Peugeot 508 Sport Engineered to najbardziej oczekiwana wersja modelu, która zadebiutuje jesienią podczas salonu samochodowego w Paryżu. Producent potwierdził, że pojazd będzie dysponował mocą 360 KM.
Rozwój Peugeot 508 Sport Engineered jest już prawie na ukończeniu. Producent pochwalił się ostatnio zdjęciami modelu wykonanymi na Circuit Paul Ricard w Le Castellet we Francji. Szef Peugeot Sport, François Wales, w wywiadzie dla francuskiego magazynu Largus ujawnił kilka informacji dotyczących seryjnej wersji pojazdu. Zapowiedział, że premiera najmocniejszego 508 odbędzie się jesienią w Paryżu, oczywiście jeśli koronawirus nie pokrzyżuje planów organizatorów.
Peugeot 508 SE – „prawdziwe GT”
„Pracując nad połączeniem napędu spalinowego i elektrycznego, udało nam się wydobyć 360 KM z istniejącego układu bez zmiany wielkości akumulatorów” – powiedział François Wales. Jest to o 40 KM mniej niż wersja koncepcyjna, która potrafiła rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 4,3 sekundy. Na razie nie znamy osiągów seryjnego modelu, ale francuski producent zapewnia, że się nie zawiedziemy. Dyrektor Peugeot Sport przekonuje, że moc będzie dostępna nie tylko chwilowo, ale w szerokim zakresie prędkości pod warunkiem, że akumulatory będą naładowane.
„Niektórzy krytykują to rozwiązanie, ale technologia hybrydowa jest środkiem do osiągów, których nigdy nie uzyskalibyśmy naszymi silnikami spalinowymi.508 PSE nie jest modelem na tor: nie jest to także GTi, tylko prawdziwe GT” – powiedział Wales.
Montażem 508 Sport Engineered zajmie się fabryka w Miluzie, w której powstają także standardowe wersje pojazdu. 360-konny model zapoczątkuje nową linię oznaczoną PSE (Peugeot Sport Engineered), do której dołączy także 208 PSE.
Następca Peugeot 208 GTi – „preferowany napęd elektryczny”
Wszystkie nadchodzące modele Peugeot Sport Engineered zostaną zelektryfikowane. Na pytanie czy 208 PSE będzie hybrydowy czy w 100% elektryczny, Wales odpowiedział, że preferowany jest napęd elektryczny. „Uzyskamy wyższe osiągi niż w przypadku ostatniego 208 GTi z silnikiem spalinowym. W tym celu wykorzystamy mocniejszy silnik i akumulatory niż w e-208, który posłuży jako podstawa dla tego modelu.
Źródło: Largus.fr
Najnowsze komentarze