Nowy Peugeot 508 zmienia wszystko. Zupełnie nowa konstrukcja – niska i bardziej kompaktowa, nowa sylwetka – agresywna i muskularna oraz spektakularne wnętrze z nową wersją Peugeot i-Cockpit®. Nowy Peugeot 508 to obietnica intensywnych doznań. Jego wzorcowe zachowanie na drodze, nowe silniki, szeroki wachlarz zaawansowanych rozwiązań technologicznych i imponujący skok jakościowy w stosunku do poprzedniej generacji sprawiają, że nowy Peugeot 508 jest flagowym przykładem coraz wyższej klasy samochodów marki.
Pierwsze testy i wrażenia z jazd nowym Peugeotem 508:
- Czy nowy Peugeot 508 odciągnie klientów od klasy SUV? Kolejne wrażenia z jazd.
- Nowy Peugeot 508 – zaprojektowany by być zwycięzcą. Nowy test z Anglii.
- Nowy Peugeot 508 – pierwsza jazda.
„Nareszcie możemy pokazać nasz nowy model – Peugeot 508! Po sukcesie naszych najnowszych wielkich premier i ofensywie w segmencie SUV-ów z modelami Peugeot 2008, 3008 i 5008, chcieliśmy stworzyć wizję dużego sedana Peugeot na miarę naszych ambicji. Samochodu zdolnego konkurować z najlepszymi, który wstrząsnąłby rynkiem. A w przypadku samochodów z segmentu D mówimy o najlepszych światowych producentach. Nowy Peugeot 508 bardziej niż kiedykolwiek wyraża nasze pragnienie realizowane od wielu lat – uczynienia marki Peugeot najlepszym producentem klasy Premium na rynku aut popularnych” – Jean-Philippe IMPARATO, dyrektor generalny PEUGEOT.
https://youtu.be/jwSFhtBspmk
Nowy Peugeot 508: polski cennik
Jednostka napędowa |
ACTIVE |
ALLURE |
GT LINE |
GT |
First Edition |
BlueHDi 130 S&S M6, manualna 6 biegowa |
123 900 PLN |
132 900 PLN |
143 900 PLN |
n/d |
n/d |
PureTech 180 S&S EAT8, automatyczna 8 biegów |
131 900 PLN |
140 900 PLN |
151 900 PLN |
n/d |
n/d |
BlueHDi 130 S&S EAT8, automatyczna 8 biegów |
131 900 PLN |
140 900 PLN |
151 900 PLN |
n/d |
n/d |
BlueHDi 160 S&S EAT8 automatyczna 8 biegów |
139 900 PLN |
148 900 PLN |
159 900 PLN |
n/d |
n/d |
PureTech 225 S&S EAT8, automatyczna 8 biegów |
n/d |
n/d |
n/d |
177 900 PLN |
199 900 PLN |
BlueHDi 180 S&S EAT8 automatyczna 8 biegów |
n/d |
153 900 PLN |
164 900 PLN |
181 900 PLN |
203 900 PLN |
Nowy Peugeot 508 – poziomy wyposażenia
ACTIVE |
ALLURE |
GT LINE |
GT |
FIRST EDITION |
n/d |
wyposażenie z wersji Active oraz |
wyposażenie z wersji Active, Allure oraz |
wyposażenie z wersji Active, Allure, GT Line oraz |
wyposażenie z wersji Active, Allure, GT Line, GT oraz |
Bezpieczeństwo |
||||
Elektryczny hamulec postojowy z funkcją hill assist |
Reflektory przednie Peugeot Full LED Technology |
Alarm |
||
6 x poduszki powietrzne |
Światła tylne Full LED 3D |
|||
Systemy wspomagania prowadzenia |
||||
Pakiet Safety |
Czujniki parkowania z przodu |
Pakiet Safety Plus |
Pakiet City 1 |
Pakiet Drive Assist Plus |
Pakiet Widoczność |
Zawieszenie adaptacyjne Active Suspension Control |
System Night Vision |
||
Tempomat z ogranicznikiem prędkości |
Pakiet City 3 |
|||
Czujniki parkowania z tyłu |
||||
Design |
||||
Felgi aluminiowe 16” Cypress / 16” Bandon / 17” Merion |
Felgi aluminiowe 17” Merion |
Felgi aluminiowe 17” Merion |
Felgi aluminiowe 18” diamentowe Sperone |
Felgi aluminiowe 19” dwukolorowe diamentowe Augusta Grey Dust |
Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia |
Przednie i tylne dywaniki z przeszyciami w kolorze Gris Beton |
Lusterka zewnętrzne w kolorze Czarny Perla Nera |
Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone drewnem Zebrano |
Wlot powietrza do chłodnicy z motywem szachownicy w kolorze czarnym |
Wlot powietrza do chłodnicy z poziomym ożebrowaniem |
Wlot powietrza do chłodnicy z motywem szachownicy |
Lakier metalizowany niebieski Dark lub lakier specjalny czerwony Ultimate |
||
Chromowane listwy wokół szyb bocznych |
Kierownica pokryta perforowaną skórą licową |
Aluminiowe listwy progowe First Edition |
||
Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone w stylu Carbon |
Deska rozdzielcza z przeszyciami w kolorze Aiknite |
|||
Podsufitka w kolorze beżowym Salin 2 |
Podsufitka w kolorze czarnym Mistral |
|||
Kierownica pokryta skórą licową |
Czarne listwy wokół szyb bocznych |
|||
Komfort |
||||
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa |
Pakiet oświetlenia Ambient |
Peugeot i-Cockpit Amplify |
System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML |
Bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika |
System bezkluczykowego uruchamiania auta DML |
Elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego kierowcy |
Pakiet oświetlenia i-Cockpit Amplify |
Elektrycznie składane lusterka boczne elektro-chromatyczne |
Bezprzewodowe ładowanie smartfona QI |
Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne |
Lusterko wewnętrzne elektro-chromatyczne frameless (bezramkowe) |
System Hi-FI Focal Premium (French Acoustic Signature) |
Otwierany panoramiczny dach z roletą elektryczną |
|
nowy Peugeot i-cockpit |
Szyba tylna i boczne tylne przyciemnione |
Pakiet manualny AGR komfort dla foteli przednich z podgrzewaniem |
Podgrzewana przednia szyba |
|
manualna regulacja foteli przednich na wysokość |
Pakiet manualny AGR komfort w fotelach przednich |
Pakiet elektryczny oraz funkcja masażu komfort w fotelach przednich |
||
Multimedia i nawiagacja |
||||
multimedialny ekran dotykowy 8” SD, 2 gniazda USB |
Multimedialny ekran dotykowy HD 10”, 4 gniazda USB |
Tuner cyfrowy DAB |
||
radio z mp3, 8 głośników, bluetooth, USB |
Nawigacja satelitarna Peugeot Connect Max |
|||
Mirror Screen |
Nowy Peugeot 508 – Osiągi, moc, maksymalny moment obrotowy, spalanie
Benzyna |
Diesel |
|||||
1.6 PureTech 180KM EAT8 250 Nm |
1.6 PureTech 225KM EAT8 300 Nm |
1.5 BlueHDI 130KM manualna 6 biegów 300 Nm |
1.5 BlueHDI 130KM EAT8 300 Nm |
2.0 BlueHDI 160KM EAT8 400 Nm |
2.0 BlueHDI 180KM EAT8 400 Nm |
|
prędkość maksymalna |
230 km/h |
250 km/h |
210 km/h |
210 km/h |
230 km/h |
235 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
7,9s |
7,3s |
9,7s |
10s |
8,4s |
8,3s |
Zużycie paliwa miasto |
7,1 l/100 km |
7,5 l/100 km |
4,7 l/100 km |
4,4 l/100 km |
5,5 l/100 km |
6,0 l/100 km |
Zużycie paliwa poza miastem |
4,4 l/100 km |
4,6 l/100 km |
3,4 l/100 km |
3,4 l/100 km |
3,8 l/100 km |
3,9 l/100 km |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym |
5,4l/100 km |
5,7 l/100 km |
3,8 l/100 km |
3,7 l/100 km |
4,5 l/100 km |
4,7 l/100 km |
Nowy Peugeot 508 w pigułce:
Design:
– Zupełnie nowa konstrukcja zbudowana na platformie EMP2, która bez wątpienia jest jedną z najlepszych obecnie platform na rynku;
– Niska sylwetka (różnica 6 cm w porównaniu do Peugeot 508 poprzedniej generacji) i bardziej kompaktowa długość nadwozia (krótsza od poprzedniej o 8 cm);
– Bezramkowe drzwi (wyjątek w tym segmencie), grubsze szyby, idealne wyciszenie dzięki zastosowaniu specjalnych podwójnych uszczelek;
– Charakterystyczne tylne światła w technologii Full LED 3D, przejęte bezpośrednio z najnowszych samochodów koncepcyjnych Peugeot począwszy od modelu QUARTZ, oraz przednie światła Full LED przejęte z samochodu koncepcyjnego Peugeot INSTINCT;
– Logo lwa pośrodku grilla i znak „508” na przodzie maski nawiązujący do historycznych poprzedników: Peugeot 504 i 504 coupé;
– Spektakularne wnętrze z nową wersją Peugeot i-Cockpit® czyli innowacyjną koncepcją stanowiska kierowcy, na którą składają się: kompaktowa kierownica, duży 10-calowy pojemnościowy ekran dotykowy HD w formacie 8/3 (od poziomu Allure) oraz umieszczony na wysokości wzroku kierowcy zestaw cyfrowych zegarów z ekranem wysokiej rozdzielczości o przekątnej 12,3”.
Silniki:
Silniki PureTech i BlueHDi nowej generacji spełniające wymagania normy Euro 6.d-temp (z rozpowszechnioną na szeroką skalę technologią SCR, jeśli chodzi o silniki BlueHDi), które zapewniają poziomy emisji CO2 Best in Class.
Nowe technologie:
– Adaptacyjne zawieszenie o zmiennej i sterowanej elektronicznie sile amortyzacji – Active Suspension Control;
– Nowoczesna automatyczna skrzynia biegów EAT8 z impulsowym sterowaniem elektrycznym, o 8 przełożeniach dostępna z większością silników;
– System Night Vision, unikatowy w tym segmencie;
– Asystent utrzymania środka pasa ruchu (dostępny razem z ACC Stop&Go), nowość w gamie PEUGEOT, to system, który wykrywa linie na drodze i utrzymuje samochód w stałej odległości między nimi;
– System Full Park Assist – automatyczne parkowanie prostopadłe i równoległe. Po naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku na dźwigni skrzyni biegów samochód operuje zarówno kierownicą oraz biegami, jaki i pedałami przyspieszenia i hamulca.
Gama:
Po sukcesie sprzedaży limitowanej serii First Edition, nowy Peugeot 508 jest dostępny w Polsce w sprzedaży od dziś w pełnej gamie, składającej się z 4 wersji wyposażenia, oraz pięciu jednostek napędowych.
Podstawowa wersja otwierająca gamę to jednostka wysokoprężna BlueHDi o mocy 130 KM połączona z manualną 6-stopniową skrzynią biegów w wersji Active, która zawiera już bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (Pakiet Safety 5*), czujniki parkowania, 8” ekran dotykowy, tempomat, system bezkluczykowego uruchomienia auta. Cena: 123 900 PLN.
Dodatkowo w wersji Active z silnikiem PureTech 180 KM EAT8 w standardzie występuje zawieszenie adaptacyjne Active Suspension Control.
Silnik PureTech 180 KM EAT8 to jednostka, która otwiera gamę silników benzynowych. Inżynierowie nie zdecydowali się na wprowadzenie do gamy modelu 508 podstawowego 3-cylindrowego silnika PureTech o mocy 130 KM, ze względu na brak potencjalnych klientów w tym segmencie aut, którzy chcieliby wybrać jednostkę o pojemności 1,2, nawet pomimo doświadczeń z gamy SUV (szczególnie 3008 i 5008), gdzie ta jednostka cieszy się dużym zainteresowaniem.
Gama wersji mainstream dopełniona jest poprzez wersje pozycjonowane blisko konkurencji premium – GT Line i GT, które swoimi wykończeniami, mocnymi silnikami i bogatym wyposażeniem ukazują w pełni agresywny i komfortowy charakter koncepcji nowego Peugeot 508.
W czwartym kwartale 2019 r. planowane jest rozszerzenie gamy silnikowej o jednostkę typu Plug-in Hybrid (PHEV) o mocy co najmniej 220 KM.
Nowy Peugeot 508 w szczegółach
Zmiana koncepcji w gwałtownie zmieniającym się segmencie
Na europejskim rynku sedanów po ponad dziesięcioletniej recesji, od czterech lat obserwujemy stagnację. Duże sedany odpierają ataki mnożących się ofert i typów nadwozi, w szczególności SUV-ów i cieszą się popularnością jedynie dzięki ofercie marek Premium, która często jest bardziej zróżnicowana i bardziej zdecydowana.
Dlatego projektanci nowego Peugeot 508 postawili sobie jasny cel odejścia od tradycyjnego czterodrzwiowego nadwozia z wyraźnie zarysowanym bagażnikiem na rzecz pięciodrzwiowego sedana nawiązującego linią do coupé.
Śmiała stylistyka
„Nowy Peugeot 508 jest ukoronowaniem całkowicie odnowionej stylistycznie gamy. Czerpie ze wszystkich rozwiązań stylistycznych, które rozwinęliśmy w naszych najnowszych samochodach koncepcyjnych, takich jak Peugeot EXALT czy Peugeot INSTINCT. Zresztą i-Cockpit® nowego Peugeot 508 również wywodzi się bezpośrednio z samochodu koncepcyjnego EXALT” – Gilles VIDAL, dyrektor ds. stylistyki PEUGEOT
Od pierwszej chwili nowy Peugeot 508 zaskakuje siłą ekspresji i dynamicznym wyglądem. Samochód jest niski – ma zaledwie 1,40 m, a jego płynne i aerodynamiczne linie nadwozia przypominają nadwozie coupé.
Przód jest imponujący, wręcz agresywny. Delikatny grill z szachownicą jest umieszczony pomiędzy reflektorami wykonanymi w technologii Full LED, bezpośrednio inspirowanymi najnowszym samochodem koncepcyjnym marki Peugeot INSTINCT. Logo lwa pośrodku grilla i znak „508” na przodzie maski pokazują, że nowy Peugeot 508 w pełni czerpie ze spuścizny znakomitych poprzedników: Peugeot 504 i 504 coupé.
Pionowe, opalizujące światła do jazdy dziennej LED tworzą nowy lecz niezwykle charakterystyczny dla marki układ i podkreślają silną i wyjątkową osobowość nowego modelu. Ich smukłe i ostre linie obejmują jak nawiasy przód samochodu, biegnąc od reflektorów aż do wlotów powietrza w zderzaku.
Płaska i kompaktowa maska została maksymalnie obniżona w celu zwiększenia dynamiki samochodu. Została zaprojektowana tak, aby wyeksponować czystą linię nadwozia widoczną z przodu i z profilu. Tak wyjątkowo staranny sposób wykonania maski jest zarezerwowany w przemyśle motoryzacyjnym wyłącznie dla modeli marek Premium.
Wszystkie te cechy nadają nowemu Peugeot 508 silną osobowość, a także wzmacniają postrzeganie wysokiej jakości.
Z profilu nowy Peugeot 508 imponuje idealną harmonią proporcji i zdecydowaną stylistyką. Linia dachu jest niska, ostra i płynna, zgodnie z kanonami designu marek Premium. Samochód wydaje się wręcz kompaktowy, jego długość została ograniczona do 4,75 m. Niska linia szyb dodatkowo wyostrza sylwetkę i podkreśla bezramkowe drzwi. Nic nie zaburza dynamicznej sylwetki: ani maska, ani słupki szyb, ani obramowania drzwi. Poszczególne elementy nadwozia są idealnie spasowane zgodnie z najlepszym know-how. Koła zostały idealnie wkomponowane w nadkola. Antena dachowa została usunięta i teraz jest wykonana w technologii nadruku na tylnej szybie. Peugeot w maksymalnym stopniu wykorzystał swoją specjalistyczną wiedzę z korzyścią dla estetyki i jakości samochodu.
Z tyłu odnajdujemy lśniącą, czarną, poziomą listwę biegnącą między tylnymi światłami, która jest charakterystyczna dla najnowszych modeli marki. Jednak w pierwszej kolejności uwagę zwracają tylne światła w technologii Full LED 3D. Przejęte zostały bezpośrednio z najnowszych samochodów koncepcyjnych PEUGEOT, począwszy od modelu QUARTZ. Sygnatura świetlna włączona w dzień i w nocy automatycznie dostosowuje jasność oświetlenia. Dzięki temu charakterystyczny ślad pazurów jest stale widoczny. Zmienia się w zależności od tego, czy patrzymy z boku czy z tyłu. Jest to charakterystyczny element stylistyki marki, który jednocześnie służy podnoszeniu prestiżu i zwiększa bezpieczeństwo.
Tył samochodu ujawnia również kolejne oryginalne rozwiązanie zastosowane w nowym Peugeot 508: pomysłowo zamaskowaną klapę bagażnika, która łączy elegancję z funkcjonalnością oraz zapewnia optymalny dostęp do bagażnika o łącznej pojemności 487 litrów. (patrz szczegółowy opis na stronie 15).
3 pytania do… Pierre-Paula MATTEI, głównego projektanta nowego Peugeot 508
Co Pana inspirowało przy projektowaniu nowego Peugeot 508?
„Naszą misją było przełożenie założeń projektu na stylistykę samochodu. Chcieliśmy pokazać, że samochody marki reprezentują coraz wyższą klasę i sprawić, żeby nasz model odegrał znaczącą rolę na szalenie wymagającym rynku sedanów z segmentu D. Chcąc przyciągnąć uwagę, wyróżnić się, odróżnić się od konkurencji, nowy Peugeot 508 musiał mieć wyjątkową i spektakularną sylwetkę. Optymalne proporcje pozwoliły nam subtelnie lecz skutecznie sprostać wymaganiom Peugeot w zakresie elegancji”.
Która część samochodu była najtrudniejsza do zaprojektowania i dlaczego?
„Najbardziej skomplikowany okazał się tył, ponieważ dynamika samochodu wynika z obniżenia linii dachu. Musieliśmy przy tym zachować przestronność wnętrza i dostęp do kabiny zgodny ze standardami dla tego segmentu. W związku z tym konieczna była zmiana koncepcji konstrukcji samochodu.
To doprowadziło nas na przykład do prawdziwego mistrzostwa w dziedzinie tłoczenia elementów, co w szczególności widać w rozmiarach tylnych błotników. Było to dla nas ekscytujące wyzwanie. Zwykle takie rozwiązania stosuje się w samochodach sportowych. Musieliśmy zmienić wszystkie nasze standardy tłoczenia blach, aby uzyskać taki wynik”.
Co jest szczególnego w stylistyce nowego Peugeot 508?
„Prawdę mówiąc, złamaliśmy wszystkie dotychczasowe zasady budowy sedana z segmentu D. Chcąc uzyskać takie proporcje, przy zmniejszeniu długości o 8 cm w porównaniu z modelami poprzedniej generacji, przesunęliśmy do tyłu słupki przedniej szyby w celu wydłużenia maski. Technologia drzwi bez obramowania pozwoliła nam zmniejszyć wysokość samochodu w porównaniu z głównymi konkurentami w tym segmencie. Nowy Peugeot 508 jest o 6 cm niższy od poprzedniego modelu!
To sprawia, że auto wydaje się szczególnie szerokie, mimo że mieści się raczej w średniej. Samochód miał mieć również dobre właściwości aerodynamiczne. Dlatego zaprojektowaliśmy go tak, żeby był węższy z tyłu niż z przodu, mimo że sprawia przeciwne wrażenie! Dzięki temu auto zyskało na stabilności podczas dynamicznej jazdy. Uzyskaliśmy to poprzez ekstremalne zwężenie kabiny, co również umożliwiło nam zaprojektowanie niezwykle szerokich tylnych błotników. To jedna z tajemnic kształtu nowego Peugeot 508”.
Ostra i muskularna stylistyka nadwozia nowego Peugeot 508 nie pozostawia obojętnym. Sylwetka nowego Peugeot 508 jest wielce obiecująca, a jego wnętrze równie spektakularne.
Jeszcze bardziej wyjątkowe wnętrze dzięki Peugeot i-Cockpit®
Wejście do kabiny nowego Peugeot 508 to jak wejście w inny świat – zaskakujący, oryginalny, zachwycający wysoką jakością. Oko od razu przyciąga spektakularna i ekskluzywna deska rozdzielcza. Nowy Peugeot 508 ma bowiem na swoim pokładzie najnowszą wersję Peugeot i-Cockpit®.
Od 2012 roku, w którym pojawił się w Peugeot 208, i-Cockpit® ewoluował wraz z nowymi modelami. Od Peugeot 2008 przez Peugeot 308 i do najnowszych modeli SUV-ów Peugeot 3008 i 5008, już trzy generacje Peugeot i-Cockpit® stały się ważnym atutem marki.
Nowa wersja ma wszystkie podstawowe elementy Peugeot i-Cockpit®:
– kompaktową kierownicę,
– duży 10-calowy pojemnościowy ekran dotykowy HD w formacie 8/3 (od poziomu Allure),
– wysoko umieszczony zestaw cyfrowych zegarów z ekranem wysokiej rozdzielczości o przekątnej 12,3”.
