Test łosia to jeden z najbardziej znanych sposobów na sprawdzenie, jak samochód poradzi sobie z nagłym ominięciem przeszkody na drodze. Próbie poddano nowego Peugeot 308. Jaki wynik?
Portal km77.com, który regularnie przeprowadza test łosia na nowych i używanych samochodach poddał próbie nowego Peugeot 308 w najwyższej wersji wyposażenia GT Pack z 225-konnym układem hybrydowym typu plug-in. Na 18-calowe koła nałożono opony Michelin Primacy 4 S1 w rozmiarze 225/40.
Test rozpoczęto o prędkości 80 km/h. Nowy Peugeot 308 zbił dwa pachołki dlatego trzeba było obniżyć pułap. Po zmniejszeniu prędkości o 3 km/h również nie udało się wykonać czystego przejazdu, ale zgodnie z komentarzem km77.com reakcja samochodu podczas omijania przeszkód była dobra. W kolejnych rundach 308 zdobył pochwałę za podwozie oraz ESC.
Zobacz także: Nowy Peugeot 308 bez i-Cockpitu 3D w wersjach GT i GT Pack
Test zaburzył problem ze wspomaganiem kierownicy. Awaria nastąpiła przy prędkości 73 km/h. Po ponownym uruchomieniu auta, Peugeot 308 znów wyruszył na tor, ale gdy zwiększono wartość na prędkościomierzu na wyświetlaczu znów pojawił się komunikat o usterce. Kierowca przesiadł się do drugiego, identycznego egzemplarza, który pozwolił ukończyć test łosia już bez podobnych problemów.
Najwyższą prędkością jaką uzyskał nowy Peugeot 308 podczas egzaminu to 72 km/h. Wynik mógł być lepszy, zwłaszcza że II generacja pokonała slalom bez przewrócenia pachołka o 10 km/h szybciej. Mimo to, hiszpański portal mówi o podobnym poziomie bezpieczeństwa oraz kontroli nad pojazdem w przypadku obu generacji 308.
Poniżej znajdziecie film z testu łosia:
Najnowsze komentarze