To już trzeci tegoroczny numer tygodnika MOTOR. Na okładce najwięcej miejsca zajmuje nowy Peugeot 308, ale jego zdjęcie umieszczono w dolnej części okładki, więc na tradycyjnych stojakach z czasopismami francuskiego auta nie widać. Można też wypatrzyć po wnikliwej analizie fotkę Citroëna C3 Picasso. Ale my sprawdzimy też, co miłośnik francuskiej motoryzacji znajdzie w środku.
MOTOR nr 03 (3578) z 17.I.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3 Picasso, C-Elysee, Spacetourer, DS 4, 208, 2008, 301, 308, 3008, 508, 5008, Rifter, Traveller, Austral, Clio, Kadjar, Koleos, Laguna, Master, Megane, R4, R5, R6, Combo, Combo-e, Vivaro, Zafira
MOTOR także podrożał – cena aktualnego numeru, to 2,99 zł, a więc podwyżka wynosi 50 groszy (20%). Czy ktoś z Was dostał taką procentową podwyżkę w pracy?
Króciutka notatka o drogowych testach w Europie następcy Kadjara, czyli Renault Australa, pojawiła się na stronie 7. Niżej znajdziecie też informację o tym, że kombivany i minivany Stellantis (Citroëny Berlingo i Spacetourer, Peugeoty Rifter i Traveller, Ople Combo Life, Vivaro Combi i Zafira Life) będą oferowane wyłącznie w wersjach elektrycznych.
Dużo, naprawdę dużo miejsca MOTOR poświęcił w tym tygodniu na test Peugeota 308 III generacji. Znajdziecie g na stronach 8-12, a przetestowano wersję hybrydową plug-in o mocy systemowej 225 KM w odmianie wyposażeniowej GT Pack. To pociąga za sobą naprawdę wysoką cenę – auto z opcjami kosztuje blisko 180.000 zł!
Auto wyraźnie urosło, przede wszystkim na długość, ale i na szerokość. Jest za to minimalnie niższe od poprzednika. Wnętrze okazuje się całkiem przestronne, także na kanapie. Wzrosła też pojemność bagażnika – do 412 litrów. 308-ka ma wyrazistą stylistykę i rzuca się w oczy. W środku zastosowano znany już z 208-ki i-Cockpit® 3D, ale MOTOR wciąż marudzi, że niektórzy nie będą mogli ustawić kierownicy tak, żeby widzieć wskaźniki. Jest to o tyle dziwne, że w naszej redakcji nikt nigdy problemów z ustawieniem nie miał a mamy osoby o różnym wzroście.
Hybrydowy napęd testowanego auta dysponował 180-konnym silnikiem benzynowym i 110-konną jednostką elektryczną. Oba motory napędzają przednią oś, stąd brak bezpośredniego sumowania ich mocy. Akumulator trakcyjny ma pojemność 12,4 kWh, dzięki czemu teoretycznie można pokonać „na prądzie” blisko 60 km. Nie oszczędzając prądu można zaś liczyć na bardzo dobrą dynamikę – do setki ten kompaktowy Peugeot może się rozpędzić w nawet 7,5 sekundy. Nieźle wypadło także spalanie, choć niektórym kierowcom humor zepsuje zaledwie 40-litrowy zbiornik na benzynę.
Redaktor Laska pochwalił komfort jazdy i pewność prowadzenia. Zawieszenie pracuje cicho i świetnie tłumi nierówności, choć przy wyższych prędkościach auto ma tendencję do „galopowania”. Prowadzi się stabilnie, w czym zasługa zespołu hybrydowego podnoszącego masę pojazdu do 1.633 kg.
W tekście wspomniano też modele 208, 2008 i 508. Wśród potencjalnych rywali wymieniono DS 4.
Fragment Renault Mastera widać na zdjęciu zamieszczonym na stronie 23.
Z kolei na stronie 32. Widać przód Peugeota 308 I generacji.
Na kolejnej stronie łatwo dostrzec tył Renault Laguny III. Wymieniono tam także najczęściej sprowadzane do Polski marki i modele aut używanych. Renault jest piąte, Peugeot siódmy, a Citroën ósmy. Wśród modeli pojawiły się dwa modele Renault – Clio (miejsce siedemnaste) i Megane (pozycja osiemnasta).
Solidne, ale mało popularne – pod takim hasłem MOTOR ocenia 16 modeli aut z rynku wtórnego (strony 34-37). Są też modele nas interesujące. To Citroën C3 Picasso doceniony za przestronność, funkcjonalność, dobrą widoczność i oszczędność, szczególnie w wersji z silnikiem 1.6 HDi. To także Peugeot 301 (bliźniak Citroëna C-Elysee), budżetowy, ale przestronny sedan, w przypadku którego najlepiej wybierać silniki 1.6 (benzynowe, albo wysokoprężne). To wreszcie Peugeot 3008 pierwszej generacji, w którym pod maską najlepiej mieć diesla, ale można też trafić hybrydę. To mocno niedoceniane, a solidne auto!
Na stronach 42-44 MOTOR zachęca do głosowania w plebiscycie Auto Lider 2022 i prezentuje kandydatów w kilku kategoriach. Wśród nominowanych aut znajdują się m.in. Alfa Romeo Stelvio, Peugeot 5008, Renault Koleos, Citroën Berlingo, Opel Combo-e Life i Peugeot Rifter.
W dziale MOTOR Retro na stronie 46. Pojawiła się fotka Renault 5 i wzmianki o Renault 4 u Renault 6.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze