Nowy Peugeot e-208, Opel Corsa-e czy Renault Zoe?

14 2 785

W tym roku na rynku pojawiły się trzy nowe modele elektryczne: Peugeot e-208, Opel Corsa-e oraz II generacja Renault Zoe. Który model jest szybszy i ma największy zasięg?

Klienci coraz częściej otrzymują do wyboru elektryczną alternatywę. Wśród miejskich modeli z napędem elektrycznym zadebiutowały w tym roku dwa modele PSA: Peugeot e-208 i Opel Corsa-e, a także nowe Renault Zoe. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, wszystkie trzy pojazdy prezentują się świeżo. Model spod znaku lwa jest chyba najbardziej wyrazisty, Opel charakteryzuje zachowawczy, ale nowoczesny design, z kolei Renault proponuje ewolucję stylu, który już znamy z poprzedniej generacji. Przed konkurentami nowości spod znaku rombu trudne zadanie, w końcu Zoe wielokrotnie zajmował pierwsze miejsce wśród najlepiej sprzedających się pojazdów na baterie. W ubiegłym roku z wynikiem 40.000 rejestracji uplasował się w Europie na drugiej pozycji za Nissanem Leaf.

Wszystkie trzy modele są napędzane silnikiem elektrycznym o takiej samej mocy 100 kW (136 KM), choć w ofercie Renault znajdziemy także słabszą wersję Zoe o mocy 80 kW (109 KM). Pojemność akumulatorów trzech rywali jest zbliżona. W przypadku Renault jest to 52 kWh, natomiast pojazdy Grupy PSA zostały wyposażone w baterię o pojemności 50 kWh.

Jaki zasięg? Najdalej, bo 390 km (zgodnie z normami WLTP) zajedziemy Renault Zoe. Zasięg jest o 15% wyższy niż u Peugeot i 18% wyższy od elektrycznej Corsy. Pojazdy PSA potrafią na jednym ładowaniu pokonać dystans odpowiednio: 340 km i 330 km. E-208 i Corsa-e są jednak nieznacznie szybsze. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje w przypadku modeli PSA 8,1 sekundy, natomiast Zoe potrzebuje o 1,4 sekundy więcej.

Renault Zoe posiada standardowy 3-fazowy system ładowania o mocy 22 kW, natomiast w przypadku PSA do dyspozycji mamy jednofazową ładowarkę o mocy 7 kW lub opcjonalną 3-fazową ładowarkę o mocy 11 kW.

Ile kosztuje samochód elektryczny? Na polskim rynku na razie został wyceniony jedynie Opel Corsa-e, za którego trzeba zapłacić 124.490 zł. Na ceny rywali musimy jeszcze poczekać, choć e-208 jest już dostępny na zamówienie. Na rynku francuskim cena Zoe w wersji R110 z opcją wynajmu akumulatorów wynosi 23.900 euro, model wraz z akumulatorami kupimy za 32.000 euro. Jeśli weźmiemy porównywalną do rywali jednostkę napędową, model będzie kosztował 34.600 euro, aczkolwiek będzie to już drugi wariant wyposażenia Zen. Bazowy Peugeot e-208 został wyceniony we Francji na 32.100 euro, z kolei Opla można zamówić w cenie rozpoczynającej się od 30.650 euro.

Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Renault Zoe – porównanie

Zoe R110Zoe R135Peugeot e-208Opel Corsa-e
Pojemność baterii52 kWh52 kWh50 kWh50 kWh
Zasięg (WLTP)390 km390 km340 km330 km
0-50 km/h3,9 s3.6 s2,8 s2,8 s
0-100 km/h11,4 s9,5 s8,1 s8,1 s
Moc silnika80 kW100 kW100 kW100 kW
Moment obrotowy225 Nm245 Nm260 Nm260 Nm
Prędkość maksymalna135 km/h140 km/h150 km/h150 km/h
System ładowania (AC)22 kW22 kW7 lub 11 kW7 lub 11 kW
Ładowanie z terminali DCdo 50 kWdo 50 kWdo 100 kWdo 100 kW
Bagażnik338 l338 l265 l265 l

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
7 Wątki komentarzy
7 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
10 Autorzy komentarzy
Krzysztof GregorczykKoloCiekawskiSouth-PLSeba Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
E D
Gość
E D

wybór jest chyba oczywisty… lwiątko

South-PL
Gość
South-PL

Pozwolę się nie zgodzić :) Lwiątka są zwierzęciem zagrożonym wyginięciem, więc do domu zabrałbym jednak ZOE (miejsce lwa jest na sawannie). Starym ZOE jeździłem. Fajne autko miejskie. A Peugeot – to jedna wielka tajemnica: może będzie dobry a może nie będzie :)

Kolo
Gość
Kolo

A Citroen znowu w tyle. Brak nowoczesnych napędów.

