wtorek, 5 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Nowy Peugeot 308 w starciu z Mazdą 3 i Volkswagenem Golfem. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 03/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-03-07
w Przeglad Prasy
Czas czytania 12 minut
185 2
15
160
UDOSTĘPNIEŃ
533
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022

Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022

Renault Kadjar TCe 160 – jak wypadł na długim dystansie? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2022

Na okładce trzeciego numeru AUTO MOTO datowanego na 2022 rok jest tylko jedno auto francuskie. To małe zdjęcie nowego Peugeota 308, który jest jednym z trzech samochodów kompaktowych, które się starły w teście kompaktów. Ale na stronie tytułowej pojawiły się też Alfa Romeo Giulietta oraz Opel Crossland.

 

AUTO MOTO nr 03 (310) z III.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 7,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 9,5 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C4, C5 Aircross, C-Zero, DS 9, 206, 208, 2008, 308, 406, 508, i0n, Arkana, Captur, Clio, Megane, R5, Zoe, Sandero, Astra, Corsa, Corsa-e, Crossland

 

Nie tylko paliwo ostatnio mocno drożeje – wzrosła też cena AUTO MOTO i to przy tej mniejszej objętości pisma, które czasem pojawia się w wersji 100-stronicowej, ale chyba częściej w 84-stronicowej, jak w tym miesiącu.

Wśród Premier miesiąca przedstawionych na stronach 10-11 AUTO MOTO wspomina przede wszystkim Alfę Romeo Tonale, ale też poliftingowego Citroëna C5 Aircross oraz Jeepa Compassa i Renegade.

Na stronie 12. zamieszczono wyniki plebiscytu Auto Lider 2022. Alfa Romeo Giulia GTAm zajęła trzecie miejsce w kategorii premiera motoryzacyjna. W segmencie aut małych na trzeciej pozycji uplasowała się Dacia Sandero. Również trzecie miejsce zdobył Opel Astra w segmencie kompaktów. Alfa Romeo Giulia zwyciężyła w klasie średniej. DS 9 stanęło na najniższym stopniu podium w klasie wyższej/luksusowej. Jeep Renegade zdobył drugie miejsce w klasie miejskich SUV-ów i crossoverów, Alfa Romeo Stelvio może pochwalić się analogicznym osiągnięciem w segmencie SUV-ów i crossoverów klasy średniej, a Jeep Wrangler zwyciężył w klasie dużych SUV-ów/aut terenowych. Alfa Romeo Giulia GTAm nie miała sobie równych wśród aut sportowych i kabrioletów, a Citroën Berlingo wśród minivanów.

Na tej samej stronie AUTO MOTO zamieściło podsumowanie ubiegłorocznej sprzedaży nowych aut w Europie. Na czele Volkswagen Golf, ale tuż za nim są Renault Clio, Dacia Sandero, Peugeot 208 i Peugeot 2008. Niezła pierwsza piątka, prawda? Potem mamy Volkswagena T-Roc’a i Toyotę Yaris, a następnie Opla/Vauxhalla Corsę, Fiata 500 i zamykającego Top 10 Renault Captura.

Obok pokazano jeszcze zdjęcie prototypowego Renault 5 nowej generacji i wspomniano o zakrojonych na szeroką skalę planach elektryfikacji aut w Aliansie Renault-Nissan-Mitsubishi.

Od niemieckiego partnera pochodzi test porównawczy Volkswagena Golfa i Mazdy 3 z nowiutkim Peugeotem 308. Znajdziecie go na stronach 16-23. Pod lupę wzięto samochody z silnikami benzynowymi o mocy z przedziału 122-130, przy czym ten słabszy pracował w Mazdzie (już niedostępnej w Polsce z tym silnikiem), a te mocniejsze w autach marek europejskich. Peugeot okazał się najdroższy, ale miał w wyposażeniu ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Trochę dziwne, bo z tym silnikiem jest dostępny manual, w jakie były wyposażone auta konkurentów. Taka konfiguracja (ze 130-konnym silnikiem) kosztuje 96.700 zł, więc Peugeot nie straciłby tylu punktów w kategorii cena. Byłby wówczas najtańszym modelem w stawce, choć z niewielką przewagą nad rywalami. Dlaczego nie uwzględniono w cenniku wersji ze skrzynią manualną?

