Nowy Peugeot 508 z autopilotem już za dwa lata? Wielkie testy w Europie

24 26

Nowy Peugeot 508 oraz DS7 Crossback biorą udział w europejskich testach autonomicznej jazdy na poziomie 3. Samochody jeżdżą już po publicznych drogach Francji, w ramach projektu L3Pilot. Przez cały okres trwania projektu od sześciu do ośmiu pojazdów grupy będzie poddawanych intensywnym próbom w celu zweryfikowania funkcjonowania funkcji autonomicznych.

Test na poziomie 3 oznaczają, że kierowca nie musi stale monitorować sytuacji na drodze, ale musi być w stanie przejąć kontrolę nad samochodem.

Udział PSA w projekcie wzmacnia wiedzę specjalistyczną PSA w zakresie rozwoju samochodów w pełni autonomicznych dzięki globalnemu ekosystemowi partnerów, w tym europejskich producentów samochodów, ośrodków badawczych i władz państwowych. Celem projektu L3Pilot jest przetestowanie i zatwierdzenie do wdrożenia systemów autonomicznej jazdy jako wydajnego i bezpiecznego środka transportu. Wszystkie testy będą prowadzone są na publicznych drogach w kilku krajach europejskich. Oceniane są aspekty techniczne, zachowanie kierowcy, akceptacja użytkownika, wpływ na ruch i bezpieczeństwo w różnych warunkach jazdy (środowisko miejskie, główne drogi i autostrady).

W tesach bierze udział 1000 kierowców, 100 samochodów, 10 krajów i 34 partnerów.

Aktualnie systemy jazdy autonomicznej poziomu 2 są dostępne w samochodach DS7 Crossback, DS 3 Crossback oraz Peugeot 508 i 508 SW.

 

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
22 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
7 Autorzy komentarzy
ZiomAmigogigant2009E DPiotr001 Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
;-)
Gość
;-)

Jak już zweryfikują „funkcjonowanie funkcji” i wdrożą do sprzedaży ….to się będzie działo w serwisach. Będzie wielkie „emotion” , bo w końcu dbają w aso o emocje ;-)

Marcin
Gość
Marcin

Tak odnośnie peugeota 508 to dziś mi wyskoczyła oferta pewnej znanej firmy z Polski na Volvo S60.. cytat: Jest to wersja FIRST EDITION – cena samochodu w tej specyfikacji poniżej 150 000zł brutto. 2 litrowa jednostka turbo 190KM T4 (T5 -250KM +13 650zł i T5 – 250KM AWD + 23 650zł) automatyczną 8-biegową skrzynią biegów ❗️ *ograniczona liczba miejsc produkcyjnych tej edycji Układ napędowy: Automatyczna Geartronic, 8 biegów Stylistyka: Czarne listwy wokół szyb bocznych R-Design Podwójne, zintegrowane końcówki rur wydechowych Zderzaki R-Design w kolorze nadwozia 18″, 5-ramienne, podwójne Matt Black Diamond Cut Multimedia: 12,3” cyfrowy wyświetlacz zegarów kierowcy Nawigacja Sensus… Czytaj więcej »

Piotr001
Gość
Piotr001

To sobie kup! Wolny kraj! Po co męczysz? Myślisz, że kogoś interesuje co znalazłeś w internecie? Wątpię!

Marcin
Gość
Marcin

Tyle samo interesują mnie twoje wypociny Piotr001 i twoje paplanie się w citroenowo-peugotowym sosiku..

E D
Gość
E D

więc widzisz Marcin ile warte jest s60 first edition???

Marcin
Gość
Marcin

widać nawet w volvo mają więcej skrupułów w łowieniu jeleni niż w peugeocie :)

gigant2009
Gość
gigant2009

Kup Marcin Skodę diesla z dużym bakiem będziesz jeszcze bardziej zadowolony

Marcin
Gość
Marcin

Szczerze mówiąc wolałbym się zhańbić pierwszą w życiu Skodą niż przepłacić za Peugeota..

Piotr001
Gość
Piotr001

Brawo! Odpowiedziałeś każdemu! Trzęsiesz internetem!

Marcin
Gość
Marcin

Wow, jakie odzywki, synek gimnazjum kończył niedawno i mu teksty podbierasz? Mędrkujesz jak zwykle nie na temat, jeszcze nie widziałem, żebyś na tym portalu napisał coś na temat o motoryzacji.. Już ci mówiłem że jak masz problemy w domu, to się powinieneś zgłosić do specjalisty a nie odreagowywać w internecie.

Piotr001
Gość
Piotr001

A to ty piszesz coś o motoryzacji? Nie zauważyłem nic poza pierdołami kopiuj wklej. Przeczytaj swój komentarz kilka razy i zastanów się kto tu naprawdę ma poważne, osobowościowe problemy. Poluzuj gumę w gaciach, bo eksplodujesz z frustracji!

Marcin
Gość
Marcin

Nie zauważyłeś bo albo jesteś tępy albo masz klapki na oczach. Wkleiłem specyfikację konkurencyjnego samochodu, który szuka klientów tam gdzie peugoet chciałby ich poszukać. 250 konne AWD za ok 175tys vs 225tys za 220 konne fwd.