Ten w pełni konfigurowalny ekran oferuje możliwość personalizacji (sześć różnych trybów wyświetlania) i jest umieszczony nad kierownicą. Wyświetla na wysokości oczu kierowcy wszystkie niezbędne informacje dotyczące jazdy, w tym w unikatowym trybie nocnym (patrz strona 10) i nie wymaga w związku ze swoim położeniem wykorzystywania dodatkowego wyświetlacza przeziernego Head-Up.
Centralny ekran dotykowy jest doskonale zintegrowany z deską rozdzielczą – jest umieszczony prawie na tej samej wysokości co panel zegarów. Pojemnościowy ekran dotykowy ma przekątną 8” w podstawowym poziomie wyposażenia Active, a już od poziomu Allure jest oferowany w wersji High Definition o przekątnej 10”. Towarzyszy mu siedem przełączników typu Toggle Switch, które są wyjątkowo dobrze zintegrowane z korpusem deski rozdzielczej umożliwiając bezpośredni i stały dostęp do głównych funkcji: radia, klimatyzacji, nawigacji, parametrów samochodu, telefonu, aplikacji mobilnych oraz i-Cockpit® Amplify (patrz na następnej stronie).
Dźwignia elektrycznego, impulsowego układu sterowania ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów jest wyróżniającym się elementem na konsoli środkowej. Jej stylistyka jeszcze bardziej podkreśla nowoczesne miejsce kierowcy, a dzięki łopatkom pod kierownicą w pełni przyczynia się do przyjemności z jazdy.
Nowy Peugeot 508 wyposażony jest również w system i-Cockpit® Amplify. Dzięki dwóm całkowicie konfigurowalnym nastrojom wnętrza „Boost” i „Relax” pobudza zmysły:
– wzroku poprzez regulację intensywności oświetlenia ambientowego i możliwość wyboru koloru ekranów,
– słuchu poprzez możliwość dostosowania ustawień muzycznych,
– dotyku poprzez funkcję wielopunktowych programów masażu wbudowanych w fotele.
System i-Cockpit® Amplify wpływa także na dynamikę samochodu za pomocą selektora trybu jazdy (ECO/Sport/Comfort/Normal). W modelach wyposażonych w zawieszenie sterowane elektronicznie został wzbogacony dodatkowo o funkcję kontroli zawieszenia.
Miejsce kierowcy, tak wyjątkowe i ekskluzywne, dostarcza na co dzień stymulujących wrażeń z jazdy i jest niezwykle intuicyjne w obsłudze.
Nowy Peugeot 508 – Intensywne doświadczenia z jazdy
„W Peugeot przyjemność z jazdy jest wpisana w założenia każdego nowego modelu. Przy projektowaniu nowego Peugeot 508 naszym celem było nie tylko zagwarantowanie wzorcowej dynamiki, ale także sprawienie, by przyjemność z jazdy tym modelem wyznaczyła nowy standard w segmencie! W tym celu wykorzystaliśmy zalety platformy EMP2 i Peugeot i-Cockpit…” – Laurent BLANCHET, dyrektor produktu PEUGEOT
Pod względem przyjemności z jazdy nowy Peugeot 508 jest wierny swojemu DNA. Wykorzystuje technologię i know-how opracowane w ramach Grupy PSA. Należą do nich:
– platforma EMP2, która bez wątpienia jest jedną z najlepszych obecnie platform na rynku. Zapewnia doskonałe właściwości dynamiczne i przyczynia się do zmniejszenia masy samochodu (średnio o 70 kg mniej w porównaniu z poprzednią generacją). To pozytywnie wpływa na oszczędność paliwa, bezpieczeństwo i przyjemność prowadzenia.
– nowa technologia łączenia elementów nadwozia poprzez zgrzewanie, dodatkowo wzmocnione klejem strukturalnym (długość połączeń to aż 24 m). Ta technika zapewnia większą sztywność i gwarantuje dłuższą wytrzymałość.
– optymalne wytłumienie drgań zapewnione poprzez skonstruowane od podstaw przednie zawieszenie.
– przystosowanie wielowahaczowej tylnej osi do montowanego w wyższych wersjach adaptacyjnego zawieszenia o zmiennej i sterowanej elektronicznie sile amortyzacji – Active Suspension Control (standardowo w wersji GT i we wszystkich wersjach z silnikami benzynowymi, opcjonalnie w wersjach z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 2.0 l).
– ustawienia zawieszenia odpowiednie do stylu jazdy i dostosowane indywidualnie do każdego silnika dla zapewnienia najwyższego komfortu jazdy i tłumienia drgań pionowych na nierównej nawierzchni.
– kalibracja układu kierowniczego ze wspomaganiem elektrycznym, aby osiągnąć kompromis pomiędzy lekkością i precyzją prowadzenia samochodu w zależności od sytuacji na drodze i zapewnić wyjątkową zwrotność.
– nowoczesna i niezawodna automatyczna skrzynia biegów EAT8 z impulsowym sterowaniem elektrycznym, o 8 przełożeniach. Przyczyni się ona niewątpliwie do upowszechnienia się automatycznych skrzyń biegów.
To wszystko w połączeniu z Peugeot i-Cockpit® i kompaktową kierownicą potęguje wrażenia z jazdy – dosłownie zapierając dech w piersiach!