Peugeot ma największy bagażnik spośród porównywanych rywali, przestronnością też specjalnie nie ustępuje, a momentami nawet góruje nad nimi.

308-ka dobrze się prowadzi, w czym AUTO MOTO upatruje efektu zastosowaniu z tyłu zawieszenia wielowahaczowego. Golf w tej wersji silnikowej ma belkę skrętną, ale i tak podobno okazuje się lepszy od Peugeota. Najwyraźniej dzięki dodatkowo płatnemu zawieszeniu adaptacyjnemu.

Oczywiście fotele Golfa – jak wszystko w nim – są świetne. Rywale też mają dobre, ale Volkswagen ma lepsze. W Peugeocie podobno po pewnym czasie zaczyna jednak przeszkadzać wybrzuszenie pod łopatkami. Nie wiem, co oznacza to „po pewnym czasie”, ale ja przejechałem ostatnio 308-ką trzy godziny bez przerwy i nic mi nie przeszkadzało ani pod łopatkami, ani w ogóle.

W ocenie silników Peugeot wypadł niby dobrze – ma najwyższy moment obrotowy (230 Nm) położony nisko, więc dobrze się napędza. Trochę powarkuje, zwłaszcza na zimno, AUTO MOTO narzeka też odrobinę na drgania, ale na nadwozie w mojej ocenie przenosi się to w stopniu praktycznie zerowym. Silnik Volkswagena imponuje im m.in. „wysokoobrotowością”. Cóż – może i tak, ale w turbodoładowanej jednostce oznacza to duże zużycie benzyny! Mazda bazuje na wolnossącym, ale zaawansowanym technicznie silniku 2-litrowym z miękką hybrydą. Co ciekawe w teście to Peugeot spalił najwięcej, a różnica w porównaniu z cechowanym „wysokoobrotowością” Golfem, to prawie litr. Widocznie testujący nie chcieli się tą „wysokoobrotowością” cieszyć ;-)

Skrytykowano małą kierownicę Peugeota za „słabe czucie”, tendencję do podsterowności, nadpobudliwe ESC i niezbyt mocne hamulce. Nie wiem, co oni dostają do testów, bo to, co stoi w tej chwili na moim podjeździe hamulce ma dość radykalne. A to ta sama jednostka napędowa, tylko z manualem. I w bogatszej wersji wyposażenia.

Nie mogłem się oprzeć wrażeniu podczas lektury tego materiału, że robiono wszystko, by dokopać Peugeotowi. To musi być naprawdę dobry samochód, skoro tak go krytykowano! Dużo punktów 308-ka straciła za prowadzenie w zakrętach i prowadzenie w slalomie, a także za wyposażenie. Ostatecznie Peugeot przegrał porównanie zdobywając tylko 3.042 punkty. Dorobek Mazdy, to 3.126, a Volkswagena 3.149 oczek.

Również z Niemiec pochodzi kolejny test porównawczy, a którym starły się Hyundai Bayon, Opel Crossland i Volkswagen Taigo. Pod ich maskami pracowały silniki benzynowe o mocach odpowiednio 100 KM, 110 KM i 130 KM. Hyundai jest najtańszy – można go kupić już za niecałe 79.000 zł. Za Volkswagena trzeba zapłacić ponad 20.000 zł, a za Opla – ponad 104.500 zł. Tyle, że obie niemieckie marki dają dość dużo wyposażenia, które w Hyundaiu wymaga dopłaty. Za to żadna z marek w porównywanych wersjach nie oferuje szlachetnych, czy choćby przyzwoitych materiałów wykończeniowych.

Podstawowa pojemność bagażnika Opla jest najmniejsza (ale różnice są pomijalnie małe, za to po złożeniu kanapy to do Crosslanda zapakujecie najwięcej. Choć i tu rywale ustępują mu w pomijalnie niewielkim stopniu.

Opla uznano za auto generalnie najciaśniejsze w porównaniu. Zawsze się zastanawiam, jakim cudem wychodzą takie rzeczy, bo jest on najszerszym samochodem w stawce (o 5 cm szerszym od Hyundaia i o 6,8 cm od Volkswagena), a wnętrze ma najwęższe – przodu różnica w porównaniu z Taigo wynosi aż 8 cm! Czy Volkswagen ma drzwi z gołej blachy, czy zakrzywia czasoprzestrzeń?

