Nowy Peugeot 508 PSE to najbardziej sportowy model w ofercie francuskiej marki, ale graficy magazynu Auto Moto dostrzegli w 508 jeszcze większy potencjał i przekształcili pojazd w prawdziwego wyścigowego potwora. Peugeot 5X8 powstał na wzór przeznaczonego do Le Mans modelu 9X8.
Nowy Peugeot 508 PSE to, po zakończeniu produkcji 308 GTi, jedyny członek lwiej rodziny o sportowych aspiracjach i w dodatku najmocniejszy Peugeot, jaki kiedykolwiek znajdował się w gamie marki. Hybrydowy układ, który składa się z jednostki benzynowej 1.6 oraz dwóch silników elektrycznych generuje łącznie 360 KM mocy i pozwala rozpędzić pojazd od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 sekundy.
Zobacz test: Peugeot 508 PSE – znakomite grande tourismo
Prezentacja nowego modelu 9X8, który w 2022 roku wystartuje w słynnym, 24-godzinnym wyścigu Le Mans skłonił grafików Auto Moto do nakreślenia wymarzonego prototypu, czyli ekstremalnej wersji Peugeot 508. Choć nie ma wzmianki o silniku, „X” w nazwie świadczy o tym, że pojazd jest hybrydą z napędem na wszystkie koła. Stylistyka sugeruje, że osiągi powinny doskonale sprawdzić się na torze wyścigowym.
Cały przód wraz z drapieżnymi reflektorami i ogromnym grillem, a także wzorem felg, przeniesiono z auta wyścigowego. Wisienką na torcie jest duży spoiler w tylnej części pojazdu, inspirowany poprzednikami 9X8. Nowy model nie posiada skrzydła, Peugeot podkreślił nawet ten fakt komentarzem na nadwoziu prototypu.
Zobacz także: Od Peugeot 905 do 9X8: 30 lat innowacji i wysokich osiągów
Źródło: Auto-Moto
Najnowsze komentarze