Chat with us, powered by LiveChat

Nowy Peugeot 608 jako owoc fuzji Grupy PSA z Fiatem

46 27 409

Gdy Grupa PSA połączy się z Fiatem nowy Peugeot 608 mógłby powstać na platformie Maserati. Model byłby większy i mocniejszy od obecnego 508.

W przypadku planowanej fuzji dwóch koncernów motoryzacyjnych wyobraźnia może mieć nieograniczone możliwości. Prezentowaliśmy już modele, które mogłyby powstać w wyniku połączenia Fiata z Renault. Małżeństwo, jak wiemy nie doszło do skutku, ale powstały nieco szalone i jednocześnie ciekawe projekty. Świat motoryzacyjny znów stoi przed obliczem fuzji tym razem koncernu Fiat Chrysler z Grupą PSA a magazyn Autoevolution puścił wodze fantazji wykonując projekt nowego Peugeot 608.

W przeszłości pojawiały się wzmianki o planach wprowadzenia do produkcji większego brata Peugeot 508, ale jak na razie żadnego seryjnego modelu nie zobaczyliśmy. Sytuacja może się zmienić, gdy Grupa PSA połączy się z Fiatem i otrzyma dostęp do platform takich marek jak Alfa Romeo i Maserati, co rodzi bardzo kuszące skojarzenia.

Perspektywa wzbogacenia gamy o nowego Peugeot 608 jest sama w sobie atrakcyjna, zwłaszcza, że w ofercie wciąż jest miejsce na większy model odkąd 508 zastąpił zarówno 407, jak i 607. Gdyby 608 powstał na płycie podłogowej Maserati, otrzymał mocniejszy silnik napędzający tylne koła a wygląd pochodził od nowych modeli spod znaku lwa, bylibyśmy zdecydowanie na tak.

Rozsądek podpowiada nam jednak, że jeśli kiedykolwiek samochód zejdzie z deski kreślarskiej projektantów Peugeota, będzie miał napęd hybrydowy. Obecnie 508 w najmocniejszej wersji dysponuje mocą 225 KM, ale producent zatwierdził już wersję Sport Engineered, która w wersji koncepcyjnej ma moc 400 KM dzięki połączeniu napędu spalinowego z elektrycznym. 608 mógłby otrzymać ten sam napęd.

Źródło: Autoevolution

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
13 Wątki komentarzy
33 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
31 Autorzy komentarzy
Piotr001XyzMarekMarekMarek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Prawda
Gość
Prawda

Taka perspektywa pchania się w takie limuzyny dla mnie jest bez sensu i raczej nie dojdzie do skutku. A z Masserrati to mogliby zapożyczyć do dzisiejszych gównowynalazków silniki.

Kolo
Gość
Kolo

Skoro 607 to była porażka, to po co ponawiać ten błąd?

Vernim
Gość
Vernim

W latach 2002-2007 607-ek sprzedano minimalnie mniej niż Superbów I, a w 2001. i 2002. r. 607 miał roczne wyniki sprzedaży jakich Superb I nigdy nie osiągnął.

Bartosz
Gość
Bartosz

Tylko taka różnica że do tej pory superb jest i teraz sprzedaje się super. To świadczy o czymś

Xyz
Gość
Xyz

Bartosz tak swiadczy o kryzysie ktory przeszla grupa PSA a teraz powoli wraca do normy i mam nadzieje na pojawienie sie kolejnych coupe i limuzyn Peugeota. Mialem 406 i 407 coupe, 607, teraz zona ma RCZ. RCZ sie zestarzeje i na dzien dzisiejszy nie mam co kupic z ofertu Peugeota ani dla siebie ani dla żony. Sam jeżdżę obecnie BMW F10 535D ale jeśli Peugeot zrobi 608 od razu zaczynam składać hajs i pa pa bemka ;)

Vernim
Gość
Vernim

607 nie ma bo razem z 407 został zastąpiony na 508.
Superb zaczął się lepiej sprzedawać od 508 dopiero od 2014. r., od Insigni dopiero od 2016. r., a od Mondeo nie licząc roku 2014 zaczął sprzedawać się lepiej również dopiero od 2016. r.
Jeśli Superb I w latach 2002-2007 sprzedał się w niewiele mniejszej liczbie niż ,,rynkowa klapa” – 607 to to, że Superb III ,,teraz super się sprzedaje” nie zmienia faktu, że Superb I też był jak ty to ujmujesz ,,rynkową klapą”.

Slawo
Gość
Slawo

Poprzednie „związki” Fiata nie wróżą nic dobrego. Nie widzę korzyści dla PSA, raczej Fiat się ratuje przed upadkiem.