Hyundai wygrał to starcie, w dużej mierze ceną i gwarancją, ale też wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa, skutecznymi hamulcami i prowadzeniem. Uzbierał 3.047 punktów. Drugie miejsce zajął Volkswagen z dorobkiem 2.970 oczek. Opla sklasyfikowano na końcu z jedynie 2.918 punktami. Crossland stracił przede wszystkim w kategorii wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa (jest najstarszą konstrukcją w stawce i ostatni lifting niewiele tu zmienił), za poziom hałasu, za prowadzenie w zakrętach i slalomie, za skuteczność hamulców i cenę, zyskał zaś za wyposażenie.

Test Fiata Tipo znajdziecie na stronach 38-39, ale nie będę się w temat zagłębiał.

Strona 41. przynosi kolejny odcinek zapisu wrażeń z testu długodystansowego Renault Arkany E-Tech 145 R.S. Line. Jakiś czas temu podzieliłem się z Wami swoimi odczuciami po kilku dniach spędzonych za kierownicą podobnego auta, tylko w nieco uboższej (ale i tak bogatej) wersji wyposażeniowej. Co teraz opisał miesięcznik AUTO MOTO? Pochwalono zawieszenie, które mimo prostej budowy (MacPherson z przodu, belka skrętna z tyłu) zapewnia dużo komfortu, a przy tym dobre prowadzenie. Do tego wszystko pracuje cicho. Na komfort wpływ mają także opony o przyzwoitym profilu 55. Spodobał się także komfort siedzeń, które zapewniają niezłe, choć nie sportowe podparcie boczne. „Nawet po długiej trasie prowadzący nie wysiada z Arkany z bólem pleców”, napisano. Potwierdzam – robiłem w czasie testu Arkaną dość długie trasy (nawet 400 km naraz) i nie narzekałem.

Zobacz, za ile można kupić hybrydową Arkanę w Polsce

Samochody elektryczne wjeżdżają na drogi coraz odważniej. W Polsce to wciąż jeszcze znikoma ilość, ale dynamika jest rosnąca. W Europie elektryki widać na drogach naprawdę często. AUTO MOTO na stronach 44-51 zamieszcza test czasu ładowania siedmiu aut elektrycznych. Wśród nich znalazły się Renault Zoe E-Tech i Opel Corsa-e. Czas ładowania zależy od wielu czynników. Pierwszy, to niewątpliwie pojemność akumulatorów. Drugi – pokładowa ładowarka. Trzeci – możliwość stacji ładowania. Do tego dochodzi jeszcze parę mniej istotnych. Im bardziej chce się naładować akumulatory (w sensie – „do pełna”), tym więcej potrzeba czasu, bo skuteczność ładowania z czasem (i „napełnieniem”) spada. To fizyka.

Z testu wyszło, że doskonale radzi sobie z ładowaniem Kia EV6 AWD, szybko ładują się też aku w Porsche Taycanie 4S. Nieco więcej czasu potrzebuje Volkswagen ID.4 z podobnej pojemności akumulatorami, jak w Kii, oraz Opel Corsa-e (tu aku mają mniejszą pojemność). Średnio wychodzi czas ładowania Polestara 2 Long Range Single Motor, zaś Renault Zoe przyjmuje stosunkowo niewielki prąd i dlatego potrzebuje sporo czasu, ale do około 85% da się je naładować w godzinę. Ważna informacja – auta, które uzyskały najkrótsze czasy mogą przyjąć duży prąd, ale takich ładowarek w Europie jest niewiele, a w Polsce chyba ich nawet brak, a jeśli są, to jakieś pojedyncze. Materiał pochodzi bowiem od niemieckiego partnera AUTO MOTO.

Macie do dyspozycji 30 tys. zł i chcielibyście kupić przyzwoite używane auto kompaktowe? Na stronach 52-61 AUTO MOTO podaje kilka propozycji. Wśród nich jest Alfa Romeo Giulietta, która ma trwałe zawieszenie, bardzo dobre benzynowe silniki 1.4 TB i znakomite diesle, ale raczej omijajcie dwusprzęgłowe przekładnie.

