Marka Peugeot po cichutku zakończyła produkcję modelu 308 GTi w Sochaux, ale liczymy na powrót najmocniejszej wersji wraz z nadejściem nowej generacji kompaktu. Francuski portal motoryzacyjny Auto-Moto nakreślił wizualizację modelu, która bardzo nam się spodobała.
Niestety nie zobaczymy Peugeot 308 PSE zbyt szybko. W pierwszej kolejności zadebiutuje zwykła, cywilna III generacja kompaktu. Francuska marka zaplanowała premierę modelu na wiosnę 2021 roku. 308 powstanie na ulepszonej platformie EMP2, czyli tej samej, która posłuży do produkcji luksusowego DS 4 oraz nowej odsłony Opla Astry. Nowa płyta podłogowa jest kluczem do instalacji napędu hybrydowego a tym samym do uzyskania większych mocy.
W listopadzie tego roku na francuskim rynku zadebiutował w model 508 PSE (Peugeot Sport Engineered), którego napęd hybrydowy generuje 360 KM. Układ łączy jednostkę benzynową o pojemności 1.6 litra i mocy 225 z dwoma silnikami elektrycznymi. Technologia pozwala pojazdowi czerpać korzyści z napędu na wszystkie koła i przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 sekundy. Ten sam napęd, choć najprawdopodobniej w słabszej, 300-konnej wersji trafi również do 308 PSE.
Następca Peugeot 308 GTi, jeśli tylko dostanie zielone światło, powinien zadebiutować w salonach dealerskich w 2022 roku. Ostateczna decyzja o produkcji będzie zależała jednak od tego, jak wiele klientów zdecyduje się wydać minimum 67.100 euro (ok. 300 tys. zł) na najmocniejszą i jednocześnie najlepiej wyposażoną wersję 508-ki. Do linii PSE dołączy również elektryczny model 208 PSE oraz 3008 PSE z napędem hybrydowym.
Najnowsze komentarze