Nowy Peugeot 508 SW to jedna z najbardziej atrakcyjnych propozycji w klasie średniej. Samochód jest elegancki, ma świetnie zaprojektowane wnętrze i wyjątkowo komfortowe zawieszenie. Testowałem go w wersji z silnikiem benzynowym o mocy 180 KM i nie chciałem oddać – podoba mi się. Więcej zdjęć znajdziecie u dołu artykułu!
Ponad półtora tysiąca kilometrów w ciągu tygodnia spędziłem jeżdżąc m.in. po autostradzie Gdańsk-Warszawa, drogach w okolicach Olsztyna, Białegostoku i stolicy. Niekiedy trasy trwały po kilka godzin. Najmocniejszymi stronami nowego Peugeot 508 są niewątpliwie komfort jazdy, świetne trzymanie się drogi i piękne wnętrze, które zachwycało moich pasażerów.
Wygląd zewnętrzny
Nowe kombi Peugeot jest eleganckie i świetnie wygląda. Przy czym o ile zwykła wersja ma jeszcze sportowy pazur, tutaj mamy raczej stonowaną elegancję. Nadwozie jest niskie, opływowe, co zapowiada bardzo dobre właściwości dynamiczne. Z przodu mamy agresywne wstawki takie jak pionowe światła do jazdy dziennej, przypominające kły lwa, o których pisał w swoim teście Krzysiek Gregorczyk. W wersji, którą otrzymałem do testowania, był między innymi szyberdach, który znakomicie doświetlał przód samochodu.
Nowy Peugeot 508 jest nieco mniejszy od poprzednika, są to różnice wyrażone w centymetrach i to pomniejszenie nadwozia rzeczywiście widać. Wśród plusów tego rozwiązania wymieniłbym łatwiejsze parkowanie w ciasnych miejskich zakamarkach, a miejsca tam przecież ciągle ubywa.
Całościowo samochód prezentuje się spójnie, elegancko i bardzo nowocześnie. Wygląd zewnętrzny będzie się podobał przez długie lata, to taki rodzaj elegancji, która – jak dobry garnitur – nie przemija.
Wnętrze nowego Peugeot 508
Wersja kombi, pomijając bagażnik, nie różni się specjalnie od klasycznej. Mamy więc fantastyczny kokpit, moim zdaniem najładniejszy w swojej klasie, wykonany z bardzo wysokiej jakości materiałów i znowu – elegancję. Wszystko jest nowoczesne, spójne i świetnie wygląda, co ma zresztą swój efekt uboczny – wejście do innego samochodu po Peugeot 508 jest uciążliwe wizualnie, bo większość aut wydaje się po prostu nudna przy Peugeocie.
Uwielbiam małą kierownicę Peugeot i fakt, że znajduje się ona pod zegarami. To wszystko sprawia, że czuje się we wnętrzu tego auta jak w sportowej limuzynie. Ustawienie kierownicy zajmuje minutę. Kluczowe dla wygody jazdy są świetne fotele, bardzo wygodne i przyjemne w dotyku. Nawet wiele godzin, które spędzałem za kierownicą, nie męczyło – wręcz przeciwnie, chciało się jechać dalej. Większość funkcji obsługuje się z dotykowego ekranu, którego opanowanie nie sprawia najmniejszego problemu.
Wśród rzeczy, które ułatwiają życie znajdziemy sporo schowków, gniazda USB a telefon bez problemu połączy się z systemem samochodu i wyświetli na ekranie swoją zawartość. Wszystko działa płynnie i szybko. Podoba mi się też system audio, przygotowany przez firmę Focal – dźwięk jest bardzo neutralny i przyjemny dla ucha.
Samochód jest nastawiony na wygodę, ale nie zabrakło sportowych akcentów – mamy dobre trzymanie boczne i tryb jazdy sportowej. W droższych wersjach jest też regulowanie sztywności zawieszenia.
Wnętrze jest wyjątkowo praktyczne, pytacie jednak w swoich komentarzach co z miejscem z tyłu. Jako, że jestem wysokim kierowcą, który ma blisko 190 centymetrów wzrostu, postanowiłem to sprawdzić ustawiając fotel kierowcy tak, aby było mi jak najwygodniej i wsiadając do tyłu. Zmieściłem się bez problemu, jednak rzeczywiście linia nadwozia powoduje, że nad głową nie pozostaje zbyt wiele przestrzeni. Ciasnoty nie ma – to jednak nadal samochód klasy D.
