Nowy Peugeot 308 został wybrany „Samochodem Roku 2022” w Portugalii przez jury składające się z 20 dziennikarzy z branży motoryzacyjnej i odpowiednich mediów, którzy przyznają nagrodę Car of the Year/Crystal Steering Wheel Trophy.
Nowy Peugeot 308 zwyciężył wśród 22 nowych modeli wprowadzonych na rynek w 2021 roku zgłoszonych do konkursu o najważniejsze krajowe nagrody w branży motoryzacyjnej. Oprócz zdobycia głównej nagrody nowy 308 otrzymał także trofeum „Plug-in Hybrid of the Year”, a 508 PSE otrzymał tytuł „Sport of the Year”. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się przedwczoraj wieczorem w Lizbonie.
Już po raz piąty Peugeot otrzymał najbardziej pożądaną nagrodę w portugalskim sektorze motoryzacyjnym i dzięki temu zwycięstwu stał się marką odnoszącą największe sukcesy w ostatniej dekadzie. Wraz z wyborem nowego 308 w ramach inicjatywy „Seguro Directo Car of the Year/Troféu Volante de Cristal 2022”, jest to czwarty model Peugeot koronowany od dziesięciu lat. Era sukcesów rozpoczęła się od pierwszej generacji 508 („Samochód Roku” w 2012 r.), później było trofeum dla 3008 („Samochód Roku” w 2017 r.) i obecnego 508 („Samochód Roku” w 2019 r.). Wcześniej w 1989 roku Peugeot 405 był „Samochodem Roku”.
Pierwszy model Peugeot z nowym logotypem marki, nowy 308, uwodzi swoim designem, technologią i szeroką gamą wydajnych silników. Klienci mogą swobodnie wybierać między hybrydą plug-in (PHEV), benzyną, olejem napędowym, a wkrótce także ofertą w 100% elektryczną. Nowy 308 jest wyrazem wartości Peugeot: uwodzenia, doskonałości i emocji. Przy ponad 65.000 zamówień w Europie od momentu wprowadzenia na rynek pod koniec 2021 r., z czego 23% przypada na wersje PHEV, nowy 308 notuje bardzo dobre wyniki.
Z początkowej listy 22 nowych samochodów, które pojawiły się w Portugalii w 2021 roku, Peugeot 308 awansował na krótką listę siedmiu modeli kandydujących do tytułu Samochodu Roku i zebrał świetne noty większości z 20 jurorów oddających głos, dystansując pozostałych sześciu przeciwników: Cuprę Born, Hyundaia Ioniqa 5, Kię EV6, Nissana Qashqaia, Škodę Enyaq i Toyotę Yaris Cross.
Peugeot 308 GT Hybrid otrzymał również trofeum „Rok Plug-In Hybrid”, w której to kategorii wygrał z siedmioma innymi modelami. W innym segmencie 508 Peugeot Sport Engineered zdobył nagrodę „Sport of the Year”, pokonując trzech innych konkurentów w kategorii modeli o sportowym charakterze.
https://youtu.be/mu9i4Kal19w
„Jestem bardzo dumny z przyznania w Portugalii tych nagród – Kryształowej Kierownicy i tytułu Samochodu Roku – nowemu Peugeot 308, dlatego gratuluję wszystkim zespołom Peugeot i Stellantis Portugal tego sukcesu. Nowe 308 zwyciężyło za wszystkie swoje walory, ale także dlatego, że pokrywa dużą część potrzeb potencjalnych portugalskich klientów – których reprezentowali tu jurorzy, jakim dziękuję za to wyróżnienie – którzy mogą znaleźć w nowej 308-ce atrakcyjny, wydajny samochód, funkcjonalny, przystępny cenowo, technologiczny i coraz bardziej zelektryfikowany, w tej trudnej erze transformacji energetycznej” – powiedział João Mendes, dyrektor Peugeot na teren Portugalii i Hiszpanii. – „Jest to wynik ewolucji Peugeot, dzięki czemu sieć dealerów ma teraz na swoich ekspozycjach wystawowych trzy modele z symbolem Samochodu Roku w Portugalii: nowe 308, 3008 i 508”.
Nowy Peugeot 308 został zaprojektowany i opracowany, aby spełnić oczekiwania klientów segmentu C w zakresie wyglądu zewnętrznego i wnętrza, funkcjonalności, wyposażenia, silników, zakresu technologicznego i stosunku jakości do ceny. Jego zoptymalizowana architektura sprzyja przestrzeni, zarówno w wersji sedan, jak i SW.
W wysokiej jakości, ergonomicznym i technologicznym środowisku, posiada najnowszą generację systemów wspomagania prowadzenia, w szczególności Peugeot i-Cockpit® (w tym: kompaktową kierownicę, wyświetlacz niemal na wysokości oczu, centralny ekran dotykowy z konfigurowalnymi klawiszami), zintegrowany połączony i intuicyjny system informacyjno-rozrywkowy, tak jak w smartfonie, oraz system półautonomicznej jazdy.
Od momentu wprowadzenia na rynek klienci mają możliwość swobodnego wyboru pomiędzy mechaniką hybrydową plug-in o mocy 180 lub 225 KM (PHEV) lub silnikami spalinowymi PureTech (benzyna) i BlueHDi (diesel). W 2023 roku na rynek europejski, a co za tym idzie, również do dealerów Peugeot w Portugalii trafi w 100% elektryczny wariant e-308.
Zapoznaj się z Peugeotem 308 na stronie polskiego importera.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze