Nowy Peugeot 508, Kia Stinger czy może Volkswagen Areton? Dziennikarze węgierskiego magazynu Vesses sprawdzili jak te trzy samochody zachowują się na drodze i postawili pytanie czy francuski samochód bije koreańskiego i niemieckiego rywala. Sprawdźmy więc, do jakich wniosków doszli. Te trzy ekscytujące, pięknie wyglądające i rzadkie samochody klasy średniej wyposażono w silniki diesla z automatycznymi skrzyniami biegów. Są wręcz stworzone do długich tras.
Dzięki swojej konstrukcji, nowy Peugeot 508 łatwo przyćmiewa Arteona, który jest przecież dostępny na rynku zaledwie półtora roku. To jak mistrzowsko zaprojektowana kurtka, która pasuje niemal zawsze i można ją zabrać prawie wszędzie. Kia broni się swoim wyglądem i jest nieźle skrojona.
Podchodząc do wszystkich tych samochodów z nieco większym wyczuciem, łatwo zauważyć, że jedną z głównych wartości Peugeot 508 jest wnętrze. Projekt jest kwestią gustu, ale mimo pewnych ergonomicznych przeszkód, a może braku przyzwyczajenia, ze wszystkich trzech aut najlepiej czuliśmy się właśnie tutaj. Wspaniałe, eleganckie, dobre materiały, jest pomysł na projekt, jest różnica w stosunku od innych samochodów. Nie jest dużo lepiej, ale jest inaczej, ponieważ misją 508 jest wyjątkowość. Kia Stinger traci dużo punktów za jakość. Zasługuje na piękniejsze przełączniki, bardziej eleganckie plastikowe powierzchnie i dużo lepszy montaż. W samochodzie testowym osłona czujnika deszczu spadała od czasu do czasu, a normalnie zamknięta klapa tylna otwierała się sama. Dysonans poznawczy. Volkswagen Arteon nie różni się specjalnie od Passata. To zastrzeżenie dotyczy stylu, bo Arteon proponuje kilka dobrych rozwiązań. Być może czujemy się tu dobrze, bo wszystko znamy od wielu lat – do znudzenia. Peugeot 508 jest zwinny i zwrotny. Promień skrętu to zaledwie 10,8 metra, Stinger 11,2 a Arteon 11,9.
Ze wszystkich samochodów Peugeot 508 ma duszę i najwięcej pomysłów. Sportowy wygląd i francuski charakter, gustownie urządzone wnętrze, pięknie narysowane linie nadwozia. Przyjemne mieszkanie, przyjemne miejsce pobytu. 180-konny silnik jest spójny z automatem.
Podsumowanie:
Najtańszy w zestawieniu Peugeot 508 bardzo dobrze wypada na tle rywali z Niemiec i Korei Południowej, chociaż trzeba docenić zalety obu konkurentów. W przypadku samochodu Kia Stinger główne rozczarowanie dotyczy jakości wykonania i ogólnego poczucia jakości. Volkswagen Arteon rozczarowuje powtarzalnością wnętrza z innymi modelami, chociaż dla niektórych może to być zaleta.
Pod względem napędowym w Peugeot 508 najbardziej przyda się mocniejszy silnik i napęd na cztery koła. Ten samochód może być szybki! Dla miłośników mocnych sportowych wrażeń, którzy chcą nieustająco szaleć to wielka zaleta Arteona. Kia Stinger jeździ po prostu dobrze. Niedługo w Peugeot 508 pojawi się hybryda, która powinna zrekompensować braki 4×4.
Testowanie samochody Peugeot 508 GT Line 2.0 HDi 180 KM (od 153 tyś zł) , Kia Stinger GT Line 2.2 CRDi (od 182 tyś zł), Volkswagen Arteon 2.0 TDi 240 KM (od 199 tyś zł). Podane ceny 2019.01, cennikowe, bez uwzględnienia opcji i dodatków oraz ewentualnych rabatów.
https://www.youtube.com/watch?v=jwSFhtBspmk
źródło: Vezess.hu
Najnowsze komentarze