Peugeot zaprezentował swój pierwszy seryjny model zasilany z wodorowych ogniw paliwowych. Zaletą e-Expert Hydrogen jest szybkie tankowanie. Zbiornik napełnimy w 3 minuty.
Kilka dni temu Opel zaprezentował model Vivaro-e Hydrogen i tylko czekaliśmy aż samochody na wodór zaprezentują inne marki Stellantis. Zgodnie ze strategią Extended Power of Choice, która daje klientom wybór szerokiej gamy napędów, Peugeot wkrótce dołączy do oferty model e-Expert Hydrogen.
Peugeot na wodór został wyposażony w system składający się z wodorowego ogniwa paliwowego oraz akumulatora litowo-jonowego o pojemności 10,5 kWh umieszczonego pod siedzeniami kabiny. Bateria dostarcza energii w określonych fazach jazdy i można ją ładować z gniazdka.
E-Expert ma autonomię 400 km, która pozwala na większą swobodę dostawy towarów. 50 km zasięgu zapewnia akumulator. Tankowanie zbiornika wodorowego trwa tylko 3 minuty, czyli w czasie, do którego przyzwyczaiły nas pojazdy z silnikami spalinowymi. Ładowanie akumulatora trwa nieco dłużej:
- ze stacji 11 kW (32 A): mniej niż godzinę,
- ze wzmocnionego gniazda (16A): 3 godziny,
- ze standardowego gniazdka domowego (8A): 6 godzin.
Zbiorniki wodoru umieszczono pod podłogą, co pozwoliło na uzyskanie takich samych możliwości transportowych, jak w wersji elektrycznej i z dieslem a więc do 6,1 m³ pojemności oraz ładowność do 1100 kg. Pojazd będzie oferowany w dwóch długościach: 4,95 m i 5,3 m.
Peugeot e-Expert Hydrogen powstał na platformie EMP2 i jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW, który dostarcza maksymalny moment obrotowy 260 Nm. Układ napędowy znajdujący się na przedniej osi pozwala na jazdę bez emisji spalin. Z rury wydechowej wydostaje się tylko para wodna.
Nowy Peugeot e-Expert Hydrogen dołączy do oferty we Francji i Niemczech pod koniec 2021 roku. Produkcją modelu zajmie się zakład w Valenciennes we Francji, ale za modyfikację będzie odpowiedzialne centrum technologii wodorowej Stellantis w Rüsselsheim w Niemczech.
Aby uprościć ofertę nowy Peugeot e-Expert Hydrogen będzie dostępny tylko w jednym wariancie, który w wyposażeniu posiada m.in.:
- parę drzwi przesuwnych,
- 17-calowe koła,
- elektryczny hamulec postojowy ze wspomaganiem ruszania pod górę,
- klimatyzację manualną,
- Visiopark 1, kamera cofania 180°,
- 7-calowy centralny ekran dotykowy z Peugeot Connect, nawigację TomTom 3D, kompatybilność z Bluetooth, Mirror Link, Apple CarPlay i Android Auto
Najnowsze komentarze