Test: Nowy Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 EAT 8 – pomysł na rodzinne kombi klasy premium

21 1 213

Nowy Peugeot 508 SW to jedna z najbardziej atrakcyjnych propozycji w klasie średniej. Samochód jest elegancki, ma świetnie zaprojektowane wnętrze i wyjątkowo komfortowe zawieszenie. Testowałem go w wersji z silnikiem benzynowym o mocy 180 KM i nie chciałem oddać – podoba mi się. Więcej zdjęć znajdziecie u dołu artykułu!

Ponad półtora tysiąca kilometrów w ciągu tygodnia spędziłem jeżdżąc m.in. po autostradzie Gdańsk-Warszawa, drogach w okolicach Olsztyna, Białegostoku i stolicy. Niekiedy trasy trwały po kilka godzin. Najmocniejszymi stronami nowego Peugeot 508 są niewątpliwie komfort jazdy, świetne trzymanie się drogi i piękne wnętrze, które zachwycało moich pasażerów.

Wygląd zewnętrzny

Nowe kombi Peugeot jest eleganckie i świetnie wygląda. Przy czym o ile zwykła wersja ma jeszcze sportowy pazur, tutaj mamy raczej stonowaną elegancję. Nadwozie jest niskie, opływowe, co zapowiada bardzo dobre właściwości dynamiczne. Z przodu mamy agresywne wstawki takie jak pionowe światła do jazdy dziennej, przypominające kły lwa, o których pisał w swoim teście Krzysiek Gregorczyk. W wersji, którą otrzymałem do testowania, był między innymi szyberdach, który znakomicie doświetlał przód samochodu.

Nowy Peugeot 508 jest nieco mniejszy od poprzednika, są to różnice wyrażone w centymetrach i to pomniejszenie nadwozia rzeczywiście widać. Wśród plusów tego rozwiązania wymieniłbym łatwiejsze parkowanie w ciasnych miejskich zakamarkach, a miejsca tam przecież ciągle ubywa. 

Całościowo samochód prezentuje się spójnie, elegancko i bardzo nowocześnie. Wygląd zewnętrzny będzie się podobał przez długie lata, to taki rodzaj elegancji, która – jak dobry garnitur – nie przemija.

Wnętrze nowego Peugeot 508

Wersja kombi, pomijając bagażnik, nie różni się specjalnie od klasycznej. Mamy więc fantastyczny kokpit, moim zdaniem najładniejszy w swojej klasie, wykonany z bardzo wysokiej jakości materiałów i znowu – elegancję. Wszystko jest nowoczesne, spójne i świetnie wygląda, co ma zresztą swój efekt uboczny – wejście do innego samochodu po Peugeot 508 jest uciążliwe wizualnie, bo większość aut wydaje się po prostu nudna przy Peugeocie.

Uwielbiam małą kierownicę Peugeot i fakt, że znajduje się ona pod zegarami. To wszystko sprawia, że czuje się we wnętrzu tego auta jak w sportowej limuzynie. Ustawienie kierownicy zajmuje minutę. Kluczowe dla wygody jazdy są świetne fotele, bardzo wygodne i przyjemne w dotyku. Nawet wiele godzin, które spędzałem za kierownicą, nie męczyło – wręcz przeciwnie, chciało się jechać dalej. Większość funkcji obsługuje się z dotykowego ekranu, którego opanowanie nie sprawia najmniejszego problemu.

Wśród rzeczy, które ułatwiają życie znajdziemy sporo schowków, gniazda USB a telefon bez problemu połączy się z systemem samochodu i wyświetli na ekranie swoją zawartość. Wszystko działa płynnie i szybko. Podoba mi się też system audio, przygotowany przez firmę Focal – dźwięk jest bardzo neutralny i przyjemny dla ucha.

Samochód jest nastawiony na wygodę, ale nie zabrakło sportowych akcentów – mamy dobre trzymanie boczne i tryb jazdy sportowej. W droższych wersjach jest też regulowanie sztywności zawieszenia.

