Peugeot na razie nie jest oferowany w USA, ale zgodnie ze strategią Grupy PSA, powrót zaplanowano na rok 2023. Według portalu Carscoops Peugeot powinien poważnie rozważyć wprowadzenie na rynek amerykański modelu e-2008 razem z 508 i 3008. Elektryczny crossover dostarczył podczas testu „zaskakującej przyjemności z prowadzenia”.
Zdaniem magazynu Carscoops trudno nie polubić wyglądu e-2008, podobnie jak większości nowych Peugeotów. Pojazd charakteryzuje się młodzieżowym designem, wrażenie robi przede wszystkim przód crossovera z wysuniętymi „kłami i pazurami”. Testowana wersja GT miała nadwozie w kolorze Blue Vertigo, czarny dach i 18-calowe felgi.
Konkurent Hyundaia Kony mierzy 4,3 m długości i do małych samochodów nie należy. Mimo to wyższe osoby powinny uważać na głowę podczas wchodzenia do kabiny ze względu na nisko poprowadzoną linię dachu. Osie rozstawiono na 2,6 m, czyli porównywalnie do Volkswagena Golfa. We wnętrzu nie powinno brakować miejsca. Na tylnej kanapie w komforcie podróżować mogą dwie dorosłe osoby pod warunkiem, że nie zostały hojniej obdarzeni przez matkę naturę wzrostem. Bagażnik pojazdu ma pojemność 405 litrów co wystarczy na dwie średniej wielkości torby podróżne oraz kilka innych przedmiotów.
Portal Carscoops uznał wnętrze za przyjemne, ale testującym trudno było osiągnąć idealną równowagę pomiędzy pozycją za kierownicą a utrzymaniem dobrej widoczności zegarów i-Cockpitu. Uznano, że uzyskanie prawidłowej pozycji zależy od budowy ciała.
Peugeot e-2008 zadowolił przyczepnością, nie kołysze się podczas jazdy a sterowanie jest zaskakująco precyzyjne. „Kiedy już przezwyciężysz lekkie oznaki podsterowności, przekonasz się, że jest to niezwykle sportowy mały pojazd – z pewnością o wiele przyjemniejszy w prowadzeniu niż jego rodzeństwo z silnikiem spalinowym” – przekonuje Carscoops.
Model jest też szybki. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,3 sekundy. Natychmiastowe uzyskanie momentu obrotowego pomaga w szczególności w mieście. Zanim uzyskamy prędkość 100 km/h możemy poczuć się prawie jak w hot-hatchu. Po przekroczeniu tego progu e-2008 zaczyna tracić werwę. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 150 km/h i jest osiągana w czasie porównywalnym do hatchbacka o mocy ok. 100 KM. Peugeot e-2008 posiada tryb sportowy, ale trudno wyczuć różnicę w porównaniu z trybem Normal, w szczególności w mieście.
Peugeot e-2008 jest napędzany silnikiem o mocy 136 KM, który czerpie energię z akumulatora o pojemności 50 kWh. Maksymalny zasięg wynosi według producenta 322 km, ale zdaniem Carscoops jest to „scenariusz wykraczający poza najlepszy możliwy przypadek”.
Jaki werdykt?
Model nie jest najbardziej ekonomicznym crossoverem z napędem elektrycznym, ale „ogólnie rzecz biorąc jest to całkiem niezły samochód. Niezwykle łatwy w prowadzeniu, wygodny, zgrabny i wygląda nowocześnie. Cena też jest interesująca” Carscoops nie poleca flagowej specyfikacji, ponieważ pod względem cenowym zbliża się w niektórych krajach UE do terytorium Tesli Modelu 3. W Polsce model kosztuje minimum 149.400 zł a najwyższy wariant GT Pack został wyceniony na 170.600 zł. Dla porównania Tesla Model 3 kosztuje 195.490 zł.
Zobacz także: Historia firmy Citroën zaczęła się w Polsce, niedaleko Łodzi. Tajemnica sprzed 120 lat wyjaśniona
Najnowsze komentarze