E D
Gość
E D

ale bierzesz pod uwagę wyposażenie jakie jest na pokładzie s60 w tej cenie? Bo tam nie ma prawie nic -jest kierownica, czujniki parkowania i tekstylna tapicerka… skonfiguruj samochód z takim samym wyposażeniem jak 508 i wtedy porównaj, ceny „od” to nie ceny „do” ?

Marcin
Gość
Marcin

Tzn czego konkretnie mu brakuje za co warto doplacic 70tys do peugeota?

Marcin
Gość
Marcin

Jest dwustrefowa klima, nawigacja, reflektory full led, sportowe elektrycznie regulowane fotele, jakieś zbyteczne systemy dla kierowców amatorów, w sumie i tak za dużo, ale chętnie się dowiem co stanowi brak. Ewentualnie co więcej ma peugeot za 150tys..

E D
Gość
E D

jeszcze widzę, że Volvo w tym przedziale cenowym nie ma – bezdotykowego otwieranie i zamykania klapy bagażnika, ma mniejsze felgi, i nie ma wycieraczek Magic Wash. 508 FE w benzynie kosztował 199000 złotych i do auta były jeszcze opony, kilka gadżetów. I pakiet serwisowy Premium wraz z przedłużoną gwarancją

E D
Gość
E D

508 ma 2 elektryczne fotele z masażami z Alcantary – Volvo 1 tylko z tkaniny, 508 ma adaptacyjne zawieszenie Volvo nie, 508 ma noktowizor z podświetleniem różnych obiektów, Volvo nie, 508 ma szklany dach Volvo nie, 508 sam parkuje – Volvo nie, 508 ma nawigację z ruchem, parkingami itp w czasie rzeczywistym Volvo nie, 508 ma Focal-a, Volvo zwykle nagłośnienie, myśle ze jeszcze coś się znajdzie. Za wszystkie te rzeczy w Volvo trzeba dopłacić, a cennik zamyka się na 280 tys, wiec jest różnica

Marcin
Gość
Marcin

Ale mowa o volvo za 150. On ma bardzo wiele rzeczy w tej cenie, wystarczy zerknąc do cennika. Dorzucenie do tej wersji wszystego co ma 508 poza noktowizorem, za to z masą inncyh rzeczy spokojnie zmiesci sie w 50tys, np szklany dach, 4strefowa klima i headup to 10tys, pakiet skora nappa z wentylacja, masazami i pelna elektryka obu foteli 12tys, aktywne zawieszenie 4k, audio harman jest w tej cenie co wkleilem. Czyli dopiero jestem na 176tys przy dobraniu drogich pakietow. Do 199 wyrównałbym to mechanicznie do 250ps 4×4..

Marcin
Gość
Marcin

Co tu dużo gadać, trzeba naprawdę bardzo się zakochać w tym wyglądzie, bo na zdrowy rozsądek nijak się nie kalkuluje. Ciekawe jak za 2 lata będą wyglądały ceny na rynku wtórnym

E D
Gość
E D

pewnie standardowo jak u Wszystkich po 3 latach 50% ceny w plecy. Teraz sprzedawałem RXH i raz, że poszła praktycznie 3 godziny po wystawieniu ogłoszenia na otomoto to po 4 latach i 110tys km wartość zleciała w dół o 45%, a to też był taki trochę biały kruk na Naszych drogach i się zastanawiałem jak będzie z odsprzedażą., ale nie było problemów.

E D
Gość
E D

no ale rozmawiamy o wersjach FE, które zawsze są droższe, bo można nimi jeździć 3-4 miesiące przed pojawieniem się w salonach. No tak na upartego to należy porównać wersje 250 do 225 – chociaż podobno to 1.6 ma tych koni i momentu trochę więcej – muszę na hamowni zmierzyć w DS, bo w zależności niebawem od czego jest przedział od 228-235). Volvo ma 4×4 ale tez ma wał i jest cięższe i realnie w takim napędzie trochę mocy rzeczywistej ucieka. Jak weźmiesz 2 wersje FE to tutaj cena będzie mocno na korzyść 508. W Volvo za sam pakiet serwisowy zapłacisz… Czytaj więcej »

Amigo
Gość
Amigo

Tu są rogacze tej ledowo-tandetnej motoryzacji. Nie lubią kiedy im wykazujesz, że francuskie są dobre tylko mule. Ohhhyyy i ahhhhyyy bo peżo zmienił światełka led z poziomych na pionowe. I jest argument, żeby golić leszczy. Jak ktoś napisał już wcześniej – za 508FE chcieli ponad 200k. Teraz już przeceniają te cuda, bo nawet słuchawki focala nie pomogły w zbieraniu zamówień. No i frajerzy już są w plecy jakieś 30k. A cuda zaraz będą w aso z tymi licznymi kontrolkami. Wiecie co będzie dalej? Nic, nie pomoże nawet marka. Bo nikt tego nie ogarnia.

gigant2009
Gość
gigant2009

Może masz rację Amigo i przeszacowali Peugeota, ale zawsze jest super wyjście Skoda w dieslu tania i niezawodna
I ma duuży bak

Ziom
Gość
Ziom

…Marcin, pamiętaj, że Volvo, Jaguar czy Lexus to nie jest konkurencja dla Peżo. Ani dla audi, Bmw czy Merca. Już się pogubili Ci od żab, czy to DS czy Peżo ma być Premium. I jak bardzo premium….