Wnętrze jest wyjątkowo praktyczne, pytacie jednak w swoich komentarzach co z miejscem z tyłu. Jako, że jestem wysokim kierowcą, który ma blisko 190 centymetrów wzrostu, postanowiłem to sprawdzić ustawiając fotel kierowcy tak, aby było mi jak najwygodniej i wsiadając do tyłu. Zmieściłem się bez problemu, jednak rzeczywiście linia nadwozia powoduje, że nad głową nie pozostaje zbyt wiele przestrzeni. Ciasnoty nie ma – to jednak nadal samochód klasy D.

W pięć osób nie jest już tak wygodnie ale czterech dorosłych pojedzie bez problemu i narzekać nie będzie.

Silnik 1.6 PureTech 180 KM ze skrzynią EAT8

Nowy Peugeot 508 jest nieco lżejszy od poprzednika, co powoduje, że nadwozie w połączeniu z doskonałą jednostką 1.6 180 KM jeździ niezwykle dynamicznie. Ma się wrażenie pewnej lekkości i zwinności. Silnik jest doskonale wyciszony i zapewnia, jak na jednostkę benzynową, wyjątkowo niskie zużycie paliwa.

Według komputera pokładowego, w całym teście na przestrzeni 1.547 kilometrów, średnie spalanie wyniosło 7,9 litra na 100 kilometrów. Osobiście uważam to za doskonały wynik, szczególnie, że spora część testu miała jednak miejsce w mieście i na autostradzie, gdzie bynajmniej nie jeździłem w trybie ekonomicznym. Wręcz przeciwnie, dynamiczna jazda jest na tyle przyjemna, że chce się więcej, szybciej i dalej…

Dowód z osiągniętego spalania na zdjęciu powyżej. Przy okazji możecie zobaczyć jak estetyczna i przyjemna dla oka jest grafika zegarów. Obcowanie z tym samochodem na co dzień to duża przyjemność.

Bagażnik

Samochód tego typu kupuje się między innymi dla możliwości przewozu bagażu. Pod tym względem Peugeot 508 SW ma się czym pochwalić – bagażnik jest duży, ustawny, płaskie boki i podłoga ułatwiają wkładanie bagażu a klapę można sterować nogą – ułatwienie przy zakupach. Bagażnik ma 530 litrów pojemności, po rozłożeniu siedzeń ponad 1.700. W bagażniku znajdują się rozwiązania, ułatwiające zarządzanie przestrzenią. Uchwyty, haczyki a roletę można nieco podnieść, co widać na poniższym zdjęciu.

Cena

Nowy Peugeot 508 SW to wydatek co najmniej 129.400 złotych brutto. Auta tego typu są kupowane bardzo chętnie przez firmy i zapewne do nich Peugeot kieruje swoją ofertę. W wersji z silnikiem 1.6 180 KM i skrzynią automatyczną EAT8 cena rośnie do 147 tysięcy za naprawdę dobrze wyposażoną wersję Allure.

