ameryca Wiadomości
Wiadomości

FIAT i Stellantis celebrują 250-lecie USA: start kampanii „America Made Us” z markami Chrysler, Dodge, Jeep i Ram

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
jan ptacek mianowany wiceprezesem dzialu renault lcv business unit Wiadomości
Wiadomości

Jan Ptacek mianowany wiceprezesem działu Renault LCV Business Unit

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-23
Renault Vel Satis
Wiadomości

Kupił Renault Vel Satis za 1.500 zł i zrobił kompletny remont. Auto wygląda pięknie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23
605 peugeot Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 605 2.0 Turbo – francuska elegancja, efektywność i niespodziewany potencjał

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Części samochodu
Wiadomości

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

autor Maciej Mokwiński
2025-05-19
ds 8 macron 1 Wiadomości
Wiadomości

Czym jeździ prezydent? Różne wybory francuskich głów państwa na przestrzeni lat

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
fiat 500e Wiadomości
Wiadomości

Fiat 500 Elektro najchętniej wybieranym elektrycznym samochodem miejskim w Niemczech

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot e-208 136 KM: pierwsza jazda miejskim samochodem elektrycznym. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-06-05
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 5 minut
337
A A
9
Nowy Peugeot e 208 Futuristic and Young 25 Wiadomości

Nowy Peugeot e-208 to w pełni funkcjonalny samochód elektryczny, który można mieć już za 1.400 złotych netto miesięcznie. Auto zostało opracowane pod kątem zwiększenia zasięgu a jednocześnie zapewnienia przyjemności z jazdy zbliżonej do tego, co znamy z klasycznej wersji. I to się chyba udało.

Z zewnątrz Peugeot e-208 nie różni się specjalnie od wersji klasycznej. Nie ma wydechu a dyskretne oznaczenia na klapie nie wzbudzają podejrzeń, że mamy do czynienia z elektrykiem. W środku mamy w zasadzie wszystko to samo, co w standardowej wersji z automatem. Dopiero włączenie „zapłonu” powoduje, ze w pełni ujawnia się elektryczna natura samochodu. Jest cicho.

Przyjemny samochód z nowoczesnym wnętrzem i komfortowym zawieszeniem

Nowy Peugeot e-208 jest wyjątkowo przyjemnym w prowadzeniu autem. Wygląda i prowadzi się bardzo dojrzale. Ma się uczucie, jakbyśmy prowadzili znacznie większy samochód. Jednocześnie wszystko jest wyjątkowo klasyczne, jeśli chodzi o zachowanie auta na drodze. Zawieszenie poprawiono od czasu pierwszych testów dziennikarskich, jest teraz bardziej komfortowe, mniej odczuwa się nierówności. Różnica między wersją elektryczną a spalinową polega głównie na tym, że nie ma wibracji silnika, inaczej się też hamuje. Jazda jest jednak wyjątkowo naturalna, przyjemniejsza niż w takich samochodach jak Nissan Leaf czy Renault Zoe.

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Peugeot 3008 i 5008 w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ile gwiazdek zdobyły francuskie SUV-y?

2025-05-23

e 208 Wiadomości

Komfort jazdy na wysokim poziomie

Wszystko nastawione jest tu na komfort. Duży plus należy się projektantom za bardzo wygodne fotele. Świetnie wygląda trójwymiarowy kokpit. Niektórzy myślą, że to po prostu gadżet, ale wygląda to naprawdę dobrze. Dla miłośników jazdy sportowej, a elektryk zapewnia naprawdę świetne wrażenie z przyspieszania, zapewne bardzo przydatny będzie tryb sportowy, który wyostrza reakcje samochodu. Do setki potrzebuje wtedy około 8 sekund a wrażenie jest takie, że robi to jeszcze szybciej, chociaż zasięg znika wtedy w tempie zawrotnym.

Codzienna jazda jest tutaj przyjemnością i z wnętrza e-208 nie za bardzo chce się wysiadać.

Zasięg w taką pogodę? 200 kilometrów z haczykiem

Peugeot e-208 obiecuje realnie około 300 kilometrów zasięgu. W warunkach marcowej pogody, czyli kilku stopni na termometrze i deszczu, zasięg jest jednak znacznie mniejszy. Przy oszczędnym gospodarowaniu „gazem” można osiągnąć 220 kilometrów w mieście, używając ogrzewania tak, by w środku było 21 stopni. Zmniejszając temperaturę do znacznie mniej komfortowych 19 stopni można jednak ten zasięg wydłużyć. Ważne, że producent o tym uczciwie mówi – w danych samochodu znajduje się informacja, że temperatura może zmniejszyć zasięg o 35% i nikt tego nie ukrywa przed nabywcą.

Hamulce z dwoma trybami odzyskiwania energii.

Peugeot e-208 ma bardzo dobrze zestrojone hamulce z odzyskiwaniem energii. Działają one wyjątkowo miękko i przyjemnie, a odzyskiwanie można zwiększyć, wybierając tryb B na dźwigni od biegów. Wtedy hamowanie po odpuszczeniu gazu jest znacznie mocniejsze, chociaż nadal płynne. Bardzo dobry pomysł. I działa to znacznie lepiej niż w BMW i3, gdzie hamowanie jest mocne i mniej przyjemne dla kierowcy oraz pasażerów.

Szybkie ładowanie w 20 minut

Samochód obsługuje ładowarki do 100 kWh, co oznacza, że przy użyciu szybkiego ładowania naładujemy go z 15 do 80% w 20 minut. Doładowanie do 100% to kolejne 20 minut. Z domowego gniazdka bateria ładuje się nieco ponad 24h. Mając tak zwanego wallboxa, zasilanego z trzech faz, czas ten można skrócić do 7h.

Przy ładowaniu pomocna jest aplikacja, która pokazuje stan samochodu. To wyjątkowo wygodne rozwiązanie, które pozwala monitorować co się dzieje z autem.

Natomiast nadal jest pewien problem znany ze wszystkich aut elektrycznych, z długimi i dość ciężkimi kablami, które ciężko upchnąć do przeznaczonego na nie nieco ciasnego pudełka w bagażniku, szczególnie gdy pada i są mokre. Producenci powinni pomyśleć jak to rozwiązać nieco inaczej.

Zaczyna się to powoli opłacać?

Peugeot oferuje w Polsce finansowanie Free2Move za 1.407 netto złotych miesięcznie. To zaczyna być ciekawą propozycją w sytuacji, gdy mamy dostęp do bezpłatnych ładowarek a samochód nie musi jeździć daleko poza miasto. Mając bezpłatne ładowanie, możliwość jazdy buspasem i darmowego parkowania można już takie auto powoli rozważać. Pozostaje oczywiście pytanie jak długo elektryczna motoryzacja będzie w Polsce promowana. Falstart rządowego programu dopłat pokazuje, że trudno przewidzieć coś w dłuższej perspektywie.

Dużo zalet, dyskusyjna cena

Samochód jest bardzo dobrze wykonany, prowadzi się tak samo jak klasyczne auto spalinowe, jest wyjątkowo komfortowy. W podstawowej wersji wyposażenie zawiera wszystko co trzeba. To bardzo mocna propozycja w segmencie, można by się pokusić o stwierdzenie, że to aktualnie najlepszy samochód w swojej klasie.

Z minusów: wysoka cena, zasięg przy jesienno-zimowej pogodzie spada a ciężkie kable do ładowania, które dostajemy z autem, mogłyby mieć lepszy sposób chowania ich w bagażniku.

Z ofertą finansową oraz z konfiguratorem samochodu można zapoznać się na stronie Peugeot.pl.

Dłuższe testy nowego modelu Peugeot będziemy prowadzić wkrótce.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

e 208 Wiadomości

Originally posted 2020-03-08 08:19:54.

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: Peugeotelektryczny Peugeote-208
Udostepnij127Tweet74Udostepnij21
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
9 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3540 udostępnienia
    Udostepnij 1416 Tweet 885
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1832 udostępnienia
    Udostepnij 733 Tweet 458
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1427 udostępnienia
    Udostepnij 571 Tweet 357
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3320 udostępnienia
    Udostepnij 1328 Tweet 830

Testy samochodów

megane coupe 9 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane RS 2.0 250 KM 2010 sportowy kompakt dla wymagającego kierowcy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-04-02
01. Peugeot 308 1.6 THP 270 GTi Wiadomości
Testy

Peugeot 308 1.6 272 KM – sportowy kompakt z lwem na masce. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-08-11
Citroen C5 Aircross Hybrid 4 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test czytelnika: Citroen C5 Aircross Hybrid 225 KM. Trzy dni z hybrydowym SUV-em. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-11
Renault Captur II E Tech 06 Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur II E-Tech 145 KM. Ile hybryda pali na autostradzie? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-12-05
dacia duster iii lpg eco g 100 sleep pack sposob na tanie podrozowanie i biwakowanie 001 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster III LPG Eco-G 100 Sleep Pack – sposób na tanie podróżowanie i biwakowanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2024-12-29

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Peugeot partnerem Mistrzostw Francji w golfie

Citroen C4 Picasso – polska premiera 5-osobowego minivana

Peugeot na Retromobile 2019

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
9
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz