Nowy Peugeot e-208, Opel Corsa-e czy Renault Zoe?

11 2 436

W tym roku na rynku pojawiły się trzy nowe modele elektryczne: Peugeot e-208, Opel Corsa-e oraz II generacja Renault Zoe. Który model jest szybszy i ma największy zasięg?

Klienci coraz częściej otrzymują do wyboru elektryczną alternatywę. Wśród miejskich modeli z napędem elektrycznym zadebiutowały w tym roku dwa modele PSA: Peugeot e-208 i Opel Corsa-e, a także nowe Renault Zoe. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, wszystkie trzy pojazdy prezentują się świeżo. Model spod znaku lwa jest chyba najbardziej wyrazisty, Opel charakteryzuje zachowawczy, ale nowoczesny design, z kolei Renault proponuje ewolucję stylu, który już znamy z poprzedniej generacji. Przed konkurentami nowości spod znaku rombu trudne zadanie, w końcu Zoe wielokrotnie zajmował pierwsze miejsce wśród najlepiej sprzedających się pojazdów na baterie. W ubiegłym roku z wynikiem 40.000 rejestracji uplasował się w Europie na drugiej pozycji za Nissanem Leaf.

Wszystkie trzy modele są napędzane silnikiem elektrycznym o takiej samej mocy 100 kW (136 KM), choć w ofercie Renault znajdziemy także słabszą wersję Zoe o mocy 80 kW (109 KM). Pojemność akumulatorów trzech rywali jest zbliżona. W przypadku Renault jest to 52 kWh, natomiast pojazdy Grupy PSA zostały wyposażone w baterię o pojemności 50 kWh.

Jaki zasięg? Najdalej, bo 390 km (zgodnie z normami WLTP) zajedziemy Renault Zoe. Zasięg jest o 15% wyższy niż u Peugeot i 18% wyższy od elektrycznej Corsy. Pojazdy PSA potrafią na jednym ładowaniu pokonać dystans odpowiednio: 340 km i 330 km. E-208 i Corsa-e są jednak nieznacznie szybsze. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje w przypadku modeli PSA 8,1 sekundy, natomiast Zoe potrzebuje o 1,4 sekundy więcej.

Renault Zoe posiada standardowy 3-fazowy system ładowania o mocy 22 kW, natomiast w przypadku PSA do dyspozycji mamy jednofazową ładowarkę o mocy 7 kW lub opcjonalną 3-fazową ładowarkę o mocy 11 kW.

Ile kosztuje samochód elektryczny? Na polskim rynku na razie został wyceniony jedynie Opel Corsa-e, za którego trzeba zapłacić 124.490 zł. Na ceny rywali musimy jeszcze poczekać, choć e-208 jest już dostępny na zamówienie. Na rynku francuskim cena Zoe w wersji R110 z opcją wynajmu akumulatorów wynosi 23.900 euro, model wraz z akumulatorami kupimy za 32.000 euro. Jeśli weźmiemy porównywalną do rywali jednostkę napędową, model będzie kosztował 34.600 euro, aczkolwiek będzie to już drugi wariant wyposażenia Zen. Bazowy Peugeot e-208 został wyceniony we Francji na 32.100 euro, z kolei Opla można zamówić w cenie rozpoczynającej się od 30.650 euro.

Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Renault Zoe – porównanie

Zoe R110Zoe R135Peugeot e-208Opel Corsa-e
Pojemność baterii52 kWh52 kWh50 kWh50 kWh
Zasięg (WLTP)390 km390 km340 km330 km
0-50 km/h3,9 s3.6 s2,8 s2,8 s
0-100 km/h11,4 s9,5 s8,1 s8,1 s
Moc silnika80 kW100 kW100 kW100 kW
Moment obrotowy225 Nm245 Nm260 Nm260 Nm
Prędkość maksymalna135 km/h140 km/h150 km/h150 km/h
System ładowania (AC)22 kW22 kW7 lub 11 kW7 lub 11 kW
Ładowanie z terminali DCdo 50 kWdo 50 kWdo 100 kWdo 100 kW
Bagażnik338 l338 l265 l265 l