W pięć osób nie jest już tak wygodnie ale czterech dorosłych pojedzie bez problemu i narzekać nie będzie.
Silnik 1.6 PureTech 180 KM ze skrzynią EAT8
Nowy Peugeot 508 jest nieco lżejszy od poprzednika, co powoduje, że nadwozie w połączeniu z doskonałą jednostką 1.6 180 KM jeździ niezwykle dynamicznie. Ma się wrażenie pewnej lekkości i zwinności. Silnik jest doskonale wyciszony i zapewnia, jak na jednostkę benzynową, wyjątkowo niskie zużycie paliwa.
Według komputera pokładowego, w całym teście na przestrzeni 1.547 kilometrów, średnie spalanie wyniosło 7,9 litra na 100 kilometrów. Osobiście uważam to za doskonały wynik, szczególnie, że spora część testu miała jednak miejsce w mieście i na autostradzie, gdzie bynajmniej nie jeździłem w trybie ekonomicznym. Wręcz przeciwnie, dynamiczna jazda jest na tyle przyjemna, że chce się więcej, szybciej i dalej…
Dowód z osiągniętego spalania na zdjęciu powyżej. Przy okazji możecie zobaczyć jak estetyczna i przyjemna dla oka jest grafika zegarów. Obcowanie z tym samochodem na co dzień to duża przyjemność.
Bagażnik
Samochód tego typu kupuje się między innymi dla możliwości przewozu bagażu. Pod tym względem Peugeot 508 SW ma się czym pochwalić – bagażnik jest duży, ustawny, płaskie boki i podłoga ułatwiają wkładanie bagażu a klapę można sterować nogą – ułatwienie przy zakupach. Bagażnik ma 530 litrów pojemności, po rozłożeniu siedzeń ponad 1.700. W bagażniku znajdują się rozwiązania, ułatwiające zarządzanie przestrzenią. Uchwyty, haczyki a roletę można nieco podnieść, co widać na poniższym zdjęciu.
Cena
Nowy Peugeot 508 SW to wydatek co najmniej 129.400 złotych brutto. Auta tego typu są kupowane bardzo chętnie przez firmy i zapewne do nich Peugeot kieruje swoją ofertę. W wersji z silnikiem 1.6 180 KM i skrzynią automatyczną EAT8 cena rośnie do 147 tysięcy za naprawdę dobrze wyposażoną wersję Allure.
Wyposażenie wersji Allure
SIEDZENIA
- Elektryczna 4-kierunkowa regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy
- Podłokietnik centralny dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń + otwór do przewożenia długich przedmiotów
- Tylna kanapa składana w stosunku 1/3 – 2/3 typu Magic Flat
- Manualna regulacja foteli przednich na wysokość
OPCJE
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Multimedialny Ekran Dotykowy 10″ z radiem MP3, Bluetooth, 2x USB
- Nawigacja satelitarna Peugeot Connect NAV + Mirror Screen + System Peugeot Connect SOS&Assistance
- Felgi aluminiowe 17″ MERION
KOMFORT
- Przednia szyba barwiona, akustyczna
- Kieszenie w oparciach przednich foteli
- Elektrycznie składane lusterka boczne ze zintegrowanymi kierunkowskazami
- Pakiet oświetlenia Ambient: oświetlenie osłon przeciwsłonecznych, podłokietnika centralnego, uchwytów na kubki, miejsca na nogi dla pasażerów z przodu
- System bezkluczykowego uruchomienia auta DML
- Półka bagażnika Full Access
- Oświetlenie LED w przedniej części kabiny: podsufitki, schowka przed pasażerem, strefy USB, bagażnika + 2 lampki do czytania dla pasażerów z tyłu
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
- Wycieraczki przedniej szyby z systemem Magic Wash (spryskiwacze w ramionach wycieraczek)
- Zawieszenie adaptacyjne Active Suspension Control
- Konsola centralna z podłokietnikiem i dwoma uchwytami na kubki
STYL ZEWNĘTRZNY
- Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
- Wlot powietrza do chłodnicy z poziomym żebrowaniem
- Chromowane listwy wokół szyb bocznych