„Układ zawieszenia nowego Peugeot 508 subtelnie równoważy dynamikę, komfort i bezpieczeństwo. Równowaga na tak wysokim poziomie ma zapewnić jak najwyższe parametry użytkowe i sprawdzać się w różnych sytuacjach podczas użytkowania samochodu. Co więcej, kierowca może dostosować zachowanie samochodu do swoich oczekiwań dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu i możliwości wyboru trybu jazdy” – Yann BONNY – dyrektor ds. dynamiki
3 pytania do… Pascala DELABARRE’a, dyrektora projektu nowego Peugeot 508
Czy mógłby Pan wymienić niektóre z wyzwań technologicznych, z jakimi się zmierzyliście przy projektowaniu tego samochodu?
„Jest ich wiele! Na przykład w zakresie montażu części metalowych karoserii wprowadziliśmy technikę zgrzewania elementów wzmocnioną klejem strukturalnym. Taką technikę stosują niektórzy producenci w segmencie Premium. Metoda ta pozwala zwiększyć sztywność nadwozia i gwarantuje znacznie lepszą izolację akustyczną. Staraliśmy się również maksymalnie „odchudzić” samochód, co pozwoliło nam zredukować jego masę o średnio 70 kilogramów…
Było to wielkim wyzwaniem, ponieważ niektóre rozwiązania, takie jak automatycznie podnoszona tylna klapa lub drzwi bez ramek zwiększyły ciężar modelu! Wymagało to zdecydowanych rozwiązań, takich jak na przykład tłoczenie na gorąco, zastosowanie maski i przednich błotników z aluminium, a klapy tylnej z tworzywa termoplastycznego. Wreszcie wprowadzenie nowej generacji Peugeot i-Cockpit®, zgodnie z wymaganiami specjalistów od ergonomii było głównym wyzwaniem w projektowaniu przedniej części kabiny”.
W jaki sposób gwarantujecie dobrą izolację akustyczną w samochodzie z drzwiami bez ramek?
„Od samego początku zdecydowaliśmy się na współpracę z najlepszymi dostawcami, którzy doskonale opanowali tę technologię. Na przykład z SaarGummi w przypadku uszczelek lub z firmą Inteva w zakresie podnośników szyb. Firmy te dysponują głęboką wiedzą specjalistyczną, uznaną przez niemieckich producentów samochodów klasy Premium. Następnie dzięki wzmocnionej strukturze nadwozia osiągnęliśmy jego większą sztywność, a zatem mniejsze siły działające na drzwi i na okna. Wreszcie zwiększyliśmy grubość szyb o 1 mm w stosunku do standardowego wymiaru. Wszystkie te elementy bez wyjątku odnajdujemy na przykład w modelu Audi A5 Sportback”.
Co Pan wyniósł z tego projektu?
„Codzienną determinację wszystkich pracowników we wszystkich obszarach dla osiągnięcia jak najwyższego poziomu jakości. Niezależnie od tego, czy chodzi o jakość funkcjonalną, jakość postrzeganą czy też jakość w użytkowaniu, byliśmy pod wrażeniem zaangażowania wszystkich – również dostawców – w realizację tego celu. Dzięki takiemu podejściu udało nam się bardzo szybko osiągnąć założone cele i możemy dziś zaprezentować model doskonały, który pozostanie takim przez wiele lat od chwili wejścia na rynek”.
Nowy Peugeot 508 – Komfort najwyższej klasy i perfekcyjna jakość
Nowy Peugeot 508 zaprasza do ekskluzywnej podróży. W istocie dobór i jakość materiałów wykończeniowych i tapicerskich, jak również dbałość o wykończenie powodują, że pasażerowie mogą zanurzyć się w przyjemnym, nowoczesnym i wyrafinowanym wnętrzu.
Fotel kierowcy (a w opcji również pasażera) uzyskał znak AGR (Aktion für Gesunder Rücken) w nagrodę za jego ergonomię i zakres regulacji. Regulacja wzdłużna i kąt nachylenia siedziska, a także podparcie lędźwiowe (czterodrożny elektryczny układ pneumatyczny) są dostępne w opcji już od wersji Active.
Fotele są również dostępne w wersji z elektryczną regulacją w 8 kierunkach i możliwością zapamiętania dwóch konfiguracji fotela kierowcy.
Przednie głęboko wykrojone fotele dostępne są również w opcji z pneumatycznym systemem masażu z ośmioma poduszkami, pięcioma programami i trzema trybami intensywności.
Ponadto samochód dysponuje dużą liczbą schowków o pojemności sięgającej 32 litrów rozmieszczonych w całej kabinie, a także wieloma gniazdami (cztery gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych, dostępne od poziomu Allure, jedno gniazdo typu Jack w podłokietniku i dwa gniazda 12V, w tym jedno w bagażniku). Panoramiczne otwierane okno dachowe odsuwane daleko do tyłu zajmuje niemal całą powierzchnię dachu. Ponadto, chcąc zapewnić wysokiej klasy system Hi-Fi, marka po raz kolejny wybrała FOCAL®, znakomitego francuskiego producenta.
Doznania z jazdy w kabinie Peugeot 508 wzmacnia bogactwo elementów wyposażenia wnętrza. Tym samym w znacznym stopniu zwiększa postrzeganą jakość i zwraca uwagę na nowoczesność kabiny pasażerskiej. Dobór materiałów i ich wykonanie, niezwykle staranny montaż wszystkich elementów to cechy luksusowych sedanów: skóra licowa lub Sellier, satynowany chrom, Alcantara®, naturalne drewno (szary dąb w wersjach GT Line lub GT, afrykańskie drewno Zebrano w GT)…
Doskonałość przejawia się również w dużej liczbie rozwiązań podnoszących komfort i bezpieczeństwo.
