piątek, 1 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Nowy Peugeot 5008 – nowa jakość w segmencie SUV

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2016-09-07
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
111 8
15
145
UDOSTĘPNIEŃ
341
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź

Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%

Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka

Francuzi zaprezentowali pierwsze zdjęcia i materiały na temat modelu, który zostanie pokazany za trzy tygodnie na Salonie Samochodowym w Paryżu, a na rynki europejskie trafi wiosną przyszłego roku. To Nowy Peugeot 5008. Samochód, którego nazwa jest dobrze znana, ale to jedyny element, który się nie zmienił. Wszystko inne jest zupełnie nowe!

Nowy Peugeot 5008 będzie siedmioosobowym SUV-em w segmencie C. Zgodnie z oczekiwaniami producenta ma dowodzić aspiracji marki do awansu w wyższe segmenty rynku (acz Peugeot nie używa tu na szczęście określenia premium). Nowy Peugeot 5008 ma też niełatwe zadanie – osiągnąć międzynarodowy sukces. A to uda się, gdy (takie są oczekiwania producenta) zostanie najlepiej sprzedającym się kompaktowym siedmioosobowym SUV-em na rynku.

Cóż – szans na sukces należy upatrywać głównie w fakcie, że rynek siedmioosobowych kompaktowych SUV-ów jest jeszcze stosunkowo nieduży. Ale tak naprawdę myślę, że Nowy Peugeot 5008 nie tylko na takich szansach powinien się opierać. Zapowiada się bowiem interesujący samochód i mam nadzieję, że uda mi się z nim nieco bliżej poznać pod koniec miesiąca w Paryżu.

Pierwsze zdjęcia nie prezentują jeszcze wnętrza samochodu, ale Nowy Peugeot 5008 ma mieć najnowszej generacji i-Cockpit® – wysmakowany, funkcjonalny, z ciekawymi rozwiązaniami graficznymi i animacyjnymi. Kompaktowa kierownica, 8-calowy ekran dotykowy oraz spektakularny 12,3-calowy wyświetlacz przed kierowcą wnoszą projekty desek rozdzielczych na zupełnie inny poziom.

Nowy Peugeot 5008 mierzy 4,64 metra długości. To o 19 cm więcej, niż Nowy Peugeot 3008 i o 11 cm więcej, niż dotychczasowy Peugeot 5008, ale i tak zachowuje bardzo dobre proporcje. Rozstaw osi sięga 2,84 metra – w efekcie Nowy Peugeot 5008 zapowiada się jako najprzestronniejszy SUV segmentu C.

Poprzedni Peugeot 5008 był kompaktowym minivanem. Nowa generacja poszła w kierunku SUV-a, ale nie wykastrowano jej z rozwiązań charakterystycznych dla samochodów rodzinnych. Dlatego Nowy Peugeot 5008 ma takie elementy, jak:
– trzy niezależne fotele w drugim rzędzie, przesuwane wzdłużnie i z regulowanym pochyleniem oparć;
– dwa niezależne, składane i demontowalne fotele w trzecim rzędzie;
– rekordową w segmencie pojemność bagażnika (780 dm³ wg normy VDA 210; 1.060 litrów);
– opcjonalny składany przedni fotel pasażera, co pozwoli przewozić przedmioty o długości nawet 3,2 metra;
– opcjonalną elektrycznie podnoszoną i opuszczaną pokrywę bagażnika.

Ale Nowy Peugeot 5008, to rasowy SUV. Ma długą, poziomo poprowadzoną maskę, pionowy przód, podniesioną sylwetkę i seryjne relingi dachowe (wysokość auta wynosi 1,64 metra). Stylistyczne detale sprawiają, że samochód wygląda bardzo „rasowo”, ma mocną, solidną sylwetkę. Miłośnicy SUV-ów powinni być zadowoleni.

