Cena nowego Peugeot 508 rozpoczyna się w polskich salonach od 128.700 zł, we Francji za pojazd zapłacimy jeszcze więcej, bo prawie 34.000 euro (151 tys. zł). Wydawałoby się, że zejście poniżej 100 tys. zł jest nieosiągalne, jednak w chińskiej ofercie znajdziemy odpowiednik europejskiego modelu, 508 L za równowartość ok. 90 tys. zł.
Peugeot 508 i 508 L choć podobne, nie są jednak tymi samymi modelami. Chińska wersja jest większa od modelu europejskiego o 10 cm i mierzy 4,85 m. Linia została poprowadzona nieco inaczej i charakteryzuje się mniejszą dynamiką. Dzięki temu pasażerowie mogą cieszyć się większą przestrzenią w kabinie. Auto nie ma też bezramkowych szyb. Peugeot 508 L został dostosowany do preferencji rynku chińskiego, na którym tradycyjna sylwetka sedana cieszy się większą popularnością niż Europie. Wnętrze 508 L jest już bardziej zbliżone do europejskiego modelu. Nie zabrakło i-Cockpitu z 12,3 calowymi cyfrowymi zegarami oraz 10-calowym wyświetlaczem dotykowym obsługiwanym za pomocą klawiszy.
Flagowy model marki z rynku chińskiego jest produkowany przez spółkę Dongfeng Peugeot, a jego cena rozpoczyna się od 159.700 juanów, czyli ok. 90 tys. zł, co w porównaniu do cen na Starym Kontynencie brzmi jak okazja. Podstawową wersję 508 L napędza silnik 1.6 PureTech o mocy 180 KM.
Dla porównania, za 508 zapłacimy w Polsce minimum 128.700 zł. Klienci otrzymają w tej kwocie egzemplarz napędzany jednostką BlueHDi o mocy 130 KM. Wariant z silnikiem benzynowym o mocy 180 KM kosztuje 138.100 zł a na 225-konną hybrydę wydamy przynajmniej 173.200 zł.
U konkurencji również na próżno można szukać modelu w tym segmencie za mniej niż 100 tys. zł. Zakup Forda Mondeo wiąże się w wydatkiem minimum 122.410 zł a w salonach Volkswagena wydamy przynajmniej 103.090 zł jeśli zdecydujemy się na Passata. Stinger startuje w salonach marki Kia od 152.900 zł.
Najnowsze komentarze