Nowy Peugeot 4008 pojawi się już niedługo na rynku. To bardzo ważna premiera dla marki, ponieważ na pokładzie tego samochodu zadebiutuje kilka kluczowych, opracowywanych od jakiegoś czasu technologii.
Peugeot zazdrosnym okiem patrzył na premierę Renault Arkana. Ten samochód zdobył w Europie sporą popularność, łącząc cechy pożądane przez klientów, a więc przede wszystkim nadwozie typu SUV zakończone jak rasowe coupé, co do tej pory było domeną marek premium. Sprzedaż Arkany zbliża się do 30 tysięcy egzemplarzy, mimo premiery w marcu. Peugeot chce być w tym segmencie.
Nowy Peugeot 4008 to także premiera nowej skrzyni biegów, Punch Powertrain. Będzie to siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów z dwoma przełożeniami osi, przy czym czym przełączanie między jedną a drugą osią odbywa się za pomocą dodatkowego sprzęgła. Wbudowano w nią również silnik elektryczny o mocy 20 kW pracująca prawdopodobnie w układzie mikrohybrydy.
Cena Peugeot 4008 będzie z całą pewnością wyższa niż 3008. Ten ostatni model w Polsce kosztuje obecnie w najtańszej, chociaż bogato wyposażonej wersji, 125.900 zł. Można więc zakładać, że podstawowa wersja 4008 będzie pozycjonowana na poziomie 130-140 tysięcy zł. Cena Renault Arkana ze 140-konnym silnikiem TCE zaczyna się w konfiguratorze marki obecnie od 113.900 zł. Marka ma więc poważne wyzwanie i to nie tylko na polskim rynku.
A kiedy premiera? Nowy Peugeot 4008 pojawi się na rynku już w przyszłym roku. Zobaczymy go zapewne już w lutym lub w marcu, jednak do salonów przyjedzie jesienią. Wiele zależy od dostępności półprzewodników, na rynku których znowu pojawiły się ciemniejsze chmury. Niektórzy producenci przewidują, że kłopoty z dostawami potrwają co najmniej do roku 2023. Dzisiaj czas oczekiwania na zamówienie branży motoryzacyjnej wynosi wraz z dostawą około 22 tygodni.
Nowy Peugeot 4008 zapowiada się ciekawie i chociaż taki rodzaj nadwozia jak SUV Coupé nie wszystkich przekonuje, to wyraźnie celuje w aktualne trendy i modę. A moda w motoryzacji jest bardzo ważne.
Najnowsze komentarze