Wyposażenie wersji Allure

SIEDZENIA
  • Elektryczna 4-kierunkowa regulacja podparcia lędźwiowego fotela kierowcy
  • Podłokietnik centralny dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń + otwór do przewożenia długich przedmiotów
  • Tylna kanapa składana w stosunku 1/3 – 2/3 typu Magic Flat
  • Manualna regulacja foteli przednich na wysokość
OPCJE
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Multimedialny Ekran Dotykowy 10″ z radiem MP3, Bluetooth, 2x USB
  • Nawigacja satelitarna Peugeot Connect NAV + Mirror Screen + System Peugeot Connect SOS&Assistance
  • Felgi aluminiowe 17″ MERION
KOMFORT
  • Przednia szyba barwiona, akustyczna
  • Kieszenie w oparciach przednich foteli
  • Elektrycznie składane lusterka boczne ze zintegrowanymi kierunkowskazami
  • Pakiet oświetlenia Ambient: oświetlenie osłon przeciwsłonecznych, podłokietnika centralnego, uchwytów na kubki, miejsca na nogi dla pasażerów z przodu
  • System bezkluczykowego uruchomienia auta DML
  • Półka bagażnika Full Access
  • Oświetlenie LED w przedniej części kabiny: podsufitki, schowka przed pasażerem, strefy USB, bagażnika + 2 lampki do czytania dla pasażerów z tyłu
  • Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • Wycieraczki przedniej szyby z systemem Magic Wash (spryskiwacze w ramionach wycieraczek)
  • Zawieszenie adaptacyjne Active Suspension Control
  • Konsola centralna z podłokietnikiem i dwoma uchwytami na kubki
STYL ZEWNĘTRZNY
  • Lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
  • Wlot powietrza do chłodnicy z poziomym żebrowaniem
  • Chromowane listwy wokół szyb bocznych
  • Chromowana końcówka wydechu po obu stronach nadwozia
SYSTEMY AUDIO I KOMUNIKACJI
  • Multimedialny Ekran Dotykowy 10″ HD: – Radio z MP3, – 8 głośników, – Bluetooth (streaming audio, zestaw głośnomówiący), – Sterowanie radiem na kierownicy – 2 gniazda USB w przedniej części kabiny
  • Gniazda 12V (przednia część kabiny i bagażnik)
BEZPIECZEŃSTWO
  • ABS + EBFD + EBA + ESP + ASR + TSM
  • Automatyczne ryglowanie drzwi przy ruszaniu
  • System Active Bonnet – system wykorzystujący aktywną maskę w celu ochrony pieszych
  • Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z regulacją wysokości, napinaczami i ogranicznikami siły napięcia
  • 6x poduszki powietrzne (czołowe, boczne i kurtynowe)
  • Przednie i tylne zagłówki z możliwością regulacji
  • Centralny zamek
  • Wskaźnik zmiany biegów (GSI)
  • Reflektory przednie halogenowe
  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist
  • Pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, z napinaczami i ogranicznikami napięcia na bocznych tylnych siedzeniach
  • Mocowania fotelika dziecięcego Isofix (x2) na skrajnych miejscach w drugim rzędzie siedzeń
STYL WEWNĘTRZNY
  • Chromowane przełączniki typu ‚Toggle Switch’ do obsługi podstawowych funkcji ekranu dotykowego
  • Kierownica pokryta skórą licową
  • Nowy Peugeot i-Cockpit®
  • Podsufitka w kolorze beżowym Salin
  • Flokowany i podświetlany schowek przed pasażerem
  • Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone w stylu Carbon
  • Podniesiona konsola centralna
SYSTEMY WSPOMAGANIA PARKOWANIA
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Czujniki parkowania z przodu
SYSTEMY WSPOMAGANIA PROWADZENIA ADAS
  • Pakiet Widoczność: – automatyczny włącznik reflektorów – wycieraczki z czujnikiem deszczu – lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne – funkcja Follow Me Home
  • Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego z regulacją kierownicy w dwóch płaszczyznach
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • Pakiet Safety 5*: – System Driver Attention Alert (DAA1) – System Active Safety Brake (AEBS3) – System ostrzegania przed kolizją – Distance Alert (FCW) – System monitorowania ograniczeń prędkości (SLI/ISA) – System utrzymywania na pasie ruchu z wykrywaniem krawędzi drogi (LKA Road-Edge)
OGRZEWANIE I KLIMATYZACJA
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa: – sterowanie poprzez Multimedialny Ekran Dotykowy – funkcje SOFT AUTO, AUTO, FAST AUTO – filtr przeciwpyłkowy z węglem aktywnym – klimatyzowany schowek przed pasażerem – nawiewy dla drugiego rzędzu siedzeń

 

Nowy Peugeot 508 – plusy i minusy

+ bardzo wysoki komfort jazdy

+ wygodne, piękne wnętrze i wysokiej jakości materiały wykończeniowe

+ świetny wygląd zewnętrzny, wyróżnia się w tłumie

– cena zakupu droższych wersji

– przestrzeń nad głową z tyłu mogłaby być większa

 

Nowy Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 KM EAT8 Dane techniczne

  • Moc (KM/obr./min) 180 / 5.500
  • Pojemność silnika (cm³) 1.598
  • Maksymalny moment obrotowy przy prędkości obrotowej (Nm/obr.) 250 / 1.650
  • Maksymalna prędkość (km/h) 225
  • Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 8,0
  • Zużycie paliwa w cyklu niskim (l/100 km) 7.3
  • Zużycie paliwa w cyklu wysokim (l/100 km) 4,4
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100 km) 6.9 (nasze testowe 7.9)
  • Emisja CO₂ w cyklu mieszanym (g/km) 123
  • Pojemność baku (l) 62
  • Liczba miejsc 5
  • Długość (mm) 4.778
  • Wysokość (mm) 1.907
  • Wysokość (mm) 1.420
  • Masa (kg) 1.420

