niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Peugeot e-208 136 KM 2021: pierwsza jazda miejskim samochodem elektrycznym

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-06-05
w Peugeot - testy i opinie, Testy
Czas czytania 5 minut
140 1
9
130
UDOSTĘPNIEŃ
404
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Nowy Peugeot e-208 to w pełni funkcjonalny samochód elektryczny, który można mieć już za 1.400 złotych netto miesięcznie. Auto zostało opracowane pod kątem zwiększenia zasięgu a jednocześnie zapewnienia przyjemności z jazdy zbliżonej do tego, co znamy z klasycznej wersji. I to się chyba udało.

Z zewnątrz Peugeot e-208 nie różni się specjalnie od wersji klasycznej. Nie ma wydechu a dyskretne oznaczenia na klapie nie wzbudzają podejrzeń, że mamy do czynienia z elektrykiem. W środku mamy w zasadzie wszystko to samo, co w standardowej wersji z automatem. Dopiero włączenie „zapłonu” powoduje, ze w pełni ujawnia się elektryczna natura samochodu. Jest cicho.

Przyjemny samochód z nowoczesnym wnętrzem i komfortowym zawieszeniem

Nowy Peugeot e-208 jest wyjątkowo przyjemnym w prowadzeniu autem. Wygląda i prowadzi się bardzo dojrzale. Ma się uczucie, jakbyśmy prowadzili znacznie większy samochód. Jednocześnie wszystko jest wyjątkowo klasyczne, jeśli chodzi o zachowanie auta na drodze. Zawieszenie poprawiono od czasu pierwszych testów dziennikarskich, jest teraz bardziej komfortowe, mniej odczuwa się nierówności. Różnica między wersją elektryczną a spalinową polega głównie na tym, że nie ma wibracji silnika, inaczej się też hamuje. Jazda jest jednak wyjątkowo naturalna, przyjemniejsza niż w takich samochodach jak Nissan Leaf czy Renault Zoe.

Komfort jazdy na wysokim poziomie

Wszystko nastawione jest tu na komfort. Duży plus należy się projektantom za bardzo wygodne fotele. Świetnie wygląda trójwymiarowy kokpit. Niektórzy myślą, że to po prostu gadżet, ale wygląda to naprawdę dobrze. Dla miłośników jazdy sportowej, a elektryk zapewnia naprawdę świetne wrażenie z przyspieszania, zapewne bardzo przydatny będzie tryb sportowy, który wyostrza reakcje samochodu. Do setki potrzebuje wtedy około 8 sekund a wrażenie jest takie, że robi to jeszcze szybciej, chociaż zasięg znika wtedy w tempie zawrotnym.

Codzienna jazda jest tutaj przyjemnością i z wnętrza e-208 nie za bardzo chce się wysiadać.

Zasięg w taką pogodę? 200 kilometrów z haczykiem

Peugeot e-208 obiecuje realnie około 300 kilometrów zasięgu. W warunkach marcowej pogody, czyli kilku stopni na termometrze i deszczu, zasięg jest jednak znacznie mniejszy. Przy oszczędnym gospodarowaniu „gazem” można osiągnąć 220 kilometrów w mieście, używając ogrzewania tak, by w środku było 21 stopni. Zmniejszając temperaturę do znacznie mniej komfortowych 19 stopni można jednak ten zasięg wydłużyć. Ważne, że producent o tym uczciwie mówi – w danych samochodu znajduje się informacja, że temperatura może zmniejszyć zasięg o 35% i nikt tego nie ukrywa przed nabywcą.

Hamulce z dwoma trybami odzyskiwania energii.

Peugeot e-208 ma bardzo dobrze zestrojone hamulce z odzyskiwaniem energii. Działają one wyjątkowo miękko i przyjemnie, a odzyskiwanie można zwiększyć, wybierając tryb B na dźwigni od biegów. Wtedy hamowanie po odpuszczeniu gazu jest znacznie mocniejsze, chociaż nadal płynne. Bardzo dobry pomysł. I działa to znacznie lepiej niż w BMW i3, gdzie hamowanie jest mocne i mniej przyjemne dla kierowcy oraz pasażerów.

Szybkie ładowanie w 20 minut

Samochód obsługuje ładowarki do 100 kWh, co oznacza, że przy użyciu szybkiego ładowania naładujemy go z 15 do 80% w 20 minut. Doładowanie do 100% to kolejne 20 minut. Z domowego gniazdka bateria ładuje się nieco ponad 24h. Mając tak zwanego wallboxa, zasilanego z trzech faz, czas ten można skrócić do 7h.

Przy ładowaniu pomocna jest aplikacja, która pokazuje stan samochodu. To wyjątkowo wygodne rozwiązanie, które pozwala monitorować co się dzieje z autem.

Natomiast nadal jest pewien problem znany ze wszystkich aut elektrycznych, z długimi i dość ciężkimi kablami, które ciężko upchnąć do przeznaczonego na nie nieco ciasnego pudełka w bagażniku, szczególnie gdy pada i są mokre. Producenci powinni pomyśleć jak to rozwiązać nieco inaczej.

Zaczyna się to powoli opłacać?

Peugeot oferuje w Polsce finansowanie Free2Move za 1.407 netto złotych miesięcznie. To zaczyna być ciekawą propozycją w sytuacji, gdy mamy dostęp do bezpłatnych ładowarek a samochód nie musi jeździć daleko poza miasto. Mając bezpłatne ładowanie, możliwość jazdy buspasem i darmowego parkowania można już takie auto powoli rozważać. Pozostaje oczywiście pytanie jak długo elektryczna motoryzacja będzie w Polsce promowana. Falstart rządowego programu dopłat pokazuje, że trudno przewidzieć coś w dłuższej perspektywie.

Dużo zalet, dyskusyjna cena

Samochód jest bardzo dobrze wykonany, prowadzi się tak samo jak klasyczne auto spalinowe, jest wyjątkowo komfortowy. W podstawowej wersji wyposażenie zawiera wszystko co trzeba. To bardzo mocna propozycja w segmencie, można by się pokusić o stwierdzenie, że to aktualnie najlepszy samochód w swojej klasie.

Z minusów: wysoka cena, zasięg przy jesienno-zimowej pogodzie spada a ciężkie kable do ładowania, które dostajemy z autem, mogłyby mieć lepszy sposób chowania ich w bagażniku.

Z ofertą finansową oraz z konfiguratorem samochodu można zapoznać się na stronie Peugeot.pl.

Dłuższe testy nowego modelu Peugeot będziemy prowadzić wkrótce.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Originally posted 2020-03-08 08:19:54.

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: e-208elektryczny PeugeotPeugeot
Udostepnij57Tweet30Udostepnij8
Poprzedni

Najchętniej importowane marki i samochody francuskie w 2021 w okresie styczeń – maj

Następny

Citroën i Chopin: nad polskim morzem powstają zdjęcia do niezwykłego teledysku

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Citroën i Chopin: nad polskim morzem powstają zdjęcia do niezwykłego teledysku

Francja: nowa Dacia Sandero wyprzedziła Peugeot 208

Zabytkowe i klasyczne Citroëny w Mielnie. Trwa nadmorski zlot i parada Amicale Citroën Pologne

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
9 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Wojtek - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Chip - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Piotr001 - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
9
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.