sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Nowy Peugeot 308 kontra Volkswagen Golf, Toyota Corolla i Kia Ceed. Porównanie wnętrza

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-01-22
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
4.9k 312
21
4.5k
UDOSTĘPNIEŃ
14.9k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Nowy Peugeot 308 pojawił się w salonach i zachwyca nie tylko większymi wymiarami, dostępnością mocnych napędów hybrydowych ale również projektem wnętrza. Kiedy porówna się projekt kokpitu francuskich projektantów z konkurencyjnymi pomysłami, można dostrzec  wyraźnie, który producent przykłada więcej uwagi do bezpieczeństwa, komfortu i spójności wizualnej. Porównajmy więc wnętrza czterech samochodów: nowy Peugeot 308, Volkswagen Golf, Toyota Corolla oraz Kia Ceed.

W kwestii designu zwycięzca może być tylko jeden. Nowy Peugeot 308 oferuje wnętrze spójne, zaprojektowane od początku do końca, w którym każdy element został przemyślany i dobrany tak, aby tworzyć wygodną w użyciu całość. I-cockpit 3D, oferowany przez Peugeot, to rozwiązanie w którym trójwymiarowe zegary umieszczone są nad kierownicą, zwiększając bezpieczeństwo prowadzenia a jednocześnie nie rozpraszając kierowcy w czasie, gdy jedzie. Wyświetlacz zegarów jest panoramiczny, jego powłoka matowa, nie ma tu żadnych refleksów świetlnych a czytelność, nawet w ostrym słońcu, znakomita. Zmniejszona nieco w porównaniu do zwykłych aut kierownica przywodzi na myśli auta sportowe. Projektanci postawili na ostre, zdecydowane linie, nowoczesność. Tablet centralny jest dobrze zintegrowany z całym kokpitem a dostęp do najważniejszych funkcji ułatwiają klawisze pod ekranem. Ergonomia i wygoda są tu wręcz wzorowe. Zwracają też uwagę wysokiej jakości materiały, użyte do stworzenia wnętrza.

Przyjdź na Dni Otwarte Peugeot 21-22 stycznia i sprawdź jak wygodne jest wnętrze nowego Peugeot 308.

Pod względem wymiarów nowy Peugeot 308 również wygrywa: jest najszerszy, ma największy rozstaw osi i oferuje największy bagażnik. To obiecuje komfortowe i przestronne wnętrze.

W przypadku Volkswagena Golfa jest już nieco gorzej. Nawet w bardzo dobrze wyposażonych topowych wersjach razi, w  porównaniu do Peugeot, duże koło kierownicy. Także kształt podłokietników na drzwiach nie współgra z liniami deski rozdzielczej. Tablet pośrodku wystaje jakby znad deski, co sprawia wrażenie, że włożono go z boku trochę na siłę. Jednak Golf broni się zdecydowanie wyższą spójnością projektu na tle na tle koreańskiej i mocno niedopracowanej pod tym względem japońskiej konkurencji. Niemiecki samochód również oferuje dobrej jakości materiały, z których stworzono kokpit. Pod względem wymiarów Golf nie wypada dobrze, jest krótki i wąski.

Kia Ceed w naszej opinii odstaje od Peugeota i Volkswagena. Chociaż wnętrze wykonane jest z lepszych materiałów, niż poprzednia generacja, to już jego projekt wygląda tak, jakby przez lata dodawano poszczególne elementy, trochę na siłę. Wyraźnie też widać analogowe pochodzenie samej deski rozdzielczej i dużej kierownicy. Tablet wygląda jak doczepiony w ostatniej chwili a kształt nawiewów z lewej strony nie pasuje wizualnie do drzwi. Duża kierownica wzmacnia tylko wrażenie pewnej archaiczności. Tak mógłby wyglądać samochód kilka lat temu. Szczególnie ten kontrast jest uderzający gdy zestawi się kokpit Ceeda ze znacznie nowocześniejszymi wnętrzami Peugeot i Volkswagena. Plusem Ceeda jest pewnego rodzaju konsekwencja tej archaiczności, obecna w całym projekcie. Ceed ma drugi pod względem wielkości bagażnik i mniejszy od 308 rozstaw osi.

Toyota Corolla ma naszym zdaniem chyba najgorzej zaprojektowane wnętrze  wśród samochodów kompaktowych. Tutaj brakuje zarówno wizji jak i pomysłu. Kierownica i zegary być może dobrze wyglądałyby w najtańszym małym modelu, ale w klasie kompaktowej mocno odstają na minus. Najgorzej sprawa wygląda jeśli chodzi o tablet, nie można oprzeć się wrażeniu, że wklejono go na siłę bo musiał być, ale nie pasuje on kompletnie do całej reszty. Także projekt konsoli środkowej, pomiędzy fotelami, wygląda wyjątkowo przestarzale. Japoński producent musi bardzo mocno popracować też nad jakością materiałów, która w ocenie wielu osób jest jak na tą klasę raczej przeciętna.

Corolla jest też niezbyt przestronna, według danych technicznych to drugi najgorszy wynik pod względem szerokości oraz rozstawu osi a także najmniejszy bagażnik, zaledwie 361 litrów, o ponad 50 litrów gorszy niż w przypadku wygrywającego tu Peugeot 308.

Dane techniczne: nowy Peugeot 308, Volkswagen Golf, Kia Ceed, Toyota Corolla

Nowy Peugeot 308 Volkswagen Golf Kia Ceed Toyota Corolla
Długość (mm) 4.367 4.284 4.310 4.370
Szerokość (mm) 1.852 1.789 1.800 1.790
Rozstaw osi (mm) 2.675 2.619 2.650 2.640
Bagażnik (l) 412 381 395 361

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.3 71 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 308Peugeot
Udostepnij1785Tweet1116Udostepnij312
Poprzedni

Citroën zamierza pokonać Saharę samochodem. Jak polska prasa relacjonowała przygotowania do wyprawy?

Następny

Citroën prawie jak Porsche – wyniki sprzedaży po dwóch dekadach stycznia 2022

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Citroën prawie jak Porsche – wyniki sprzedaży po dwóch dekadach stycznia 2022

Nowa Dacia Duster z nagrodą Najlepszy rodzinny SUV pod względem wartości magazynu What Car? Bezawaryjny samochód!

Nowe Renault Grand Austral

Nowe Renault Grand Austral przechodzi testy. Następca Koleosa już na publicznych drogach

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
21 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
21
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.