Imponujący poziom wyposażenia i systemów wspomagania prowadzenia
Nowy Peugeot 508 oferuje szeroką gamę systemów wspomagania prowadzenia najnowszej generacji, które spełniają coraz bardziej zaawansowane kryteria EuroNCAP. Należą do nich:
– system Night Vision, unikatowy w tym segmencie,
– adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go (dla modeli z automatyczną skrzynią biegów EAT8),
– asystent utrzymania środka pasa ruchu (dostępny razem z ACC Stop&Go), nowość w gamie PEUGEOT,
– automatyczne hamowanie awaryjne najnowszej generacji (system wykrywa pieszych i rowerzystów, w dzień i w nocy, do 140 km/h) oraz system ostrzegania przed kolizją,
– aktywny monitor pasa ruchu, teraz wykrywający krawędzie drogi również nieposiadające linii,
– system wykrywania zmęczenia kierowcy,
– automatyczne przełączanie świateł drogowych/mijania
– system rozpoznawania ograniczeń prędkości,
– system rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych (znak Stop, zakaz wjazdu itd.),
– system aktywnego monitorowania martwego pola.
Nowy system Night Vision wykorzystuje kamerę na podczerwień i wykrywa żywe istoty przed samochodem w nocy lub przy słabym oświetleniu drogi. System zapewnia wykrywanie obiektów do 200-250 m poza zasięg wiązki reflektorów, wyświetlając obraz w podczerwieni na zestawie wirtualnych zegarów, a więc w polu widzenia kierowcy.
W ruchu miejskim podczas niektórych manewrów kierowca może również skorzystać z systemów takich jak Visiopark 2 (widok z góry 360°) lub z najnowszej generacji systemu Full Park Assist z funkcją Flankguard (tylko dla modeli z automatyczną skrzynią biegów EAT8). W tym przypadku system automatycznie steruje układem kierowniczym, przyspieszaniem i hamowaniem przy wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego.
Wyposażenie w mobilne technologie również nie pozostaje w tyle, ponieważ nowy Peugeot 508 oferuje:
– funkcję Mirror Screen, zgodną z protokołami MirrorLink®, Android Auto i Apple Carplay™ i funkcję rozpoznawania mowy (za pośrednictwem smartfona),
– ładowanie indukcyjne smartfonów (dla urządzeń zgodnych ze standardem Qi).
Pakiet Peugeot Connect obejmuje nawigację 3D online z TomTom® Traffic i dodatkowo rozszerza możliwości oferowane przez nowe technologie w trzech obszarach: nawigacji, bezpieczeństwa (Peugeot Connect SOS & Assistance) i serwisu (zdalne usługi w ramach pakietów Peugeot Connect).
Efektywność i wydajność
Prace nad architekturą samochodu, poziomem hałasu, drgań, optymalizacją rozmiarów, redukcją masy, aerodynamiką czy też zespołami napędowymi miały na celu osiągnięcie niespotykanie niskich jak dotąd wartości emisji CO2.
Nowy Peugeot 508 wykorzystuje silniki PureTech i BlueHDi nowej generacji spełniające wymagania normy Euro 6.d-temp (z rozpowszechnioną na szeroką skalę technologią SCR, jeśli chodzi o silniki BlueHDi), które zapewniają poziomy emisji CO2 Best in Class. Jest to tym bardziej istotne, że wydajność uwzględnia nowe standardy protokołu WLTP, których celem jest zbliżenie homologowanego zużycia paliwa do poziomu zużycia w warunkach rzeczywistego użytkowania.
W związku z tym w ofercie są dwa nowe silniki benzynowe (w zależności od rynków docelowych) opracowane na bazie silnika 1.6 PureTech:
– PureTech 180 S&S EAT8,
– PureTech 225 S&S EAT8 (tylko w wersji GT). W połączeniu ze sportowym trybem zawieszenia ta propozycja zapewnia dynamikę i szybkość reakcji godne samochodów klasy Gran Turismo.
W odniesieniu do silników wysokoprężnych oferta obejmuje cztery silniki opracowane na bazie jednostek 1.5 i 2.0 BlueHDi:
– BlueHDi 130 S&S dla modeli w wersji podstawowej, to jedyna oferta połączona z sześciobiegową manualną skrzynią biegów,
– BlueHDi 130 S&S EAT8,
– BlueHDi 160 S&S EAT8,
– BlueHDi 180 S&S EAT8.
3 pytania do… Bernarda HESSE’a, kierownika projektu marki nowego Peugeot 508
Do jakiej grupy klientów jest adresowany nowy Peugeot 508?
„W bardzo wąskim segmencie sedanów segmentu D głównym kanałem dystrybucji w Europie jest oferta dla klientów B2B. Są to klienci bardzo wymagający w kwestii kosztów utrzymania samochodu i jego wartości przy odsprzedaży. W przypadku tego drugiego kryterium coraz bogatsze wyposażenie gamy Peugeot pozwala nam rywalizować z najlepszymi na rynku, również z segmentu Premium. Jeśli chodzi o klientów indywidualnych, którzy powinni stanowić prawie 35% naszej sprzedaży, badania pokazują, że nasz pięciodrzwiowy sedan ma ogromny potencjał, by przyciągnąć ludzi w wieku od 40 do 45 lat!”.
Czy Wasza oferta silników jest wystarczająca i wydajna?