Tomus
Gość
Tomus

E gadanie. Legendarny 1.9tdi VW to przecież fiat :)

Juzek
Gość
Juzek

Jeśli już to 1.9 JTD

Piotr001
Gość
Piotr001

@Tomus no zdecydowanie nie! VW z 1.9 TDI był konstrukcyjnie 10 lat za 1.9 JTD, ale do tego trzeba trochę bardziej ogarniać motoryzacje.

Krzysztof
Gość
Krzysztof

Upadkiem…,? Przecież to lider sprzedaży samochodów w Europie.

Slawo
Gość
Slawo

Liderem? W 2018 roku Fiat był na 9 miejscu pod względem sprzedaży. PSA sprzedało ponad 2x więcej aut od FCA.

Marek
Gość
Marek

W Europie tak ale w stanach fca mają 11% udziałów a psa 0

texas910gus
Gość
texas910gus

1. w PSA myślą o przetrwaniu bo wkrótce będą paleni na stosie za zatruwanie świata a nie o wprowadzaniu dużych aut, tylko Niemcy mogą to robić, tak jak wycinać pradawną puszcze czy degradować dno Bałtyku- im wolno i morda w kubeł
2. 608 musiał by mieć pod sobą 408 a nie 508, „5” zawsze była gdy niby łączyła dwa segmenty, patrz 504 czy 505, a gdy chcieli je ponownie rozdzielić wymienili 505 na 405 i 605. Do póki jest 508 nie będzie 608.

Xyz
Gość
Xyz

FCA jest właśnie tym słowem Spie…aj na morde w kubeł od VAG dla PSA i sam zobaczysz ze oferta Peugeota sie porzeszy, opla tez, DS zniknie a Citroen wroci do normy.

bobi
Gość
bobi

Auta klasy wyższej niepremium nie mają prawa bytu. Naturalnie wymarły. Dzisiaj można sprzedać dużego suva. Limuzyny to domena Niemców i Japończyków. Francuzi zostali pogonieni z tego rynku i nie ma powrotu. Zresztą ten segment, nawet premium i tak się zmniejsza. Jeśli już to możnaby wpompowac kasę w Ghibli, dać jednostki hybrydowe itd. Jest klasa, jedyne czego nie ma to dobrego marketingu, tak jak u alfy marki zostawiono same sobie, nie trafiając z przekazem do klientów.

Kolo
Gość
Kolo

Sprzedawać auta tej klasy może tylko Alfa Romeo i Maserati. Peugeot nie ma racji bytu, bo to zwyklak. To samo Opel. Dlatego nie ma 607 i Omegi. Jedynie Citroen miał szansę na kontynuację linii DS, CX, XM, C6 czy nawet C5X7, bo to były limuzyny o super komforcie na jedynym w swoim rodzaju zawieszeniu, którego nie miał nikt na świecie, ale PSA szansę te zaprzepaściło raz na zawsze popełniając katastrofalne błędy. 1 było wydzielenie linii DS jako osobnej marki, zrobienie z Citroena marki pokroju Fiata czy Dacii, znacznie poniżej Peugeota, nie posiadającej w swojej ofercie nic wyjątkowego, nic innowacyjnego, nic… Czytaj więcej »

bobi
Gość
bobi

Citroen jak był citroenem to zbankrutowal, ja niedoinwestowania nie widzę specjalnie. C3 i crossovery robią robotę i to poziom peugeota technicznie. Ale 2 marki nie mogą walczyć o dokładnie tego samego klienta. To jest podobna sytuacja do Hyundaia, posiada zbankrutowała Kie która pozycjonuje trochę jak VW Skodę. Citroen swoje zawsze sprzeda, a co do innowacyjnych modeli to ja za taki uważam Cactusa, którego trochę ucywilizowali. Jak im wyjdzie że DS ma status który pozwala na wypuszczenie limuzyny to może taka pod tą marką wypuszcza ale skończy jak C6 :)

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Po pierwsze – prosiłem Pana już, żeby Pan przestał w niemal każdym swoim komentarzu pisać praktycznie zawsze to samo. Zwłaszcza o rzekomej daciowatości Citroena. Po drugie – parę słów komentarza do Pańskiego powyższego wpisu. Tak, Citroen miał szansę na kontynuowanie linii DS, CX, XM, C6. Mógł opracować samochód wydając na to np. dwa miliardy euro i wpisać tę kwotę po stronie strat. Taki samochód by się w praktyce nie sprzedał. Nie przy dzisiejszym rynku mediów, które w najlepszym wypadku pociumkałyby nad ekstrawagancką stylistyką, ale zaraz (nawet nie jeżdżąc) uznałyby, że to gniot niewarty pieniędzy, choćby te limuzyny rozdawano po 10.000… Czytaj więcej »

