Koncern Stellantis skorzystał ze swojej obecności na salonie samochodowym w Paryżu i ogłosił, że elektryczne wersje nowego Peugeot 408 i 308 zarówno w wersji hatchback, jak i kombi będą produkowane we Francji, w zakładzie w Miluzie.
Dyrektor generalny Stellantis Carlos Tavares oficjalnie potwierdził, że fabryka w Miluzie, która teraz zajmuje się montażem Peugeot 308, 308 SW i 508, wkrótce przejmie pałeczkę także w dziedzinie nowych modeli elektrycznych. Szef koncernu zapewnił, że każdy z zakładów zlokalizowanych we Francji będzie miał zapewnioną przyszłość, kiedy zakończy się era silników spalinowych. Zakład w Miluzie rozpocznie montaż modelu e-308 i e-308 SW w drugiej połowie 2023 roku. Nowy Peugeot e-408 zacznie zjeżdżać z taśm produkcyjnych dopiero w 2024 roku.
Peugeot e-308 będzie pierwszym modelem Stellantis, który otrzyma nowy napęd elektryczny łączący jednostkę o mocy 156 KM z akumulatorem o pojemności 54 kWh. Dzięki ulepszeniu silnika, baterii, aerodynamiki oraz masy kompakt spod znaku lwa będzie mógł pokonać ponad 400 km na jednym ładowaniu. Według cyklu WLTP, e-308 zużywa średnio 12,7 kWh/100 km.
Do 2024 roku Stellantis będzie produkował we Francji 12 samochodów elektrycznych w pięciu fabrykach. Moce produkcyjne wynoszą ok. miliona egzemplarzy. Komponenty takie jak silniki elektryczne, przekładnie e-DCT i akumulatory będą powstawały w siedmiu francuskich zakładach przy użyciu francuskich technologii.
Oprócz Peugeot 308, 308 SW i 408, literkę „ë” w nazwie odnoszącą się do napędu elektrycznego otrzyma model 3008 i 5008, które będą montowane w Sochaux oraz Citroën e-C5 Aircross. Montaż elektrycznego SUV-a z szewronami Stellantis powierzy zakładowi w Rennes.
Najnowsze komentarze