„Sześć silników benzynowych i wysokoprężnych, które proponujemy oferuje moc w zakresie od 130 do 225 KM. Zgodnie z mixem sprzedaży segmentu związanym z oczekiwaniami B2B oferujemy wyłącznie 8-biegową automatyczną skrzynię biegów połączoną z najnowszymi systemami wspomagania prowadzenia, z wyjątkiem podstawowego silnika BlueHDi.
Pod względem emisji i zużycia paliwa, zgodnie z normami NEDC 2018 (New European Driving Cycle 2018), nasza oferta silników benzynowych PureTech i silnika wysokoprężnego 1.5 BlueHDi należy do najlepszych na rynku. Możemy zaoferować na przykład silnik BlueHDi 130 KM EAT8 o emisji CO2 na poziomie 98 g/km lub silnik PureTech 180 KM EAT8 o emisji na poziomie 123 g/km!”.
Kiedy możemy spodziewać się wersji hybrydowej?
„Wersja hybrydowa nowego Peugeot 508 w technologii Plug-In, bazująca na silniku benzynowym zostanie wprowadzona na rynek jesienią 2019 roku”.
Samochód produkowany we Francji
Nowy Peugeot 508 jest produkowany w Miluzie, a wszystkie zespoły napędowe do tego samochodu dostarczają francuskie zakłady zlokalizowane w Trémery i Douvrin. Z tego tytułu samochód nosi znak „Gwarancji Francuskiego Pochodzenia”.
Najważniejsze wymiary nowego Peugeot 508
Nowy Peugeot 508 o długości 4,75 m jest jednym z najbardziej kompaktowych sedanów na rynku popularnych samochodów w segmencie D i zbliża się do konkurencyjnych modeli Premium. Jest niemal identyczny jak Audi A5 Sportback i o 11 cm krótszy od VW Arteona (4,86 m). Długość nadwozia zmniejszyła się o 8 cm w stosunku do poprzedniej generacji, ale rozstaw osi wynosi 2,79 m i jest jedynie o 2,4 cm krótszy. Pozwala to utrzymać odpowiednio przestronne wnętrze, spełniające oczekiwania klientów z tego segmentu. Nowy Peugeot 508 oferuje stosunek rozstawu osi do wymiarów nadwozia plasujący się na najlepszym poziomie w tym segmencie!
Przedni i tylny zwis zostały skrócone w celu podkreślenia dynamiki sylwetki i zwiększenia szybkości reakcji oraz zwrotności podczas manewrów. Pozwoliło to uzyskać znacznie lepszy promień skrętu – o 1,5 m mniejszy niż w modelu poprzedniej generacji! Z minimalną średnicą zawracania na poziomie 10,80 m nowy Peugeot 508 plasuje się wśród najlepszych modeli w tym segmencie, łącznie z samochodami z tylnym napędem!
Nowy Peugeot 508 zwraca uwagę muskularną i kompaktową sylwetką. Szerokość nadwozia wynosi 1,84 m, czyli o 2 cm więcej niż w poprzedniej generacji i mieści się w średniej dla tego segmentu. Efekt wydłużonej sylwetki o doskonałych proporcjach został uzyskany dzięki wyjątkowo małej wysokości wynoszącej 1,40 m. To o 6 cm mniej niż w Peugeot 508 poprzedniej generacji!
Obniżenie wysokości było możliwe dzięki zastosowaniu drzwi bez obramowania. Pozwoliło to utrzymać odpowiednią ilość miejsca nad głową (patrz poniżej). Pozycjonuje jednocześnie nowego
Peugeot 508 wśród najbardziej dynamicznych sedanów na rynku i zbliża go do takich modeli jak Audi A5 Sportback. Niskie nadwozie gwarantuje również doskonałą aerodynamikę. Współczynnik Cx wynosi 0,26, a SCx – 0,57 m2.
Rozmiar kół jest dostosowany do poszczególnych wersji gamy i wykończenia. W ofercie znajdzie się 8 rodzajów obręczy kół od 16” do 19”. Podkreślają one dodatkowo klasę nowego modelu.
Dzięki zoptymalizowanej konstrukcji nowy Peugeot 508 pomimo kompaktowych wymiarów nadwozia, oferuje wnętrze dostosowane do potrzeb użytkowników z tego segmentu. Wysokość mierzona od siedzenia do dachu jest porównywalna z Audi A5 Sportback, a szerokość nad podłokietnikami z przodu wynosi 1,455 m, czyli o 5 cm więcej niż Audi. Również z tyłu pasażerowie mają więcej miejsca na wysokości kolan. Różnica wynosi aż 3 cm. I to przy niemal takiej samej długości obu modeli!
Jeśli chodzi o bagażnik o pojemności 487 litrów, dodatkową jego zaletą jest pomysłowy system automatycznego otwierania tylnej klapy w trybie hands free. Pozwala to na optymalne załadowanie bagażnika. Wszystkie znajdujące się w nim rzeczy są doskonale widoczne dzięki oryginalnemu rozwiązaniu tylnej półki Full Access – część półki jest zamocowana na stałe do klapy. Dzięki optymalnemu, foremnemu kształtowi bagażnika można znacznie łatwiej wykorzystać jego pojemność, tym bardziej że próg bagażnika jest szerszy i niżej umieszczony niż w poprzedniej generacji tego modelu.
Nie zapomniano również o możliwości zmiany aranżacji wnętrza kabiny. Tylna kanapa jest składana w układzie 2/3 -1/3, a centralny podłokietnik ma otwór umożliwiającą przewóz nart. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność bagażnika sięga 1537 litrów (licząc pod dach).
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze