Peugeot rozszerza gamę samochodów elektrycznych w Polsce. Na rynku debiutuje e-Rifter, który dołączył do bogatej gamy samochodów na prąd składającej się już z modeli e-208, e-2008, e-Traveller, którego niedawno testowaliśmy oraz pojazdów dostawczych: e- Expert i e-Boxer.
Elektryczny kombivan jest oferowany w czterech wersjach wyposażenia: Active Pack, Allure, Allure Pack i GT. Cena modelu rozpoczyna się od 144.700 zł. Klienci mogą wybrać dwie długości pojazdu Standard oraz Long. Dłuższą wersję zamówimy wyłącznie w wariancie Allure Pack za 164.700 zł.
- Wersja podstawowa Active Pack została wyposażona w manualną klimatyzację, radio Bluetooth z monochromatycznym, 5-calowym ekranem dotykowym, elektryczny hamulec postojowy oraz pakiet Safety. Konfigurację wnętrza ułatwia składana tylna kanapa dzielona w układzie 2/3-1/3. Przesuwne drzwi boczne dostaniemy w tej wersji tylko z prawej strony.
- Do wariantu Active Pack wycenionego na 153 tys. zł Peugeot dokłada wspomaganie parkowania tyłem, zderzaki w kolorze nadwozia i chromowany grill. Auto otrzymało również składany fotel pasażera z przodu, pakiet Safety Plus, przesuwne drzwi boczne z lewej strony, relingi dachowe lakierowane w kolorze czarnym, światła dzienne LED i reflektory przeciwmgłowe.
- W trzecim poziomie wyposażenia Allure Pack kierowca może korzystać z cyfrowego i-Cockpitu, 8-calowego ekranu dotykowego z technologią Mirror Screen oraz kamery cofania. Peugeot wyposażył e-Riftera w tej wersji w 16-calowe aluminiowe felgi, skórzaną kierownicę, dodatkowo przyciemniane szyby sterowane elektrycznie również w 2 rzędzie i otwieraną tylną szybę w pokrywie bagażnika. Cena Peugeot e-Rifter w tej wersji wynosi 159.400 zł.
- W najwyższej wersji GT, która kosztuje 168.400 zł znalazły się dodatkowo: 17-calowe aluminiowe felgi, elementy stylistyczne GT, automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, pojedyncze tylne siedzenia, bezdotykowy dostęp i uruchamianie samochodu, czujniki parkowania z przodu, system monitorowania martwego pola i strefy bocznej samochodu.
Zobacz test: Citroën ë-C4 – relaksująca elektromobilność
Peugeot e-Rifter napędza ten sam silnik co model e-208 i e-2008. Jednostka generuje 100 kW (136 KM) mocy oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd elektryczny pozwala na jazdę bez wibracji, hałasu, emisji i zapachu spalin oraz bez konieczności zmiany biegów. Energia pochodzi od akumulatora pojemności 50 kWh, który pozwala na przejechanie maksymalnego dystansu 280 km.
Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych. W standardzie Peugeot zapewnia ładowarkę jednofazową o mocy 7,4 kW. Opcjonalnie zamówimy ładowarkę trójfazową o mocy 11 kW.
Najnowsze komentarze