Peugeot e-408 zadebiutował dziś podczas wirtualnej prezentacji i choć wygląd fastbacka jest nam już dobrze znany, to francuska marka chciała podkreślić znaczenie wprowadzenia do oferty wersji na prąd. Nowa jednostka elektryczna generuje 210 KM mocy i jest połączona z akumulatorem o pojemności 61 kWh.
Aby przedstawić nowego Peugeot e-408 francuska marka przygotowała wirtualne doświadczenie, w którym wchodzimy w świat nowego modelu, niczym do gry komputerowej. Wybieramy własnego avatara i poruszamy się pomiędzy różnymi lokacjami, w których poznajemy poszczególne elementy e-408. Możemy przyjrzeć się modelowi na zewnątrz, otworzyć drzwi do pojazdu a nawet sprawdzić wielkość bagażnika poprzez zapakowanie wirtualnych walizek lub zmienić kolor nadwozia. Paleta składa się z lakieru czerwonego, niebieskiego, białego, czarnego i szarego. Pod względem stylistycznym e-408 pozostaje zresztą taki sam, jak wersja spalinowa. Największą nowością jest silnik.
Elektryczny układ napędowy generuje 210 KM mocy. Peugeot e-408 został wyposażony w akumulator ltiowo-jonowy o pojemności 61 kWh, który naładujemy od 20 do 80% w czasie 30 minut. Francuska marka zapowiada zużycie energii na poziomie 15 kWh/100 km oraz zasięg 450 km na jednym ładowaniu. Producentowi zależało na tym, aby pojazd dawał więcej możliwości niż w przypadku e-308. Elektryczny kompakt, który również powstał na platformie EMP2 dysponuje mocą 156 KM i posiada akumulator o pojemności 54 kWh. Autonomia Peugeot e-308 wynosi 411 km.
Peugeot e-408 ma zasięg 450 km
Elektryczny silnik lada chwila dołączy do oferty składającej się aktualnie z czterech wersji napędowych. Podstawowy silnik benzynowy 1.2 PureTech generuje 130 KM i współpracuje z automatyczną przekładnią EAT8. Do wyboru jest również miękka hybryda o mocy 136 KM oraz dwie hybrydy ładowalne w dwóch wariantach mocy: 180 oraz 225 KM.
W Peugeot e-408 znajdziemy znany ze spalinowej wersji i-Cockpit z 10-calowym ekranem dotykowym oraz konfigurowalnym menu i-Toggles. Nowością w samochodzie jest Trip Planner połączony z pokładową nawigacją, który pozwala wytyczyć trasę z uwzględnieniem lokalizacji stacji ładowania. Funkcja bierze pod uwagę nie tylko sieć ładowania, ale także styl jazdy kierowcy, poziom naładowania baterii, rodzaj drogi oraz ruch na trasie.
Ile kosztuje elektryk?
Elektryczna 408-ka zadebiutuje publicznie podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, które odbędą się w dniach od 14 do 20 października. W pierwszych salonach dealerskich będzie można zobaczyć model na początku 2025 roku. Peugeot zdradził już cenę na rynku francuskim. Za e-408 w wersji Allure trzeba będzie zapłacić 43.900 euro. Wyższy wariant GT kosztuje 45.900 euro. Czekamy aż Peugeot zaprezentuje polski cennik.
Ile kosztuje Peugeot 408 na polskim rynku? Ceny, wersje, silniki
Najnowsze komentarze