Nowy Peugeot e-208 – pierwsza jazda prototypową wersją modelu

2 1 165

Nowy Peugeot 208 będzie oferowany nie tylko w wersji benzynowej i wysokoprężnej, ale także elektrycznej. Jak jeździ nowy model na baterie? Magazyn Carbuyer przeprowadził test prototypowej wersji pojazdu o nazwie e-208.

Nowy Peugeot e-208 według dziennikarzy brytyjskiego magazynu Carbuyer w dużej mierze jest podobny do wersji z silnikiem benzynowym. Podobnie jak modele spalinowe ma wyrazisty design oraz inteligentnie zaprojektowane wnętrze. Na pierwszy rzut oka różnica jest tylko w nazwie, która otrzymała literkę e. Pojazdy powstały na tej samej platformie CMP, która posłużyła również do opracowania nowego Opla Corsy-e.

Wrażenia z jazdy. Peugeot e-208 jest napędzany za pomocą silnika elektrycznego o mocy 134 KM i został wyposażony w akumulatory o pojemności 50 kWh. Aby rozpędzić pojazd od 0 do 100 km/h potrzeba ośmiu sekund. Samochód nie posiada biegów, które zakłócają płynność jazdy i jednostka od samego startu dostarcza maksymalną moc. Model spod znaku lwa nie został jednak zaprojektowany jako samochód sportowy, nie rozpędza się wystarczająco szybko a dodatkowa masa akumulatorów wpływa na komfort jazdy. Podczas testu odczuwalne były większe przechyły boczne w porównaniu z benzynową wersją modelu i e-208 radzi sobie mniej pewnie na pękniętym, dziurawym asfalcie.

Nowy Peugeot e-208 może zregenerować część energii za pomocą hamowania. Wystarczy zdjąć stopę z pedału gazu i samochód zwolni lub zatrzyma się. Francuski model umożliwia wybór pomiędzy dwoma trybami regeneracji energii.

Wnętrze elektrycznego modelu jest prawie identyczne z wersją benzynową 208. Oba samochody mają ten sam minimalistyczny design, najwyższej jakości materiały i technologię, a ich praktyczność nie została naruszona przez obecność akumulatora. Bagażnik ma taką samą pojemność 311 litrów, ale rozczarowuje brakiem miejsca na kabel do ładowania. Wiele samochodów elektrycznych oferuje bowiem taką przestrzeń pod podłogą bagażnika. Całkowite naładowanie baterii trwa ok. 7,5 godziny przy użyciu stacji o mocy 7 kW lub około 40 minut przy ładowarce 50 kW.

Nowy Peugeot e-208 kosztuje w Wielkiej Brytanii prawie 25.000 funtów po odliczeniu rządowej dopłaty do samochodów elektrycznych w wysokości 3.500 funtów. Jest to i tak wciąż o 7.000 funtów więcej niż wynosi cena modelu spalinowego.

Źródło: Carbuyer

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
LutekRoman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Ciekawe jak będzie cena w Polsce elektrycznego Peugeota 208? Identyczny technicznie Opel Corsa-e w podstawowej wersji Edition kosztuje 124.490 zł. Generalny importer Opel Poland ustalił cenę tak, że prywatny nabywca będzie mógł skorzystać z państwowej dopłaty, która ma obejmować samochody elektryczne, których cena brutto nie przekracza 125 tys zł. Czy Peugeot Polska zdoła utrzymać cenę swojego elektryka na poziomie dającym możliwość skorzystania z dopłaty?

Lutek
Gość
Lutek

E… Lepiej kupić benzynę, a różnicy w cenie i tak się nie przepali.