W tym roku na rynku pojawiły się trzy nowe modele elektryczne: Peugeot e-208, Opel Corsa-e oraz II generacja Renault Zoe. Który model jest szybszy i ma największy zasięg?
Klienci coraz częściej otrzymują do wyboru elektryczną alternatywę. Wśród miejskich modeli z napędem elektrycznym zadebiutowały w tym roku dwa modele PSA: Peugeot e-208 i Opel Corsa-e, a także nowe Renault Zoe. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, wszystkie trzy pojazdy prezentują się świeżo. Model spod znaku lwa jest chyba najbardziej wyrazisty, Opel charakteryzuje zachowawczy, ale nowoczesny design, z kolei Renault proponuje ewolucję stylu, który już znamy z poprzedniej generacji. Przed konkurentami nowości spod znaku rombu trudne zadanie, w końcu Zoe wielokrotnie zajmował pierwsze miejsce wśród najlepiej sprzedających się pojazdów na baterie. W ubiegłym roku z wynikiem 40.000 rejestracji uplasował się w Europie na drugiej pozycji za Nissanem Leaf.
Wszystkie trzy modele są napędzane silnikiem elektrycznym o takiej samej mocy 100 kW (136 KM), choć w ofercie Renault znajdziemy także słabszą wersję Zoe o mocy 80 kW (109 KM). Pojemność akumulatorów trzech rywali jest zbliżona. W przypadku Renault jest to 52 kWh, natomiast pojazdy Grupy PSA zostały wyposażone w baterię o pojemności 50 kWh.
Jaki zasięg? Najdalej, bo 390 km (zgodnie z normami WLTP) zajedziemy Renault Zoe. Zasięg jest o 15% wyższy niż u Peugeot i 18% wyższy od elektrycznej Corsy. Pojazdy PSA potrafią na jednym ładowaniu pokonać dystans odpowiednio: 340 km i 330 km. E-208 i Corsa-e są jednak nieznacznie szybsze. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje w przypadku modeli PSA 8,1 sekundy, natomiast Zoe potrzebuje o 1,4 sekundy więcej.
Renault Zoe posiada standardowy 3-fazowy system ładowania o mocy 22 kW, natomiast w przypadku PSA do dyspozycji mamy jednofazową ładowarkę o mocy 7 kW lub opcjonalną 3-fazową ładowarkę o mocy 11 kW.
Ile kosztuje samochód elektryczny? Na polskim rynku na razie został wyceniony jedynie Opel Corsa-e, za którego trzeba zapłacić 124.490 zł. Na ceny rywali musimy jeszcze poczekać, choć e-208 jest już dostępny na zamówienie. Na rynku francuskim cena Zoe w wersji R110 z opcją wynajmu akumulatorów wynosi 23.900 euro, model wraz z akumulatorami kupimy za 32.000 euro. Jeśli weźmiemy porównywalną do rywali jednostkę napędową, model będzie kosztował 34.600 euro, aczkolwiek będzie to już drugi wariant wyposażenia Zen. Bazowy Peugeot e-208 został wyceniony we Francji na 32.100 euro, z kolei Opla można zamówić w cenie rozpoczynającej się od 30.650 euro.
Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Renault Zoe – porównanie
Zoe R110 |
Zoe R135 |
Peugeot e-208 |
Opel Corsa-e |
|
Pojemność baterii |
52 kWh |
52 kWh |
50 kWh |
50 kWh |
Zasięg (WLTP) |
390 km |
390 km |
340 km |
330 km |
0-50 km/h |
3,9 s |
3.6 s |
2,8 s |
2,8 s |
0-100 km/h |
11,4 s |
9,5 s |
8,1 s |
8,1 s |
Moc silnika |
80 kW |
100 kW |
100 kW |
100 kW |
Moment obrotowy |
225 Nm |
245 Nm |
260 Nm |
260 Nm |
Prędkość maksymalna |
135 km/h |
140 km/h |
150 km/h |
150 km/h |
System ładowania (AC) |
22 kW |
22 kW |
7 lub 11 kW |
7 lub 11 kW |
Ładowanie z terminali DC |
do 50 kW |
do 50 kW |
do 100 kW |
do 100 kW |
Bagażnik |
338 l |
338 l |
265 l |
265 l |
Najnowsze komentarze