Podczas prezentacji z okazji swoich 210 urodzin, Peugeot oficjalnie zaprezentował nowy model 508 Sport Engineered. Pojazd dysponuje mocą 360 KM i potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 sekundy.
Po licznych zapowiedziach i przeciekach, Peugeot w końcu oficjalnie zaprezentował nowy model 508 Sport Engineered. Nowa nazwa zastępująca w ofercie GTi oznacza według marki połączenie „najlepszych osiągów i zrównoważonych technologii”. Pojazd zadebiutował od razu w dwóch wersjach: liftback i kombi. Oba modele są napędzane za pomocą układu hybrydowego plug-in łączącego jednostkę benzynową z dwoma silnikami elektrycznymi. Łącznie, 508 PSE generuje moc 360 KM oraz maksymalny moment obrotowy 520 Nm, który jest dostępny prawie od samego startu. Akumulatory o pojemności 11,5 kWh pozwalają na pokonanie 42 km bez udziału silnika spalinowego. Ładowanie baterii z gniazdka Wallbox trwa 2 godziny. Jeśli skorzystamy z gniazdka domowego potrzebujemy do tego celu 7 godzin.
Aby zobaczyć na liczniku pierwsze 100 km/h potrzeba 5,2 sekundy. Peugeot 508 PSE jest więc o 0,9 sekundy wolniejszy od wersji koncepcyjnej, która zadebiutowała podczas ubiegłorocznych targów motoryzacyjnych w Genewie. Maksymalna prędkość 508 PSE wynosi 250 km/h. Peugeot deklaruje niskie zużycie paliwa wynoszące według cyklu WLTP 2,03 l/100 km oraz emisję CO2 zgodną z najnowszymi normami. Na każdy kilometr do atmosfery dostaje się 46 g CO2. Dzięki temu model jest zwolniony z kar ekologicznych, które obowiązują we Francji.
W porównaniu do standardowego modelu Peugeot 508 Sport Engineered posiada obniżoną pozycję jazdy, szerszy rozstaw kół i bardziej bezpośredni układ kierowniczy. Model wyposażono w przednie tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm z czterotłoczkowymi zaciskami oraz 20-calowe felgi, na które nałożono opony Michelin Pilot Sport 4S.
Inżynierowie Peugeot Sport dostosowali zawieszenie 508 Sport Engineered, aby zachować bardzo wysoki poziom komfortu i jednocześnie sportowy charakter. Pojazd posiada trzy tryby amortyzacji i pięć trybów jazdy: Electric, Comfort, Hybrid, Sport i 4WD, które można uruchomić przyciskiem na konsoli środkowej.
Wnętrze niewiele różni się od standardowego 508, ale kilka zmian dostrzeżemy. Fotele wykończono tapicerką ze skóry i alkantary z jaskrawymi przeszyciami. Na kierownicy, progach, cyfrowych zegarach i ekranie dotykowym pojawiło się nowe logo trzech żółto zielonych pazurów. Do wyboru będą trzy kolory nadwozia: szary, czarny i biel perłowa.
Peugeot 508 Sport Engineered będzie produkowany w Miluzie we Francji od lutego 2021 roku. Zamówienia rozpoczną się jesienią tego roku.
Najnowsze komentarze