Duży, dobrze wyposażony i wygodny samochód to domena marek premium, aczkolwiek w ten schemat wpisuje się również Peugeot 508. Czy jest w stanie konkurować z modelami takimi jak Audi A4, BMW Serii 3 oraz Mercedes Klasy C? Kontynuujemy przybliżanie testów 508 zagranicznych dziennikarzy. Tym razem samochód został przetestowany przez brytyjski magazyn iNews.
Wszystkie wspomniane pojazdy są dobrze oceniane pod względem jakości, luksusu oraz jazdy tak więc Peugeot musi być konkurencyjny jeśli chce startować w tej samej kategorii. Dobrą wiadomością dla francuskiej firmy jest to, że podczas gdy Peugeot 508 nie do końca jest w stanie dopasować się do segmentu pod względem stylu jazdy, jego mocną stroną jest luksus.
Próbowałem samochodów wyposażonych zarówno w standardowe amortyzatory, jak i opcjonalne o zmiennej sile tłumienia (standard w GT) i oba jeździły imponująco. Konfiguracja adaptacyjna umożliwia usztywnienie lub zmiękczenie zawieszenia za pomocą wyboru odpowiedniego trybu, ale ogólne wrażenie obydwu ustawień wystarczy, by zapewnić pasażerom wygodę. Jedynie duże koła zainstalowane w Peugeot 508 potrafią od czasu do czasu dać o sobie znać na niektórych nawierzchniach.
Największym problemem Peugeota jest układ kierowniczy, który powoduje, że kierowca nie ma połączenia z tym, co dzieje się pod kołami. Samochód dobrze wchodzi w zakręty, ale brak komunikacji nie budzi zaufania. Poza tym samochód posiada napęd idealnie dopasowany do dróg ekspresowych i autostrad.
Przyjemność z jazdy jest potęgowana przez dopracowane silniki i wnętrze pojazdu. Zarówno 1,6-litrowy silnik benzynowy, jak i 1,5-litrowy diesel są przyjemnie dyskretne a 8-biegowy automat niezauważalnie przesuwa się między przełożeniami, co jest dokładnie tym, czego możesz oczekiwać od samochodu.
Oczekuje się, że diesle będą stanowiły dwie trzecie sprzedaży 508 (floty nadal kochają olej napędowy). Nawet testowany egzemplarz z silnikiem o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM pasuje do tego samochodu – pracuje płynnie i ma wystarczającą moc, aby spełnić większość wymagań. Są też wersje o mocy 160 i 180 KM oraz silnik o pojemności 2 litrów, wszystkie z automatyczną skrzynią biegów.
Pomimo dostępu do doskonałego 1,2-litrowego silnika Puretech, Peugeot podkreśla ambitną ofertę 508, oferując jedynie 180-konny i 225-konny silnik benzynowy 1.6 z automatyczną skrzynią. Obie jednostki pracują płynnie, cicho i pozwalają na szybka jazdę, chociaż nie jestem pewien, czy 225 KM jest warte wyższej ceny.
Pod względem stylistycznym, 508 to triumf wewnątrz i na zewnątrz. Peugeot nazywa kształt fastback „radykalnym”, ale taki nie jest, co można stwierdzić po spojrzeniu choćby na Audi A5 Sportback lub VW Arteona, ale Peugeot niewątpliwie jest atrakcyjny. Wyjątkowo niska linia dachu i odważny, szeroki kształt można z powodzeniem postawić obok każdej z niemieckich limuzyn. Odważny grill przypominający szachownicę, światła do jazdy LED i tylne diody LED imitujące „pazury” sprawiają, że Peugeot 508 wyróżnia się na parkingu.
Wnętrze kabiny z systemem i-Cockpit również jest pożądaną zmianą a prosta aranżacja jest powszechna dla tego segmentu. Ta udana konfiguracja pochodząca z modeli 3008 i 5008 łączy się z przyjemnymi w dotyku materiałami i z unikalnym elementem jakim jest „fortepianowy” panel przycisków systemu multimedialnego.
