Nowy Peugeot 308 będzie miał co najmniej dwie ładowalne wersje hybrydowe. Pierwsza z nich otrzyma nowy napęd o mocy 150 KM. Powstanie też prawdopodobnie 300-konna wersja sportowa, ale ta otrzyma napęd elektryczny.
Nowy hybrydowy Peugeot 308 będzie bazował na platformie EMP2V3, która będzie wykorzystana również w DS4 oraz Oplu Astrze. Powstaną dwie wersje hybrydowe:
- napęd 225 KM, zbudowany z silnika benzynowego 1,6 PureTech o mocy 180 KM pracującego z silnikiem elektrycznym o mocy 110 KM zasilanym z akumulatora 12,4 kWh z ośmiobiegową skrzynią automatyczną,
- tańszy nowy układ hybrydowy 150 KM z silnikiem benzynowym 1.6 i mniejszym silnikiem elektrycznym a także mniejszym akumulatorem, również z ośmiobiegowym automatem
Ale to nie koniec hybryd -początkowo pojawią się również odmiany mild hybrid z akumulatorem 48v oraz alternatorem-rozrusznikiem w wydaniu z manualną skrzynią biegów.
Z kolei w 2022 r. zadebiutuje wersja z zupełnie nową skrzynią biegów z Punch Powertrain. Będzie to skrzynia dwusprzęgłowa z wbudowanym silnikiem elektrycznym o mocy od 17,5 do 24 kW. Skrzynia ta będzie współpracowała z silnikami 1.2 PureTech a jej osiągi powinny zaowocować 15% niższym zużyciem paliwa.
Premiera nowego Peugeot 308 przewidywana jest na wiosnę br. Wtedy otwarte zostaną również zamówienia. W ofercie znajdą się początkowo napędy benzynowe 100 oraz 130 KM a także diesel. Hybrydy pojawią się pod koniec roku. Nowy Peugeot 308 pojawi się w salonach w drugiej połowie roku.
źródło: L’Argus
Najnowsze komentarze