Daro
Gość
Daro

Panie Krzysztofie po to jest forum każdy może pisać co myśli i mu się podoba. Nawet jesli sie to komus nie podoba. Kasowanie komentarzy wam nie odp nic nie pomoże… Mysle ze VAG mialby lepszy pomysl na ta marke niz PSA. Może i na niektórych rynkach sprzedaż lepsza ale globalna spada z roku na rok

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Pisać każdy może, ale nie wszystkie wpisy zostawiamy. Kasujemy te, które kogoś bezpośrednio obrażają, które bezpodstawnie krytykują francuskie marki, które są wulgarne i parę innych jeszcze. To się nazywa moderacja. Acz rozumiem, że Pan odnosi się do wpisu Pana Kolo.Toleruję te komentarze, ale znowu drażni mnie ich jednostajność. Tego dzisiejszego nie usunąłem, a nawet się do niego odniosłem, ale moja cierpliwość się kończy.

Marek
Gość
Marek

Proszę więc skasowac poprzedni pana wpis za słowa „To jak zawierzanie miast przez samorządy Maryi, albo Jezusowi – splendor może i jakiś jest, ale efekt żaden.” mnie to osobiście obraza
Generalnie lubię tą stronę bo pokazuje inną stronę motoryzacji którą nie zobaczę w auto świat czy amis .
Natomiast pana komentarze robią się coraz bardziej nieprzyjemne i coraz mniej mam ochotę tu zagladac
Pozdrawiam

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Proszę wskazać, gdzie BEZPOŚREDNIO Pana obraża mój komentarz? Gdzie jest skierowana jakakolwiek obelga pod Pańskim adresem.
Może i moje komentarze robią się coraz bardziej nieprzyjemne, ale skoro komentujący nie potrafią się zachować, to i ja czasem muszę interweniować. Nie będę tu tolerował pewnych zachowań i koniec.

Marek
Gość
Marek

Obelga skierowana jest pod adresem wiezacych . ponieważ ja jestem wiezacy czuje się urażony pana słowami.
Bezpośrednio oczywiście pan mnie nie obraził ale pana komentarz brzmi tak jak ja bym na przyklad napisał że dziennikarze pracujący w francuskie.pl to analfabeci
Bezpośrednio pana nie dotyczy ale pośrednio już mój komentarz może pana dotykac
Pozdrawiam

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Odnośnie analfabetyzmu, to mnie uczono raczej o wierzących… Żaden sąd nie stwierdzi, że w sformułowaniu „To jak zawierzanie miast przez samorządy Maryi, albo Jezusowi – splendor może i jakiś jest, ale efekt żaden” jest jakakolwiek obelga. Przesadza Pan z obrazą uczuć religijnych. Prędzej już można uznać, że obrażam niektórych samorządowców, a nie Pana, jako osobę wierzącą. Jeśli chce Pan spróbować dowieść mi, że jest inaczej, to proszę mnie podać do sądu. Z jednej strony faktycznie – nie obraża mnie Pan hipotetycznym stwierdzeniem „że dziennikarze pracujący w francuskie.pl to analfabeci” – ja tu nie pracuję w tradycyjnym rozumieniu tego słowa. Nie… Czytaj więcej »

Daro
Gość
Daro

A jednak ta polityka VAGa sie sprzedaje i mi to nie przeszkadza. PSA też obecnie tak robi tylko z odwrotnym skutkiem

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Tak, ta polityka VAGa się sprawdza. Stąd wniosek, że w świecie motoryzacji nie ma miejsca na przesadną oryginalność. Jeśli klienci tacy, jak Pan Kolo, będą regularnie kupowali w salonach nietuzinkowe Citroeny, to marka na pewno powróci do swych korzeni. Kiedy jednak pytam krytykantów, ile fabrycznie nowych Citroenów kupili u dealerów, to prawie nigdy nie otrzymuję odpowiedzi.

Dariusz
Gość
Dariusz

Dzień dobry Panie Krzysztofie. Kiedy będzie opublikowany zapowiadany test Dustera 1.0? pozdrawiam

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Samochód dopiero trafia do parku prasowego, jeszcze nie jest rozpisywany, mamy go dostać możliwie szybko.

E D
Gość
E D

ależ Panie Krzysztofie w świecie motoryzacji jest dużo miejsca na oryginalność. Połączenie FCA i PSA to najlepszy na to dowód. Peugeot, Alfa, DS i Maserati to kwintesencja oryginalności:) poza tym na wszystkie decyzje jakichkolwiek marek, zazwyczaj w internecie wylewają ludzie, którzy zamiast nowego samochodu kupią co najwyżej breloczek danej marki. Ale wszystko wiedzą najlepiej. Od czegoś zawsze trzeba zacząć i jakieś decyzje trzeba podjąć – wydzielenie DS to dobry pomysł. Dlaczego? Dla mnie jako dla klienta nie ma znaczenia co było kiedyś, a teraz nie ma. Mam gdzieś czy auto się sprzedaje czy nie. Ja mam mieć oryginalny samochód, super… Czytaj więcej »

Www
Gość
Www

Pisanie o wyższości aut niemieckich nad francuskimi to pozostawanie w motoryzacyjnym średniowieczu z lat 80 ub . wieku. Jeśli dla kogoś samochód nie jest tylko pudełkiem do jeżdżenia, to zazwyczaj „niemca” sobie odpuszcza.

