Przełom roku to zazwyczaj zwiastun podwyżek. Tymczasem Peugeot 9-go stycznia 2025 zaprezentował nowy, zachęcający cennik modelu 408. Taniej można kupić wszystkie wersje, chociaż najbardziej uprzywilejowana jest grupa amatorów Peugeota 408 w wydaniu Plug-in Hybrid, najmniej zaoszczędzą poszukujący hybrydowego 408 bez wtyczki. Jak obecnie kształtują się ceny modelu?
Peugeot 408 w pierwszej połowie stycznia jest do kupienia zależnie od napędu: w wersji elektrycznej o 12 tys. złotych taniej, z napędem hybrydowym typu plug-in o 17 tys. mniej, a w „zwykłej, miękkiej hybrydzie” również taniej o 6 tys. złotych względem cennika z roku poprzedniego. Różnice w cenie w porównaniu do końcówki 2024 są niezależnie od wersji wyposażeniowej.
Skupiając się na konkretach: elektryczne 408 w wariancie Allure to koszt 196.700 zł, wersja wyższa, tj. GT obecnie widnieje w katalogu za kwotę 206.150 zł. Obydwa warianty są 12.000 tańsze w porównaniu do cennika z października 2024.
W przypadku Plug-in Hybrid o mocy 225 KM i automatem EAT8 , Peugeot 408 Allure kosztuje 184.600 zł. Peugeot 408 GT natomiast to wydatek rzędu 197.100 zł. Jest to także 17 tys. złotych taniej niż przed obniżką.
Najmniej fajerwerków w nowym roku jest przy rubryce z cenami 136-konnej miękkiej hybrydy z przekładnią e-DCS6, która rozpoczyna ofertę w cenie 147.250 zł. Za Peugeota 408 GT Hybrid 136 KM należy zapłacić 161.400 zł.
Zobacz: Peugeot 408 PHEV oczami Niemców. Jak został oceniony ten fastback?
Nowe 408 – kupować, nie kupować…?
I piękna i bestia, czyli wdzięk i potencjał dynamicznej jazdy w jednym. Można powiedzieć, że Peugeot 408, szczególnie w przypadku silników powyżej 200 KM, łączy te dwie cechy.
Fanom marki mają szansę przypaść do gustu nie tylko wymienione wyżej atrybuty, ale i bogate wyposażenie.
Zaczynając od 408 Allure Peugeot oferuje z praktycznych rozwiązań m.in.: laminowaną i akustyczną przednią szybę, automatyczne sterowanie światłami mijania i światłami drogowymi, automatyczną, dwustrefową klimatyzację wraz z filtrami powietrza oraz Air Quality System, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu, elektrycznie sterowane szyby boczne z zabezpieczeniem przed przytrzaśnięciem. Obecne w tej wersji systemy wspomagania kierowcy i systemy bezpieczeństwa to przykładowo: system rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych, system automatycznego hamowania awaryjnego wykrywający pieszych i działający w warunkach nocnych (kamera z radarem), tempomat adaptacyjny z funkcją Stop&Go, czujniki parkowania z tyłu wraz z kamerą cofania.
Wersja Allure ma (obowiązkowe) alufegi, których wzór i rozmiar…zależny jest od rodzaju napędu. Można przyjąć, że im więcej w nim elektryki tym felga większa ;)

System multimedialny w Allure to centralny ekran dotykowy o przekątnej 10-cali z Interfejsem Bluetooth®, cyfrowym radiem DAB. Kierowca ma do dyspozycji Peugeot i Cockpit® z konfigurowalnym, dziesięciocalowym wyświetlaczem kierowcy i bezprzewodowym interfejsem Mirror Screen.

Zobacz: Peugeot 408 – jeden z najlepiej wyglądających samochodów świata. Za ile można go kupić?
Wersja GT Peugeota 408 została wyposażona w Driver Sport Pack:. Oznacza to usportowiony dźwięk silnika, usportowione charakterystyki wspomagania układu kierowniczego, pedału przyspieszenia oraz automatycznej skrzyni biegów (wersje HYBRID i Plug-InHYBRID). GT w standardzie ma elektryczne bezdotykowe sterowanie drzwi bagażnika oraz podgrzewaną, obszytą perforowaną skórą licową kierownicę. Wyższa wersja ma czujniki parkowania także z przodu.

Na posiadaczy wersji GT czeka również wachlarz poszerzonych opcji, w tym poszerzony pakiet bezpieczeństwa, ale jest to dodatkowo płatne – 3.400 zł. W wymienionym pakiecie znaleźć można: Pakiet Rear warning: długodystansowy system monitorowania martwego pola +Rear Cross Traffic Alert: Ostrzeganie podczas cofania o wykryciu poprzecznie poruszających się pojazdów, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamery VisioPark 360° (4 kamery z widokiem 360), alarm obwodowy, wolumetryczny, z akcelerometrem i czujnikiem przechyłu, czujnik pyłu zawieszonego PM2.5 w systemie nawiewu i klimatyzacji (Clean Cabin Air Quality System).

Zainteresowani tematem mogą znaleźć więcej informacji w nowym cenniku na stronie Peugeota
Najnowsze komentarze