Nowy Peugeot 3008 w wersji elektrycznej został przetestowany przez francuskich dziennikarzy. Jak oceniają samochodów tego typu jako środek transportu na dłuższe trasy? Pozytywnie, chociaż nie obyło się bez spędzania dłuższego czasu przy ładowarce.
Wiele osób wciąż uważa, że samochody elektryczne nadają się głównie do jazdy po mieście, a na dłuższe trasy lepiej wybrać pojazdy spalinowe. Stąd pomysł francuskich dziennikarzy magazynu Automobile Propre na długodystansowy test Peugeota e-3008 z akumulatorem o pojemności 73 kWh.
Zobacz: Skonfiguruj swojego nowego Peugeot 3008 teraz
Pod względem komfortu, e-3008 okazał się znakomitym wyborem na długie trasy. Wersja GT, którą testowano, oferowała m.in. automatycznie otwierany bagażnik, dostęp bezkluczykowy oraz imponujący, zakrzywiony ekran o przekątnej 21 cali, który dzielił się na sekcje odpowiadające za różne funkcje pojazdu – czytamy w podsumowaniu testu.
Ciekawe wypadł test górski. Dziennikarze wjechali Peugeotem na Mont Ventoux. Wzniesienie to, znane z Tour de France, stanowi duże wyzwanie dla każdego elektrycznego SUV-a. W trakcie 21-kilometrowej wspinaczki auto zużyło 11% akumulatora, co oznaczało średnie zużycie 38 kWh. Na szczęście przy zjeździe samochód odzyskał 8% energii dzięki hamowaniu regeneracyjnemu. Czyli ostatecznie zużycie wyniosło zaledwie 3% – dobrze to świadczy o układzie odzyskiwania prądu.
Zobacz: testy samochodów Peugeot. Opinie, pomiary, spalanie
Jak wypadło ładowanie? Testowany Peugeot e-3008 był wyposażony w 73 kWh, co zapewnia zasięg 525 km. W sumie pokonanie 911 km zajęło dziennikarzom 10 godzin i 30 minut a całkowity czas ładowania wynosi 1 godzinę 45 minut i pięć przystanków. Przy poziomie naładowania powyżej 70%, moc ładowania spadała poniżej 50 kW i to stanowi główną przeszkodę w szybkim podładowaniu auta do pełna.
Nowy Peugeot e-3008 okazał się być komfortowy, dynamiczny, świetnie wyciszony i znakomicie sprawdził się na długiej trasie. Do tego świetnie wygląda i wyróżnia się na drodze, z czego marka z lwem zresztą słynie. Gdyby nie czasy ładowania elektryka, byłby autem idealnym. W 2025 roku do sprzedaży trafi wersja z akumulatorem o pojemności 98 kWh, która powinna zapewnić znacznie większy zasięg – około 700 kilometrów.
źródło: Automobile Propre
Najnowsze komentarze