Ja
Gość
Ja

Dyskusja ciekawa ale panowie zapominacie jedno. Dopóki w Citroenie i Peugeocie w Polsce będą rządzili idioci, dopóty w naszym kraju nic nie będzie się sprzedawać. Widział z was ktoś jakąś reklamę albo dobry artykuł o DS? Panie Krzysztofie ile oni by Wam nie zapłacili za promocje marki DS to będzie mało

E D
Gość
E D

W Krakowie często słychać w radiu spoty DS Store, z KrakOFF Festival DS-y wygryzły Mercedesy, jednak rzeczywiście są to tylko lokalne działania DS Store Kraków. Globalnie to cisza i zero promocji

Xyz
Gość
Xyz

Tak mi też się wydawało że hydro Citroena jest mega, kupiłem 607 nie brakowało mi w nim nigdy hydro, służbowo w tamtych latach latałem Mercedesem W220 S500 i po przesiadce z Ski do 607 za airmaticiem nie tęskniłem. 607 widuje się sporo, C6 nie. 607 na początku sprzedawał się super (też dorzuciłem cegiełkę do jego wyniku) , C6 nigdy nie sprzedawał się dobrze, porównaj wyniki sprzedaży 508/407 do C5; 607 do C6, 206,207 do C3, 307/308 do C4 i co? Super zawieszenie cud techniki tworząca premium Citroena nie pomogła? A jaki ja głupi byłem że poleciałem kupić 607 3.0 manual… Czytaj więcej »

Darek
Gość
Darek

Pytanie czy ma to sens, nie widać dużej różnicy pomiedzy 508 i byłoby jak z Pheatonem…limuzyna ktora wyglądala z daleka jak pasat albo golf.

Endriu
Gość
Endriu

No związek z fiatem na dobre im nie wyjdzie
Nie wiem czy ktoś w Polsce kupuje jakieś nowe fiaty oprócz Tipo? Wątpię.

Madara
Gość
Madara

Fiat 500 i 500X

Zenek
Gość
Zenek

Po co w ogóle rozpisywać się o takich farmazonach, skoro to zero realizmu i tylko jakieś fantazje.

O-o
Gość
O-o

Bardziej przydałby się 408. Dużo firm ma floty, a 508 jest trochę za drogie.

Www
Gość
Www

Te rolę odgrywa 308 SW.

Robert
Gość
Robert

Co za piep…. Komu i po co takie nędzne projekcje? Fanatycy francuskiej moto snują wizje.. błagam

Bartosz
Gość
Bartosz

Zgadzam się

Dawid
Gość
Dawid

Oni chyba nie cierpią napędów 4×4

Igor
Gość
Igor

Osobiście widzę w Europie zapotrzebowanie na auta benzynowe 1.0 – 1.6 l, a diesle 1.2 -1.9 l. Najwięcej powinno się robic aut benzynowych 1.4 l, 90 km, przystosowanych do LPG. Taka jest logika popularnego i ekologicznego auta. Z jakiegoś powodu firmy wola produkować drogie i skomplikowane auta, że niby robią na nich większe pieniądze, ale po to jest unia europejska żeby realizować wolę ludzi a nie tylko kasować na zachciankach bogatych. Dlatego szanuje koncern VAG bo powstał z myślą i zapewnieniu ekonomicznego transportu wszystkim.
Podobnie rzecz się ma z Honda i Fiatem.

Krzysztof Gregorczyk
Editor

VAG i ekonomiczny transport??? No tutaj,. to Pan pojechał po bandzie. Tak drogich i przy tym przeszacowanych cenowo samochodów, to chyba nikt inny nie produkuje. A i w serwisie tanie nie są, chyba, że bazuje się na najtańszych zamiennikach, ale z kolei wówczas ich trwałość jest z reguły mizerna, więc płaci się może tanio, za to często. To jest transport korzystny ekonomicznie tylko dla VAG-a.

Xyz
Gość
Xyz

Ma to sens ale pod warunkiem ze zrobia 608 i 6008. 6008 powalczy z toureqiem/q7 a 608 z A6/A7/Aertonem. Wtedy jak najbardziej sensowne ale silniki 2.0t, 3.0T, platforma z tyl napedem z alfy do tego potrzebna inaczej bedzie to kolejny Peugeot ktorego ludzie z gory beda cenic nizej niz Audi ;)