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
6 Wątki komentarzy
5 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
9 Autorzy komentarzy
KoloCiekawskiSouth-PLSebatexas910gus Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
E D
Gość
E D

wybór jest chyba oczywisty… lwiątko

South-PL
Gość
South-PL

Pozwolę się nie zgodzić :) Lwiątka są zwierzęciem zagrożonym wyginięciem, więc do domu zabrałbym jednak ZOE (miejsce lwa jest na sawannie). Starym ZOE jeździłem. Fajne autko miejskie. A Peugeot – to jedna wielka tajemnica: może będzie dobry a może nie będzie :)

Kolo
Gość
Kolo

A Citroen znowu w tyle. Brak nowoczesnych napędów.

Seba
Gość
Seba

Od kiedy w PSA jest Opel Citroen się nie liczy. Nie tylko nowoczesnych napędów brak ale i samochodów…

Kolo
Gość
Kolo

I DS, który za chwilę przejmie rolę producenta limuzyn w PSA z segmentów E (DS, CX, XM, C6) i D (Xantia, C5). Opel dalej będzie robił popularne samochody w pełnej gamie, a Peugeot będzie odrobinę bardziej luksusowy. No a Citroen? Dziwnie na uboczu. Ani C4, ani C5, o C6 już nawet nie wspomnę. Bez hydropneumatyki, czyli swojej wizytówki. W zasadzie w Citroenie poza udającymi osobówki dostawczakami, które też są w Oplu i Peugeocie i C5 aircross nie ma co kupić. Reszta modeli jest przestarzała, C Elysee na wymarciu, C4 Spacetourer też, elektryków brak, hybryd brak, luksusowych wersji brak, innowacyjności brak.… Czytaj więcej »

Roman
Gość
Roman

parametry wszystkich trzech elektryków z segmentu B są zbliżone lecz cenowo chcąc osiągnąć jakąś sensowną sprzedaż to generalni importerzy czyli Renault Polska jak i też Peugeot Polska MUSZĄ cenę przynajmniej wersji podstawowej elektryka ustalić na poziomie umożliwiającym skorzystanie z państwowego dofinansowania przy zakupie elektryka. Na razie tylko Opel z ceną e-Corsa „wstrzelił się” wprost idealnie w przewidywane dofinansowanie. Co do wyglądu poszczególnych modeli nie będę wypowiadał się bo to sprawa indywidualnego gustu. Co do parametrów technicznych to wszystkie trzy samochody mają zbliżone. Jeden z nich posiada bagażnik zdecydowanie większy od dwóch pozostałych co może być jakimś atutem przy podróżach rodzinnych.… Czytaj więcej »

Dero
Gość
Dero

Opel najlepszy później peugeot następnie Renault.

texas910gus
Gość
texas910gus

Wg prognoz (podane w national geographic) w ciągu 10 lat liczba lotów samolotami pasażerskimi się podwoi. Samolot średnio spala paręnaście ton paliwa w trakcie 1 lotu. Poza tym są jeszcze promy pasażerskie. Obłąkani przyczepili się do aut bo tak najwygodniej. Zakłamani, obłudnicy i aroganci, mydlenie oczu i ściema.

Seba
Gość
Seba

Właśnie A to samochód jest najmniej szkodliwy… Te elektryki to jakiś syf.

Ciekawski
Gość
Ciekawski

e208 to fenomen – jeszcze nie ma cen, a już można zamawiać. Ale co? Ładowarki ? Za ile?

Roman
Gość
Roman

Kol. Ciekawski. Ładowarki do samochodu elektrycznego pasujące do każdego typu elektryka oferowanego na rynku europejskim (zasilanie prądem przemiennym trójfazowym o mocy 11 kW) z kablem ze złączem Type2 można zakupić za kwotę 1720,77 zł brutto. Producentem ładowarek o nazwie Chago eFiller jest renomowana fińska firma ENSTO. Warto pomyśleć przed zakupem samochodu elektrycznego.