Bardzo dobrze wypadł też Citroën C4 II generacji – polecają diesle HDi, ale i auta napędzane jednostką 1.2 PureTech. Wprawdzie w ofercie była tylko jedna wersja nadwoziowa, ale za to jest całkiem funkcjonalna. Oferta rynkowa nie jest zła, nie brakuje zadbanych aut z polskich salonów.

Można też poszukać Renault Megane III – tu również sporo egzemplarzy pochodzi z krajowego rynku, a wiele z nich ma bogate wyposażenie i jest zadbanych. Ostatnio widuję w moich okolicach sporo nowo rejestrowanych Meganek III generacji – najwyraźniej już nie przerażają w środowisku, w którym jeszcze niedawno synonimem sukcesu był Golf III/IV ;-) Megankę warto kupić z benzyniakiem 1.6 16v lub 2.0, ewentualnie z 2-litrowym dieslem. Mniejsze diesle też nie powinny w tym modelu stwarzać problemów.

Peugeot 308 II generacji, to bardzo ciekawe autko. Oszczędne, przestronne, szczególnie w wersji kombi (SW) i dostępne w całkiem dobrej relacji ceny do wieku. Często ma też bogate wyposażenie. Silniki – podobnie, jak w przypadku C4, bo w dużej mierze to auta pokrewne. Co ciekawe – 308-ki trzymają cenę!

Fragment tylnej części Peugeota 206 widać na zdjęciu zamieszczonym na stronie 62. Dwie strony dalej w tym samym artykule dostrzeżecie na zdjęciach Peugeota 406 i Renault Clio II.

Coraz więcej osób poważnie rozważa też zakup auta hybrydowego lub w pełni elektrycznego na rynku wtórnym. To dla nich jest artykuł opublikowany na stronach 66-73. Wśród wielu propozycji pojawia się Peugeot 508 RXH, naprawdę ceniony na rynku aut używanych. AUTO MOTO twierdzi jednak – nie bez racji – że podaż jest ograniczona. Samochód był drogi na rynku pierwotnym i w Polsce sprzedało się stosunkowo niewiele egzemplarzy. Cena wynikała z tego, że bazą był skądinąd znakomity silnik wysokoprężny 2.0 HDi. Artykuł wspomina też elektrycznego Peugeota i0n (oraz bliźniacze z nim Mitsubishi i-MiEV oraz Citroëna C-Zero), ale charakteryzuje je stosunkowo niewielki zasięg. Jako autko do jeżdżenia po mieście nadają się znakomicie – są małe, więc łatwo się wszędzie zmieszczą. Podobnie jest z Zoe I generacji – też są zgrabne i zwrotne, a zasięg może dochodzić do nawet 300 km! Zoe powinno być nieco przestronniejsze od i0n-a.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w marcowym numerze AUTO MOTO.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2008206208308406500508Alfa RomeoArkanaAstraAUTO MOTOBerlingoC-ZeroC4C5 AircrossCapturCitroenClioCompassCorsaCorsa-eCrosslandDaciaDS 9DS AutomobilesFiatGiuliaGiuliettai0nJeepMeganeOpelPeugeotR5RenaultRenault-Nissan-MitsubishiRenegadeSanderoTipoużywaneVauxhallZoe
Udostepnij64Tweet40Udostepnij11
Poprzedni

Fabryka Stellantis w Rennes zamknięta z powodu braku półprzewodników. Citroën C5 Aircross i Peugeota 5008 z opóźnieniami?

Następny

Citroën Peugeot 1.1 60 KM TU1M/Z – prosty trwały silnik benzynowy, nadal godny uwagi

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Citroën Peugeot 1.1 60 KM TU1M/Z - prosty trwały silnik benzynowy, nadal godny uwagi

Renault zorganizowało warsztaty robotyki dla córek swoich pracowników w Hiszpanii z okazji Dnia Kobiet

9 nowych modeli koncernu Stellantis trafi w tym roku do Korei Południowej

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • adamK - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • adamK - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Kasia - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Dawid - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Kolo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Mariusz - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Radek - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Anonimowo - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Pracuje w salonie - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.
  • Fiat 500e najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Niemczech i we Włoszech


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
15
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.