Już w przyszłym roku do gamy nowego Peugeot 308 dołączy wersja elektryczna. Producent zapowiada, że model będzie miał zasięg ok. 400 km.
Peugeot zamierza oferować wszystkie swoje samochody w wersji elektrycznej i nowy model 308 nie jest tu wyjątkiem. W katalogu znalazły się już wprawdzie dwie wersje hybrydowe plug-in o mocy 180 oraz 225 KM, ale już w przyszłym roku zadebiutuje elektryczna wersja kompaktu. Nowy Peugeot e-308 będzie napędzany silnikiem o mocy 156 KM, czyli o 20 KM wyższej niż w modelach e-208 i e-2008. Wartość momentu obrotowego wyniesie 270 Nm.
Zobacz także: Nowy Peugeot 308: jakie zmiany w i-Cockpicie?
Nieznacznie, bo o 4 kWh w porównaniu ze wspomnianymi samochodami segmentu B, zwiększy się również akumulator. Pojemność brutto 54 kWh wydaje się dla kompaktowego modelu niewielka, ale producent zapewnia, że dzięki zastosowaniu nowej chemii akumulatorów (z większą zawartością niklu i mniejszą magnezu i kobaltu) wydajność wyniesie 12,4 kWh/100 km. Nowy Peugeot e-308 będzie w stanie przejechać ponad 400 km na jednym ładowaniu. W mniejszym zużyciu energii z akumulatora pomoże wykorzystanie pompy ciepła do ogrzewania kabiny oraz aerodynamiczne nadwozie o współczynniku oporu powietrza wynoszącym 0,28.
Peugeot umieścił akumulator pod podłogą, w przestrzeni pod siedzeniami, dlatego wielkość bagażnika pozostanie porównywalna z wersją hybrydową. W hatchbacku pojemność wynosi 361 litrów, natomiast w kombi 548 litrów.
Zobacz także: Nowy Peugeot 308: ile pali hybryda o mocy 225 KM?
Wersja elektryczna nie powinna różnić się pod względem wizualnym od wariantu hybrydowego. Peugeot doda jedynie „e” do nazwy 308 na masce. „Oba samochody wyglądają dokładnie tak samo na zewnątrz i w środku” – mówi główny inżynier ds. elektrycznych platform Peugeot, Remi Seimpere. „Różnice znajdują się pod podłogą i wiążą się z większym akumulatorem oraz silnikiem elektrycznym umieszczonym z przodu”.
Nowy Peugeot e-308 wejdzie do seryjnej produkcji w lipcu 2023 roku.
Najnowsze komentarze