Peugeot 5008 II generacji przeszedł face lifting w 2020 roku, ale marka cały czas pracuje nad rozwojem modelu oraz układów napędowych. Wkrótce pod maską SUV-a pojawi się technologia miękkiej hybrydy, która przechodzi testy na południu Europy.
Klienci marki Peugeot mogą zamówić prawie każdy model jako hybrydę typu plug-in lub elektryka. 5008 na razie oparł się elektryfikacji, ale nie na długo. Francuska marka wprowadzi do katalogu napędy o niższej spalin. Do oferty trafi układ miękkiej hybrydy z 48V instalacją. Podobne rozwiązanie jest stosowane przez wielu producentów m.in. przez Renault. Technologia będzie oferowana zarówno dla Peugeot 3008, jak i 5008. Aktualnie pod maską większego z SUV-ów znajdziemy jednostki benzynowe oraz diesle o mocy 130 oraz 180 KM.
Portal motoryzacyjny Motor.es informuje, że Peugeot prowadzi testy miękkiej hybrydy na południu Europy. Chociaż samochód na zdjęciu wygląda jak zwykły Peugeot 5008, którego możemy zobaczyć w salonach dealerskich marki, fotografowi Motor.es udało się uchwycić drobiazg, który dowodzi, że jest to inna wersja. Chodzi o ostrzeżenia informujące o obecności akumulatora litowo-jonowego o pojemności 0,9 kWh.
Silnik elektryczny w miękkiej hybrydzie Peugeota będzie dysponował mocą od 17,5 kW (24 KM) do 24 kW (33 KM). Nowością będzie również 7-biegowa skrzynia e-DCT z podwójnym sprzęgłem, która dołączy nie tylko do wersji hybrydowej, ale także do modeli ze 130-konnym silnikiem benzynowym 1.2 Pure Tech.
Nowy układ napędowy Peugeota pojawi się na rynku już niedługo, bo w pierwszym kwartale roku 2023. W gamie 5008 pojawi się pod koniec przyszłego roku.
Źródło: Motor.es