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
6 Wątki komentarzy
15 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
14 Autorzy komentarzy
PiotrlbRedAdam B31MichałMichał Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
E D
Gość
E D

w artykule w minusach jest wysoka cena wyższych wersji – osobiście to wydaje mi się, że jest dokładnie na odwrót. Nie powinni wypuszczać właśnie niższych wersji, bo wyglądają bardzo mało atrakcyjnie z zewnątrz.. 508-ki zarówno w wersji liftback jak i SW najlepiej się prezentują w GT i FE. Widziałem ostatnio srebrną 508 – felga chyba 17, brak LEDów z przodu i 3D z tylu – dziwny grill. To taka antyreklama właściwie auta jadącego po ulicy, jak ktoś wcześniej nie widział full opcji.

FioleK
Gość
FioleK

Ale dokładnie tak samo jest z 308 – dla mnie coś innego niż Allure z LEDami wygląda jak niedorozwój – chociaż LEDy i zderzak przedni (taki jak jest przy LEDach) by wszędzie zostawili…

Slawo
Gość
Slawo

To są wersje widmo w cennikach, żeby dziennikarze mogli napisać, że można już kupić za 129400 gdy tak naprawdę niezbędne minimum to 145300. Zbyt duża przepaść między podstawą, a sensownymi wersjami.

E D
Gość
E D

ok, no ale takie wersje też jeżdżą, czyli ktoś musiał kupić, a że nie za dużo się sprzedaje to razi po oczach na ulicach… nie widziałem np. nowego BMW 5 w wersji z 17, z halogenem… a to też klasa średnia wyższa, jak nowe 508.

jan
Gość
jan

Że jak? 508, jeśli już, może konkurować z BMW 3. Piątka to inna liga, kosztuje również dwa razy tyle.

E D
Gość
E D

ano tak, że chodziło mi bardziej o zobrazowanie tego, że 508 to obecnie jedyna (duża, nieduża nieistotne) limuzyna w koncernie PSA i 5-ka to również limuzyna (duża, nieduża) w tej samej klasie, czyli średniej wyższej. Jednak jeżeli mamy się drobiazgowo i gabarytowo trzymać to 3-ka również nie jest w tym samym segmencie co 508. BMW serii 4 jest w tym samym segmencie, tak samo jak Audi A5. A i 5-ka w porównywalnej silnikowo i wyposażeniowo wersji z 508 nie kosztuje 2 razy tyle co 508, co najwyżej 50000 więcej z dieslem 190KM… więc dziękuję za wcinkę, jednak nie jest zbyt… Czytaj więcej »

Michał
Gość
Michał

Zdecydowanie wyższe wersje prezentują się świetnie.
Natomiast to nie jest rodzinne kombi, bo przy ustawieniu fotela kierowcy dla osoby o wzroście 180 cm , z tyłu jest miejsce co najwyżej dla 10 latka. I to drobnego.

Slawo
Gość
Slawo

Ja nam 188 cm i niestety z tyłu jest ciasno, nawet w Megane III Grandtour jest odrobinę lepiej. Ostatnio dobre porównanie zrobił właściciel poprzedniej generacji 508 i jedyny zarzut to właśnie ciasnota w środku.

Piotr
Gość
Piotr

8 litrów na 100 i to ma być dobry [email protected]?!?.Moim starym Peugeotem 508 w slniku 2.0 diesel na 2500km w te wakacje miałem wynik 5,2 i to jest spalanie a nie tyle na silnik od lepszego odkurzacza. A nic nie piszecie o skrzyni biegów podobno kicha. Ale ogólnie super autko na wiosnę będzie mój.

E D
Gość
E D

ogólnie to 2.0 hdi 180 w nowym 508 pali trochę więcej niż HDI wcześniejszy (tak na około około 1 litr mniej brał RXH z 2015 – w nowy 508 trochę zmieniłem komputerowo charakterystykę silnika i pali tyle co wcześniejszy 508, jednak jest sporo szybszy). Mój rekord z Zakopanego do KRK to 4,2 litra w RXH i 4,8 w nowym 508. Z czego mniej więcej połowa trasy to toczenie się, a od Lubień ile fabryka dała do Krakowa. Skrzynia biegów jest bardzo dobra do tego auta. Dużo lepsza niż EAT6. Szybsza i jakoś tak lepiej pracująca. Do diesla pasuje idealnie. Nie… Czytaj więcej »

Slawo
Gość
Slawo

I gdzie ta ekologia jak spalanie większe o litr.

