Marka spod znaku lwa rozpoczęła przyjmowanie zamówień na swojego nowego 7-miejscowego SUV-a. Peugeot 5008 jest oferowany zarówno w wersji hybrydowej, jak i elektrycznej, ale tanio nie jest. Cena najtańszej wersji wynosi 184.150 zł.
Zamówienia na nowego Peugeot 5008 na polskim rynku można składać od 7 sierpnia, ale zanim model pojawi się u dealerów pewnie jeszcze chwilę poczekamy. Dopiero niedawno w salonach zagościła najnowsza odsłona 3008. III generacja największego SUV-a marki pozostaje praktyczna, przestronna i wciąż może pomieścić nawet 7 pasażerów, co nie jest takie oczywiste jeśli weźmiemy pod uwagę, że model jest oferowany także wersji elektrycznej. Bagażnik ma pojemność 916 litrów w konfiguracji 5-osobowej i 2232 litry jeśli na pokładzie podróżują tylko dwie osoby. Do wyboru mamy dwie wersje Allure i GT oraz trzy układy napędowe: elektryczny o mocy 210 KM, Plug-in Hybrid 195 e-DCS7 oraz podstawowy napęd Hybrid 136 e-DCS6.
Testy nowych i używanych samochodów: Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, DS Automobiles
Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6
Najniższa cena jaką trzeba zapłacić za nowego Peugeot 5008 wynosi 184.150 zł i jest o 14.250 zł wyższa od kwoty, jaką musimy przeznaczyć na nowego 3008. 5008 Hybrid 136 e-DCS6 jest wyposażony w system Hybrid 48V składający się z 3-cylindrowego silnika benzynowego o mocy 136 KM, współpracującego z 6-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów z wbudowanym silnikiem elektrycznym. W połączeniu z akumulatorem trakcyjnym, doładowywanym podczas jazdy, system ten zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach i nawet o 15% niższe zużycie paliwa (5,8 l/100 km w cyklu mieszanym według WLTP) w porównaniu z wersją benzynową. Podczas jazdy po mieście, nowy 5008 Hybrid 136 e-DCS6 może przez ponad 50% czasu poruszać się wyłącznie w trybie elektrycznym.
Za wersję GT z tym samym układem napędowym zapłacimy 198.850 zł. Peugeot oferuje 5008 także w leasingu dla przedsiębiorców od 1690 zł miesięcznie netto.
5008 Plug-in Hybrid 195 e-DCS7
Peugeot 5008 Plug-in Hybrid 195 e-DCS7 jest dostępny w cenie 226.150 zł w wersji wyposażenia Allure i w cenie 241.600 zł wariancie GT. Układ napędowy łączy silnik elektryczny o mocy 92 kW (125 KM) z silnikiem spalinowym o mocy 150 KM, co daje łączną moc 195 KM. Akumulator o pojemności użytkowej 17,8 kWh zabezpiecza jazdę na w pełni elektrycznym napędzie na dystansie do 82 km (cykl mieszany WLTP). Wersja ta jest wyposażona w 60-litrowy zbiornik paliwa, zapewniający zasięg na długie podróże. Leasing rozpoczyna się od 2.233 zł miesięcznie netto.
Peugeot e-5008 o mocy 210 KM
Elektryczny Peugeot e-5008 o mocy 210 KM jest dostępny w cenie 247.850 zł w wersji Allure oraz za 263.300 zł w poziomie GT. Peugeot e-5008 w ofercie leasingowej kosztuje od 1.590 zł miesięcznie netto.
Silnik elektryczny generuje 210 KM (157 kW) mocy i moment obrotowy 345 Nm i jest połączony z akumulatorem litowo-jonowym wysokiego napięcia o pojemności 73 kWh. Dzięki aerodynamicznej sylwetce (współczynnik SCx równy 0,77), e-5008 potrafi przejechać na jednym ładowaniu 502 km w cyklu WLTP. Ładowanie jest zoptymalizowane dzięki wtyczce trybu 4, która umożliwia korzystanie ze źródeł o mocy do 160 kW. Pozwala to na szybkie odzyskanie 100 km zasięgu w 10 minut i naładowanie akumulatora od 20% do 80% w 30 minut.
Podobnie jak wszystkie elektryczne samochody osobowe Peugeota, nowy e-5008 korzysta z programu Allure Care, którego ochrona obejmuje cały pojazd (w tym silnik elektryczny, ładowarkę, układ napędowy oraz główne podzespoły elektryczne i mechaniczne) przez okres 8 lat lub do osiągnięcia 160.000 kilometrów przebiegu. Peugeot Allure Care stanowi uzupełnienie gwarancji na akumulatory wysokiego napięcia samochodów elektrycznych, której długość wynosi również 8 lat/160 000 km.
Nowy Peugeot e-3008. Ile kosztuje elektryczny SUV? Cena, wyposażenie
Wyposażenie standardowe wersji Allure:
Do głównych elementów oferowanego w standardzie wyposażenia wersji Allure należą: bezkluczykowy system otwierania i uruchamiania samochodu, kamera cofania HD, tylne czujniki parkowania, reflektory i światła tylne LED, 19-calowe aluminiowe obręcze kół, podgrzewane przednie fotele, Peugeot i-Cockpit z dwoma 10-calowymi ekranami cyfrowymi oraz system informacyjny i-Connect z dostępem do internetu.
Do wariantu GT Peugeot dodaje: dach w kolorze czarnym, reflektory Pixel LED, przednie czujniki parkowania, elektrycznie otwierane drzwi bagażnika, podgrzewaną kierownicę, personalizowane oświetlenie ambientowe, Panoramic i-Cockpit z zakrzywionym 21-calowym ekranem, konfigurowalne przełączniki i-Toggles, system informacyjny i-Connect Advanced z dostępem do internetu.
SUV prosto z Francji
Peugeot zaprojektował nowego E-5008 wykorzystując maksymalną ilość materiałów pochodzących z recyklingu, które stanowią aż 23% całkowitej masy pojazdu. Samochód został zaprojektowany we Francji i jest produkowany w fabryce w Sochaux.
Silnik elektryczny e-5008 jest produkowany przez spółkę joint venture STELLANTIS-NIDEC w Trémery we Francji. Skrzynia biegów powstaje w zakładzie Stellantis w Valenciennes we Francji
Najnowsze komentarze