Citroën, DS, Opel i Peugeot: akcja naprawcza silników 2.0 BlueHDi z lat 2017-2018. Jakich modeli dotyczy?

Najdroższa nowa Dacia z silnikiem diesla 4x4 kosztuje już ponad 90 tysięcy złotych. Kwiecień 2021

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
42 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Józek mechanik - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Stella - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Pękam-Ze-Śmiechu - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Akcjonariusz 2CV - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • qwe - Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • qwe - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Anonimowo - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Anonimowo - Najmniejszy kamper świata! Citroën C1 jako baza do konwersji. Jest kuchenka, gaz i duża sypialnia
  • Damian - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Chip - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
42
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.