E D
Gość
E D

ekologia to nic innego jak przez najbliższe 5 lat tłumaczenie ludziom, że elektryki to przyszłość, a następnie to powrót do Diesla. Prawda jest jedna – diesel jest dużo czystszy niż benzyna (mówimy o Euro 6 plus). Kupiłem 2 bardzo drogie auta włoskie i niemieckie. Jedno i drugie było zdławione końcówkami wydechu (!) i trzeba było odblokować… i to tyle odnośnie nowych norm. Reszta to marketing i pozbycie się trupów. Sam uważam, że stare auta z dieslami z powycinanymi DPFami powinny iść na złom, jednak ta cała nagonka ma na celu zmuszenie ludzi do zakupu czegoś co jeździ chwilę, a potem… Czytaj więcej »

E D
Gość
E D

aha i nie wiem dlaczego podstawiło mi się „bierząco”… ze słownika

Michał
Gość
Michał

Pytanie do ED: GDZIE ZWIĘKSZAŁEŚ MOC ?Mam 3008 wersja GT czyli 177km i trochę mało na suv, mam zamiar podnieść moc, juz kiedyś w fordzie z silnikiem PSA 140 KM to robiłem, tu jednak jeszcze mam gwarancję, i obawiam, się że to wyjdzie przy przeglądzie, (jest już po 1 przeglądzie, rocznym) moje pytanie, jednak, ile podniosłeś moc, jak teraz pali, przyspiesza, i jaka jest w nm wytrzymałość 8 biegowej skrzyni asin do ilu NM?

Michał
Gość
Michał

pytałem oczywiście o diesla z ilu KM na ile podniosłeś bo 238 to w DS i chyba benzyna z 225 na 238?

E D
Gość
E D

225 podaje DS, ale na hamowni wychodzi więcej – 238 (fabrycznie, tak po prostu). Aczkolwiek słyszałem o podkręceniu 1.6 225 do 280 KM, jednak z mojego doświadczenia – odradzam. TO nie ma prawa za długo hulać :)) Ogólnie to jest trochę zabawy jeżeli chodzi o auta z grupy PSA. Jak Cię puści silnik to blokuje skrzynia. Szczerze to łatwiej było podnieść moc w M2 C z 400 na 600 niż w 508 ze 180 na +- prawe 240. Obecnie mam około 450 NM i prawie 2 sekundy lepiej niż fabrycznie do 100. Auto pali też zauważalnie mniej (ok 1 litr).… Czytaj więcej »

Michał
Gość
Michał

wtyczkę? masz tzw box? to ponoć nic nie warte…konieczne jest zbadanie silnika na hamowni strojenie i wgranie nowego programu tak mi tłumaczyli i robili mondeo z silnikiem PSA…ale jakoś to ze ze 180 240 zrobili trudno uwierzyć….no ale poproszę o namiar do Ciebie od redakcji, jak ich namiary tu znajdę :-)

jan
Gość
jan

Ale tu jest silnik benzynowy, 8 litrów to naprawdę dobry wynik.

Adam B31
Gość
Adam B31

Nie macie wrażenia że dzisiejsze samochody są co najmniej o połowę za drogie.

Red
Gość
Red

Auto ładne i nowoczesne – ale cóż z tego, jak wycenione dokładnie tak samo, jak nowe BMW 3. Ja rozumiem, że Peugeot jest lepszy technicznie, ale w klasie aut za około 200 tysięcy, znaczek na masce zaczyna mieć znaczenie. Za rok, dwa, P508 skończy jak Renault Talisman – auto świetne, ale zbyt drogie na początku sprzedaży.

Piotrlb
Gość
Piotrlb

Auto w cenie 115 -130 przy swoich wadach ( przestrzeń,…) miałoby szansę na część klientów z klasy D. W aktualnej cenie na naszym rynku to bedzie żadszy widok niż talisman. W tej cenie Passat to jest tanie auto.