• Najnowsze

Nowy Peugeot e-208: pierwsza jazda

2020-03-08
Peugeot e-208

Samochód roku 2020 – Peugeot 208 – oraz nowa Dacia Sandero w czołówce sprzedaży w Europie

2021-02-24

Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!

2021-02-24
Citroen e-Berlingo

Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny

2021-02-24
Renault Kadjar

Nowy Renault Kadjar testowany w śnieżnej scenerii

2021-02-24
CItroen C5

Nowy Citroën C5 będzie produkowany w Chinach

2021-02-24

Światowy Zlot Citroëna 2CV w Szwajcarii odwołany!

2021-02-24
Citroen 2CV

Stellantis mógł powstać już wcześniej. Mariaż z Fiatem, kulisy porozumienia Peugeot – Citroën – Chrysler z 1978 roku

2021-02-24
Renault 5

Nowe Renault 5: „rezultat zdecydowanie przewyższył nasze oczekiwania”

2021-02-24

Elektryczne Peugeoty e-208 dla włoskiej policji finansowej. Marka wygrała duży przetarg

2021-02-24

Najtańszy luksusowy samochód elektryczny w Polsce: DS 3 Crossback w promocyjnej cenie!

2021-02-24
czwartek, 25 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Nowy Peugeot e-208: pierwsza jazda

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2020-03-08
w Peugeot - testy i opinie, Testy
Czas czytania5min
29 1
8
35
UDOSTĘPNIEŃ
86
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Citroën CX 25 TRD Turbo 2 kontra Audi 100 CC, Fiat Croma i Mercedes 300D W124

Test: Nowy Opel Crossland – twarz Mokki i wyjątkowo przestronne wnętrze (pierwsza jazda)

Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu

Nowy Peugeot e-208 to w pełni funkcjonalny samochód elektryczny, który można mieć już za 1.400 złotych netto miesięcznie. Auto zostało opracowane pod kątem zwiększenia zasięgu a jednocześnie zapewnienia przyjemności z jazdy zbliżonej do tego, co znamy z klasycznej wersji. I to się chyba udało.

Z zewnątrz Peugeot e-208 nie różni się specjalnie od wersji klasycznej. Nie ma wydechu a dyskretne oznaczenia na klapie nie wzbudzają podejrzeń, że mamy do czynienia z elektrykiem. W środku mamy w zasadzie wszystko to samo, co w standardowej wersji z automatem. Dopiero włączenie „zapłonu” powoduje, ze w pełni ujawnia się elektryczna natura samochodu. Jest cicho.

Przyjemny samochód z nowoczesnym wnętrzem i komfortowym zawieszeniem

Nowy Peugeot e-208 jest wyjątkowo przyjemnym w prowadzeniu autem. Wygląda i prowadzi się bardzo dojrzale. Ma się uczucie, jakbyśmy prowadzili znacznie większy samochód. Jednocześnie wszystko jest wyjątkowo klasyczne, jeśli chodzi o zachowanie auta na drodze. Zawieszenie poprawiono od czasu pierwszych testów dziennikarskich, jest teraz bardziej komfortowe, mniej odczuwa się nierówności. Różnica między wersją elektryczną a spalinową polega głównie na tym, że nie ma wibracji silnika, inaczej się też hamuje. Jazda jest jednak wyjątkowo naturalna, przyjemniejsza niż w takich samochodach jak Nissan Leaf czy Renault Zoe.

Komfort jazdy na wysokim poziomie

Wszystko nastawione jest tu na komfort. Duży plus należy się projektantom za bardzo wygodne fotele. Świetnie wygląda trójwymiarowy kokpit. Niektórzy myślą, że to po prostu gadżet, ale wygląda to naprawdę dobrze. Dla miłośników jazdy sportowej, a elektryk zapewnia naprawdę świetne wrażenie z przyspieszania, zapewne bardzo przydatny będzie tryb sportowy, który wyostrza reakcje samochodu. Do setki potrzebuje wtedy około 8 sekund a wrażenie jest takie, że robi to jeszcze szybciej, chociaż zasięg znika wtedy w tempie zawrotnym.

Codzienna jazda jest tutaj przyjemnością i z wnętrza e-208 nie za bardzo chce się wysiadać.

Zasięg w taką pogodę? 200 kilometrów z haczykiem

Peugeot e-208 obiecuje realnie około 300 kilometrów zasięgu. W warunkach marcowej pogody, czyli kilku stopni na termometrze i deszczu, zasięg jest jednak znacznie mniejszy. Przy oszczędnym gospodarowaniu „gazem” można osiągnąć 220 kilometrów w mieście, używając ogrzewania tak, by w środku było 21 stopni. Zmniejszając temperaturę do znacznie mniej komfortowych 19 stopni można jednak ten zasięg wydłużyć. Ważne, że producent o tym uczciwie mówi – w danych samochodu znajduje się informacja, że temperatura może zmniejszyć zasięg o 35% i nikt tego nie ukrywa przed nabywcą.

Hamulce z dwoma trybami odzyskiwania energii.

