Do naszej redakcji trafił nowy Peugeot 308 SW, który pokonuje kolejne kilometry po Polsce: z centrum do Nowego Targu a następnie w okolice Krakowa, gdzie część naszej redakcji przywitała już uczestników Europ.Raid 2022, czyli rajdu Peugeot 205 po Europie. Podczas tego wydarzenia poznaliśmy Klemensa, któremu udostępniliśmy francuski kompakt do krótkiego testu. Jakie wrażenia z jazdy?
Pierwsza przejażdżka nowym Peugeot 308 SW nie była wprawdzie długa, ale byliśmy ciekawi opinii, którą skonfrontowaliśmy z naszymi własnymi doświadczeniami z testu. Egzemplarz, który otrzymaliśmy z parku prasowego francuskiej marki jest napędzany 1,2-litrową jednostką benzynową o mocy 130 KM. Naszym zdaniem, silnik doskonale radzi sobie z kompaktem, a i Klemens zauważył, że „auto dobrze się zbiera i całkiem fajnie przyspiesza”. „Dają radę te 3-cylindry” – powiedział nam po pierwszej jeździe. Jednostka jest sprzężona z 8-biegowym automatem EAT8, który nie ociąga się i sprawnie reaguje, gdy mocniej naciśniemy pedał gazu.
Zobacz także: Nowy Peugeot 308 GT Castagna: unikat z luksusowym wnętrzem
Zdaniem Klemensa, zawieszenie nowego 308 SW „pracuje gładko”, jest „delikatne, ale stanowcze”. Pozwala zapewnić komfort, ale bez utraty kontroli nad pojazdem.
Zaletą nowego Peugeot 308 SW jest stylistyka, która wyróżnia auto z tłumu, ale największe wrażenie zrobił na testującym kokpit kierowcy. Pomysł, by zegary umieścić nad kierownicą, zdaniem Klemensa jest świetny. Znamy wprawdzie kilku takich, którzy lubią narzekać na to rozwiązanie, ale pozytywnych opinii na temat i-Cockpitu jest znacznie więcej.
Innym powodem do marudzenia mogą być czarne plastiki tzw. „piano black”, ale Klemens zauważył, że w testowym egzemplarzu nie ma ich tak wiele dlatego odciski palców w kabinie nie powinny nam aż tak bardzo przeszkadzać. Znajdują się na części kierownicy i deski rozdzielczej, ale konsola centralna ma powierzchnię o bardziej matowym charakterze. Klemensowi wpadły również w oko zegary 3D, które są przywilejem dwóch najwyższych wersji wyposażenia: GT oraz GT Pack.
Zobacz także: Peugeot 5008 nadal dostępny z silnikiem 2.0 HDi 180 KM. Można zamawiać
Testowy egzemplarz to Peugeot 308 SW w wersji GT, który ze 130-konnym układem napędowym i automatyczną przekładnią kosztuje w polskich salonach 144 tys. zł bez dodatkowych opcji. Czy warto wydać taką kwotę na nowego Peugeot 308 SW? Już wkrótce opowiemy o tym w teście.
Najnowsze komentarze