Seba
Gość
Seba

Od kiedy w PSA jest Opel Citroen się nie liczy. Nie tylko nowoczesnych napędów brak ale i samochodów…

Kolo
Gość
Kolo

I DS, który za chwilę przejmie rolę producenta limuzyn w PSA z segmentów E (DS, CX, XM, C6) i D (Xantia, C5). Opel dalej będzie robił popularne samochody w pełnej gamie, a Peugeot będzie odrobinę bardziej luksusowy. No a Citroen? Dziwnie na uboczu. Ani C4, ani C5, o C6 już nawet nie wspomnę. Bez hydropneumatyki, czyli swojej wizytówki. W zasadzie w Citroenie poza udającymi osobówki dostawczakami, które też są w Oplu i Peugeocie i C5 aircross nie ma co kupić. Reszta modeli jest przestarzała, C Elysee na wymarciu, C4 Spacetourer też, elektryków brak, hybryd brak, luksusowych wersji brak, innowacyjności brak.… Czytaj więcej »

Roman
Gość
Roman

parametry wszystkich trzech elektryków z segmentu B są zbliżone lecz cenowo chcąc osiągnąć jakąś sensowną sprzedaż to generalni importerzy czyli Renault Polska jak i też Peugeot Polska MUSZĄ cenę przynajmniej wersji podstawowej elektryka ustalić na poziomie umożliwiającym skorzystanie z państwowego dofinansowania przy zakupie elektryka. Na razie tylko Opel z ceną e-Corsa „wstrzelił się” wprost idealnie w przewidywane dofinansowanie. Co do wyglądu poszczególnych modeli nie będę wypowiadał się bo to sprawa indywidualnego gustu. Co do parametrów technicznych to wszystkie trzy samochody mają zbliżone. Jeden z nich posiada bagażnik zdecydowanie większy od dwóch pozostałych co może być jakimś atutem przy podróżach rodzinnych.… Czytaj więcej »

Dero
Gość
Dero

Opel najlepszy później peugeot następnie Renault.

texas910gus
Gość
texas910gus

Wg prognoz (podane w national geographic) w ciągu 10 lat liczba lotów samolotami pasażerskimi się podwoi. Samolot średnio spala paręnaście ton paliwa w trakcie 1 lotu. Poza tym są jeszcze promy pasażerskie. Obłąkani przyczepili się do aut bo tak najwygodniej. Zakłamani, obłudnicy i aroganci, mydlenie oczu i ściema.

Seba
Gość
Seba

Właśnie A to samochód jest najmniej szkodliwy… Te elektryki to jakiś syf.

Ciekawski
Gość
Ciekawski

e208 to fenomen – jeszcze nie ma cen, a już można zamawiać. Ale co? Ładowarki ? Za ile?

Roman
Gość
Roman

Kol. Ciekawski. Ładowarki do samochodu elektrycznego pasujące do każdego typu elektryka oferowanego na rynku europejskim (zasilanie prądem przemiennym trójfazowym o mocy 11 kW) z kablem ze złączem Type2 można zakupić za kwotę 1720,77 zł brutto. Producentem ładowarek o nazwie Chago eFiller jest renomowana fińska firma ENSTO. Warto pomyśleć przed zakupem samochodu elektrycznego.

Roman
Gość
Roman

Wg jeszcze nie do końca potwierdzonych danych generalny importer Renault Polska ustalił cenę podstawowej wersji elektrycznego Zoe z silnikiem o mocy 135 KM na 124.900 zł. Gdyby to potwierdziło się to wówczas będzie realna konkurencja trzech elektryków segmentu B, które po uruchomieniu systemu państwowych dopłat będą kosztować prywatnego nabywcę ok 87.500 zł. O zaletach i różnicach wszystkich trzech pojazdów pisałem już tutaj nieco wcześniej

Krzysztof Gregorczyk
Editor

To już jest potwierdzona informacja. Zaraz wrzucimy materiał na ten temat.