Dwie konkurencyjne marki z Francji wprowadziły na rynek elektryczne SUV-y. Czym różnią się Peugeot e-3008 i Renault Scenic E-Tech Electric i który z nich przekonuje bardziej? Portal motoryzacyjny Caradisiac porównał obie propozycje.
Peugeot e-3008 mierzy 4,54 m długości i jest o 7 cm dłuższy w porównaniu ze swoim konkurentem oraz o 7 cm wyższy, co sprawia, że prezentuje się bardziej imponująco, ale według portalu motoryzacyjnego Caradisiac nie jest to równoznaczne z przestrzenią w kabinie. Mimo iż porzucono przesuwano tylne siedzenia, które znajdowały się w poprzednikach, Renault Scenic E-Tech oferuje więcej przestrzeni dla osób zajmujących miejsca z tyłu. Pasażerowie będą czuć się znacznie bardziej komfortowo w Scenicu.
Lew otrzymał punkty za większy bagażnik. e-3008 ma pod tylną klapą 520 litrów pojemności w porównaniu z 480 litrami u konkurenta. W żadnym z modeli po złożeniu tylnych foteli nie uzyskamy płaskiej podłogi i w żadnym nie znajdziemy schowka pod maską, który mają samochody elektryczne konkurencji.
Zobacz test: Renault Austral iconic E-Tech full hybrid 200. Mini spalanie maxi przyjemność z jazdy?
Cecha wspólna: nowoczesność
„Wnętrza obu modeli to dwa różne światy, które łączy jedno: nowoczesność. Jeśli chodzi o Peugeota, marka spod znaku lwa na nowo wymyśliła swoje wnętrze, wprowadzając nową generację i-Cockpitu, który składa się w szczególności z ogromnego zakrzywionego ekranu o szerokości 53 cm (21 cali), połączonego z małą kierownicą i ekranem łączącym dziesięć cyfrowych skrótów.Caradisiac ocenia atmosferę w Scenicu jako zaawansowaną. Deska rozdzielcza przypomina tę z Mégane E-Tech, składającą się z dwóch 12-calowych ekranów w kształcie litery L. „Zaprojektowany przez Google system operacyjny o nazwie Open R charakteryzuje się większą płynnością i bardziej naturalną obsługą niż w modelu 3008. Jest też więcej miejsca do przechowywania” – przekonuje francuski portal.
Testowy Renault Scenic E-Tech wyposażony był w silnik o mocy 220 KM oraz akumulator o pojemności 87 kWh, który pozwala pokonać 625 km na jednym ładowaniu Samochód można zamówić na polskim rynku w cenie rozpoczynającej się od 219.900 zł. Konkurencyjny Peugeot e-3008 posiada akumulator o pojemności 74 kWh a pod maską jednostkę elektryczną o mocy 210 KM. Zasięg SUV-a wynosi według danych producenta 524 km. Cena na naszym rynku startuje od 233.600 zł. Co ciekawe na rynku francuskim, to Peugeot wypada korzystniej.
Peugeot e-3008 i Renault Scenic – charakterystyka jazdy
„Gdy tylko pojawią się pierwsze zakręty, różnice są odczuwalne. Model 3008 na nowej platformie jest wyraźnie mniej zwrotny niż poprzednia generacja. Bardziej czujne zachowanie i dynamika, to mocne strony Scénica, w szczególności dzięki precyzyjnemu i reaktywnemu sterowaniu, przy jednoczesnym zapewnieniu dobrego poziomu komfortu. Zupełnie inaczej jest w modelu e-3008, który stawia przede wszystkim na komfort, doskonałą filtrację nierówności oraz hałasu toczenia.
Jedną z konsekwencji nadmiernej masy e-3008 są osiągi. Peugeot przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 sekundy, a Scénic w 7,9 sekundy. Renault jest szybsze przy ruszaniu i ponownym uruchomieniu, ale później ta różnica naturalnie zanika podczas jazdy.
Jaki werdykt?
„Po wstępnych testach podejrzewaliśmy, że Peugeot e-3008 będzie miał trudności w starciu z niektórymi konkurentami i rzeczywiście tak się stało dlatego musi ukłonić się Scénicowi, który dominuje nad 3008 w swoich ulubionych aspektach, czyli dynamice i przyjemności z jazdy, co było możliwe dzięki znacznie lepiej kontrolowanej masie. Do tego dochodzą doskonałe warunki na pokładzie i łatwiejszy w obsłudze system multimedialny. Model e-3008 może liczyć na komfort i bardzo satysfakcjonującą prezentację wnętrza, ale to nie wystarczy.”
Źródło: Caradisiac.com
Najnowsze komentarze