Peugeot e-208 ma bardzo dobrze zestrojone hamulce z odzyskiwaniem energii. Działają one wyjątkowo miękko i przyjemnie, a odzyskiwanie można zwiększyć, wybierając tryb B na dźwigni od biegów. Wtedy hamowanie po odpuszczeniu gazu jest znacznie mocniejsze, chociaż nadal płynne. Bardzo dobry pomysł. I działa to znacznie lepiej niż w BMW i3, gdzie hamowanie jest mocne i mniej przyjemne dla kierowcy oraz pasażerów.

Szybkie ładowanie w 20 minut

Samochód obsługuje ładowarki do 100 kWh, co oznacza, że przy użyciu szybkiego ładowania naładujemy go z 15 do 80% w 20 minut. Doładowanie do 100% to kolejne 20 minut czasu. Z domowego gniazdka 50 kWh bateria ładuje się nieco ponad 24h. Mając tak zwanego wallboxa, zasilanego z trzech faz, czas ten można skrócić do 7h.

Przy ładowaniu pomocna jest aplikacja, która pokazuje stan samochodu. To wyjątkowo wygodne rozwiązanie, które pozwala monitorować co się dzieje z autem.

Natomiast nadal jest pewien problem znany ze wszystkich aut elektrycznych, z długimi i dość ciężkimi kablami, które ciężko upchnąć do przeznaczonego na nie nieco ciasnego pudełka w bagażniku, szczególnie gdy pada i są mokre. Producenci powinni pomyśleć jak to rozwiązać nieco inaczej.

Zaczyna się to powoli opłacać?

Peugeot oferuje w Polsce finansowanie Free2Move za 1.407 netto złotych miesięcznie. To zaczyna być ciekawą propozycją w sytuacji, gdy mamy dostęp do bezpłatnych ładowarek a samochód nie musi jeździć daleko poza miasto. Mając bezpłatne ładowanie, możliwość jazdy buspasem i darmowego parkowania można już takie auto powoli rozważać. Pozostaje oczywiście pytanie jak długo elektryczna motoryzacja będzie w Polsce promowana. Falstart rządowego programu dopłat pokazuje, że trudno przewidzieć coś w dłuższej perspektywie.

Dużo zalet, dyskusyjna cena

Samochód jest bardzo dobrze wykonany, prowadzi się tak samo jak klasyczne auto spalinowe, jest wyjątkowo komfortowy. W podstawowej wersji wyposażenie zawiera wszystko co trzeba. To bardzo mocna propozycja w segmencie, można by się pokusić o stwierdzenie, że to aktualnie najlepszy samochód w swojej klasie.

Z minusów: wysoka cena, zasięg przy jesienno-zimowej pogodzie spada a ciężkie kable do ładowania, które dostajemy z autem, mogłyby mieć lepszy sposób chowania ich w bagażniku.

Z ofertą finansową oraz z konfiguratorem samochodu można zapoznać się na stronie Peugeot.pl.

Dłuższe testy nowego modelu Peugeot będziemy prowadzić wkrótce.

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 208elektryczny PeugeotPeugeotsamochód elektryczny
Udostepnij19Tweet7Udostepnij2
Poprzedni

Dacia Lodgy za 30 tysięcy zł jest hitem: rządowa dotacja do samochodu napędza sprzedaż

Następny

Nowy Peugeot 208 w świetnej reklamie: jak będzie wyglądać auto przyszłości?

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Nowy Peugeot 208 w świetnej reklamie: jak będzie wyglądać auto przyszłości?

Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 03/2020

Zabytkowy Citroen DS21 Concorde Chapron za ponad siedemset tysięcy złotych

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Krzysztofens o Co ile wymieniać olej silnikowy? Wytyczne producentów vs. rzeczywistość
    • Marek o Czy koncern PSA ma problemy z dostępnością części zamiennych w Polsce?
    • Sławomir o Nowy Citroën C5 będzie produkowany w Chinach
    • Aq o Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny
    • tomek o Nowe Renault 5: „rezultat zdecydowanie przewyższył nasze oczekiwania”
    • Piotr001 o Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu
    • Piotr001 o Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu
    • Piotr001 o Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 2021 – wyciekły zdjęcia modelu produkcyjnego?
    • Piotr001 o Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Samochód roku 2020 – Peugeot 208 – oraz nowa Dacia Sandero w czołówce sprzedaży w Europie
    • Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!
    • Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny
    • Nowy Renault Kadjar testowany w śnieżnej scenerii
    • Nowy Citroën C5 będzie produkowany w Chinach
    • Światowy Zlot Citroëna 2CV w Szwajcarii odwołany!
    • Stellantis mógł powstać już wcześniej. Mariaż z Fiatem, kulisy porozumienia Peugeot – Citroën – Chrysler z 1978 roku
    • Nowe Renault 5: „rezultat zdecydowanie przewyższył nasze oczekiwania”
    • Elektryczne Peugeoty e-208 dla włoskiej policji finansowej. Marka wygrała duży przetarg
    • Najtańszy luksusowy samochód elektryczny w Polsce: DS 3 Crossback w promocyjnej cenie!


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    8
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.