- Chromowana końcówka wydechu po obu stronach nadwozia
SYSTEMY AUDIO I KOMUNIKACJI
- Multimedialny Ekran Dotykowy 10″ HD: – Radio z MP3, – 8 głośników, – Bluetooth (streaming audio, zestaw głośnomówiący), – Sterowanie radiem na kierownicy – 2 gniazda USB w przedniej części kabiny
- Gniazda 12V (przednia część kabiny i bagażnik)
BEZPIECZEŃSTWO
- ABS + EBFD + EBA + ESP + ASR + TSM
- Automatyczne ryglowanie drzwi przy ruszaniu
- System Active Bonnet – system wykorzystujący aktywną maskę w celu ochrony pieszych
- Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z regulacją wysokości, napinaczami i ogranicznikami siły napięcia
- 6x poduszki powietrzne (czołowe, boczne i kurtynowe)
- Przednie i tylne zagłówki z możliwością regulacji
- Centralny zamek
- Wskaźnik zmiany biegów (GSI)
- Reflektory przednie halogenowe
- Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist
- Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z napinaczami i ogranicznikami napięcia na bocznych tylnych siedzeniach
- Mocowania fotelika dziecięcego Isofix (x2) na skrajnych miejscach w drugim rzędzie siedzeń
STYL WEWNĘTRZNY
- Chromowane przełączniki typu 'Toggle Switch’ do obsługi podstawowych funkcji ekranu dotykowego
- Kierownica pokryta skórą licową
- Nowy Peugeot i-Cockpit®
- Podsufitka w kolorze beżowym Salin
- Flokowany i podświetlany schowek przed pasażerem
- Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone w stylu Carbon
- Podniesiona konsola centralna
SYSTEMY WSPOMAGANIA PARKOWANIA
- Czujniki parkowania z tyłu
- Czujniki parkowania z przodu
SYSTEMY WSPOMAGANIA PROWADZENIA ADAS
- Pakiet Widoczność: – automatyczny włącznik reflektorów – wycieraczki z czujnikiem deszczu – lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne – funkcja Follow Me Home
- Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego z regulacją kierownicy w dwóch płaszczyznach
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Pakiet Safety 5*: – System Driver Attention Alert (DAA1) – System Active Safety Brake (AEBS3) – System ostrzegania przed kolizją – Distance Alert (FCW) – System monitorowania ograniczeń prędkości (SLI/ISA) – System utrzymywania na pasie ruchu z wykrywaniem krawędzi drogi (LKA Road-Edge)
OGRZEWANIE I KLIMATYZACJA
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa: – sterowanie poprzez Multimedialny Ekran Dotykowy – funkcje SOFT AUTO, AUTO, FAST AUTO – filtr przeciwpyłkowy z węglem aktywnym – klimatyzowany schowek przed pasażerem – nawiewy dla drugiego rzędzu siedzeń
Nowy Peugeot 508 – plusy i minusy
+ bardzo wysoki komfort jazdy
+ wygodne, piękne wnętrze i wysokiej jakości materiały wykończeniowe
+ świetny wygląd zewnętrzny, wyróżnia się w tłumie
– cena zakupu droższych wersji
– przestrzeń nad głową z tyłu mogłaby być większa
Nowy Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 KM EAT8 Dane techniczne
- Moc (KM/obr./min) 180 / 5.500
- Pojemność silnika (cm³) 1.598
- Maksymalny moment obrotowy przy prędkości obrotowej (Nm/obr.) 250 / 1.650
- Maksymalna prędkość (km/h) 225
- Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 8,0
- Zużycie paliwa w cyklu niskim (l/100 km) 7.3
- Zużycie paliwa w cyklu wysokim (l/100 km) 4,4
- Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100 km) 6.9 (nasze testowe 7.9)
- Emisja CO₂ w cyklu mieszanym (g/km) 123
- Pojemność baku (l) 62
- Liczba miejsc 5
- Długość (mm) 4.778
- Wysokość (mm) 1.907
- Wysokość (mm) 1.420
- Masa (kg) 1.420
Najnowsze komentarze