Tak jak i Nowy Peugeot 3008, Nowy Peugeot 5008 powstał na modularnej płycie podłogowej Efficient Modular Platform (EMP2). Oczywiste jest, że do jego napędu posłużą jednostki spełniające normę czystości spalin Euro 6.1. Wszystkie silniki, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne, mają bardzo niską emisję dwutlenku węgla – odpowiednio od 115 g/km i od 105 g/km.

Projektanci zadbali o to, by Nowy Peugeot 5008 wyróżniał się także wykończeniem i wyposażeniem. Auto zostało bardzo dobrze wyciszone, by kierowca i pasażerowie mogli cieszyć się świetnymi wrażeniami dźwiękowymi z dedykowanego zestawu audio firmy Focal. Fotele będą mogły być wyposażone w funkcję masażu, a przeszklony dach będzie można otwierać. Zestaw multimedialny obsługuje funkcję MirrorScreen, a nawigację przygotowała firma TomTom i jest to urządzenie z funkcją Traffic.

Nowy Peugeot 5008 będzie oczywiście wyposażony – seryjnie lub opcjonalnie – w szereg systemów poprawiających bezpieczeństwo, m.in. w automatyczne hamowanie awaryjne, aktywnego asystenta pasa ruchu pilnującego przed niezamierzonym zjechaniem z własnego pasa, alert zbyt bliskiej odległości do poprzedzającego pojazdu, adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymania (tylko ze skrzyniami automatycznymi), rozpoznawania znaków i sugerowanie utrzymywania dozwolonej prędkości, monitoring martwego pola, Park Assist i Visio Park (z widokiem dookólnym), czy wreszcie Hill Assist Descent Control (HADC).

Nowy Peugeot 5008, jak przystało na nowoczesny samochód z firmy oferującej pełną gamę pojazdów, będzie mógł być wyposażony w jeden z dwóch wspomaganych elektrycznych jednośladów – hulajnogę e-Kick bądź rower e-Bike eF01. Akumulatory obu pojazdów będzie można doładowywać poprzez stację dokującą w bagażniku samochodu.

Nowy Peugeot 5008 oferowany będzie w pięciu wersjach wyposażeniowych: Access, Active, Allure, GT Line oraz GT. Samochody produkowane będą w fabryce we francuskim Rennes.

Nowy Peugeot 5008 – gama silnikowa, silniki benzynowe

Nowy Peugeot 5008 – gama silnikowa, silniki diesla

 

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 30085008featuredPeugeot
Udostepnij84Tweet26Udostepnij7
Poprzedni

Renault zakończy sprzedaż aut z dieslem?

Następny

Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) uruchomił fabrykę w Chengdu

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) uruchomił fabrykę w Chengdu

Warszawa 07.09.2016. konferencja Renault Passion for Design & Innovation_fot. Adam Chelstowski/FORUM

Futurystyczne projekty, światowy poziom i dzieła sztuki

DS E-Tense zwycięzcą konkursu Chantilly Arts & Élégance Richard Mille

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Dominik - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Vtr - Luksusowy DS 6 od DS Automobiles potwierdzony. Kiedy zobaczymy nowy model?
  • Vtr - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Anonimowo - Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Bartek - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Anonimowo - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Łukasz - Nowy Citroën C4 X – tak wygląda najnowszy model marki: AKTUALIZACJA – zdjęcia, film, opis
  • Irbis78 - Przegląd rynku wtórnego: Benzynowe auto klasy średniej do 40 tysięcy złotych. Renault Talisman, Peugeot 508 i Citroën C5
  • Jakub - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kiedy minie kryzys na rynku półprzewodników? Szef marki Citroën, Vincent Cobée, zna odpowiedź
  • Peugeot i Citroën podnoszą ceny w Australii. Podwyżka nawet o 6%
  • Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Nowy Peugeot 308 1.2 130 KM EAT 8 zdobył dwie gwiazdki w testach Green NCAP
  • Andrzej Korpak, dyrektor zakładu Stellantis Gliwice z nagrodą Menedżer Roku
  • Silnik benzynowy 2.0i TCT XU10 J2TE – inny niż wszystkie
  • Dacia prezentuje mini-serial z inspirującymi historiami
  • Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
15
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.