I-Cockpit pozostaje genialny w użyciu z niewielką kierownicą zwieńczoną 12,3-calowym wyświetlaczem cyfrowym, który oferuje kilka przydatnych konfiguracji. Obok znajduje się 10-calowy ekran multimedialny (8-calowy w najbardziej podstawowej specyfikacji), który wygląda dobrze, ale nadal wykorzystuje skomplikowane i nieintuicyjne oprogramowanie Grupy PSA. Przynajmniej jest kompatybilny z Android Auto lub Apple CarPlay.
Komfort kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu jest pierwszorzędny. Fotele zostały zatwierdzone przez grupę AGR, która prowadzi kampanię na rzecz lepszej ergonomii. Są one tak ukształtowane, aby oferować komfort i wsparcie potrzebne do pokonywania długich dystansów, co jest kluczowe w segmencie D. Nasz samochód testowy został wyposażony w tapicerkę z czerwonej skóry Nappa w cenie 1.850 funtów, dzięki czemu wyglądał szczególnie efektownie.
Z tyłu, przestrzeń na nogi nie jest najlepsza ponieważ Peugeot zmniejszył rozstaw osi 508 a opadająca linia dachu fastbacka w tym nie pomaga.
Oprócz śmiałej stylizacji Peugeot wykorzystuje w 508 wiele nowoczesnych technologii. Największą nowością jest prawdopodobnie system noktowizyjny. Standardowe wyposażenie w modelach First Edition i opcjonalne we wszystkich oprócz Active. Model wykorzystuje system kamery na podczerwień do skanowania drogi na odległość do 200 metrów poza zasięgiem reflektorów. Jeśli wykryje przeszkodę, jak na przykład pieszego lub zwierzę, wyświetla ją na ekranie i-Cockpitu.
Peugeot 508 oferuje również zaawansowaną pomoc kierowcy, jakiej oczekujesz od luksusowego sedana. Wszystkie modele uzyskują autonomiczne hamowanie awaryjne i aktywny asystent pasa ruchu. Wyższe wersje wyposażeniowe uzyskują bardziej zaawansowany system zmiany pasa ruchu, który utrzymuje samochód na środku pasa oraz adaptacyjny tempomat z funkcją stop/go. Istnieje również aktywny system monitorowania martwego pola, ulepszone rozpoznawanie znaków drogowych i pomoc typu smartbeam, która uniemożliwia oślepianie innych kierowców.
Cena Peugeot 508 zaczyna się od 25 000 funtów za wersję Active z 1,5-litrowym dieslem, która obejmuje w standardzie dwustrefową klimatyzację, czujniki parkowania, nawigację satelitarną i automatyczne światła oraz wycieraczki. Wyżej w cenniku znajduje się wersja Allure, która będzie doskonałym wyborem. Dodaje codzienne udogodnienia, takie jak bezkluczykowy dostęp, aktywne ostrzeżenia o obiektach w martwym polu, kamerę cofania i większy ekran dotykowy po niekoniecznie niezbędny zestaw dodatków, który znajdziemy w modelach GT Line i GT.
Jeśli na samochód przeznaczysz 37 000 funtów, to możesz wybrać wersję First Edition, która ma praktycznie wszystko. Nie ma wątpliwości, że 508 pochłonęło wiele pracy. Ceny i ambicje postawiły Peugeota naprzeciw największej konkurencji na rynku, ale zostało jeszcze wiele do zrobienia. Komunikacja z drogą nie jest jego najmocniejszą stroną, a przez zastosowanie sylwetki fastback producent musiał iść na kompromis, ale Peugeot 508 jest stylowym, wygodnym i cichym miejscem do spędzania czasu. Kluczowa dla rynku docelowego obecność technologii wraz z przyzwoitym wyborem układów napędowych i dobrze zbalansowaną jazdą sprawia, że łatwo polubić ten samochód.
Źródło: inews.co.uk
Najnowsze komentarze