Nowy Peugeot 308 przestał już być tajemnicą, kompakt zmienił swój wygląd zewnętrzny, logo oraz gamę napędów a wnętrze zyskało najnowszy i-Cockpit. Samochód pojawi się w sprzedaży jesienią tego roku, ale przed nami jeszcze jedna premiera spod znaku 308 – wersja SW.
Już w czerwcu tego roku powinniśmy zobaczyć nowego Peugeot 308 SW. Producent niedawno testował model w wersji kombi pod osłoną kamuflażu. Na podstawie fotografii szpiegowskich, które powstały podczas testów oraz zdjęć hatchbacka najnowszej generacji, magazyn Auto Moto wykonał wizualizację samochodu.
Peugeot ma aspiracje do segmentu premium dlatego stawia wyzwanie nie tylko Volkswagenowi Golfowi i Renault Megane, ale także Audi A3 i BMW Serii 1. Wkrótce model przerodzi się w rodzinne kombi, ale bez rezygnacji z elegancji i nowoczesnych technologii, które znajdziemy w hatchbacku. Nowy Peugeot 308 mierzy 4,36 m jest więc o 11 cm dłuższy od swojego poprzednika, urośnie także kombi. 308 SW ma aktualnie 4,58 m długości, ale III generacja powinna otrzymać dodatkowe 5-7 cm.
Nowy Peugeot 308 SW będzie nawiązywał sylwetką do 508 SW. Spodziewamy się dynamicznej linii, długiej maski i licznych przetłoczeń. W kabinie podobnie jak w wersji hatchback pojawią się wirtualne zegary 3D i 10-calowy ekran dotykowy obsługiwany za pomocą klawiszy oraz dotykowego panelu, który można konfigurować według własnych upodobań.
Peugeot ujawnił już gamę jednostek napędowych 308. Wariant SW będzie miał analogiczne silniki 1.2 PureTech o mocy 110 i 130 KM a także diesla o mocy 130 KM. Nie zabraknie wersji hybrydowej o mocy 180 i 225 KM, które zapewnią ok. 50 km autonomii w trybie elektrycznym. Pojemność bagażnika hatchbacka wzrosła do 412 litrów. W kombi pod tylną klapą powinniśmy zmieścić ok. 600 litrów bagażu.
Najnowsze komentarze