Napęd elektryczny jest oferowany już praktycznie w każdym segmencie. Mamy miejskie auta na prąd, SUV-y a nawet pojazdy dostawcze. Elektryfikacja dotarła także pod maski kamperów. Oto Peugeot e-Rifter Vanderer, czyli elektryczny kamper przygotowany przez niemiecką firmę specjalizującą się w mobilnych domach.
Podróż kamperem kojarzy się z wolnością, swobodą i jazdą w nieznane, bez planowania miejsc noclegowych, czy postojów. Łóżko wozimy ze sobą, więc możemy zatrzymać się tam, gdzie tylko mamy na to ochotę, oczywiście jeśli pozwalają na to przepisy. Podróż elektrycznym kamperem, takim jak Peugeot e-Rifter Vanderer, może być sporym wyzwaniem. Bez strategii ładowania raczej się nie obejdziemy a jako destynację naszych wakacji warto wybrać kraj, w którym znalezienie stacji ładowania nie będzie graniczyło z cudem.
Zobacz test: Nowy Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 130 KM praktyczny, komfortowy i oszczędny?
W ofercie Peugeot Riftera nie brakuje wersji elektrycznej, dlatego niemiecka firma Vanderer wyszła naprzeciw klientom poszukującym alternatywnych napędów także wśród pojazdów kempingowych i przekształciła elektryka w dom na kołach. Akumulator e-Riftera o pojemności 50 kWh wystarczy na pokonanie do 270 km na jednym ładowaniu. Przejechanie dłuższego dystansu potrwa nieco dłużej niż pojazdem z silnikiem Diesla, ale za to pozostanie nam więcej czasu, by cieszyć się wspólnymi chwilami z rodziną i odpoczynek.
80% baterii będzie można odzyskać na stacji szybkiego ładowania w ok. 30 min, a jeśli skorzystamy z gniazdka domowego zajmie to około 30 godzin.
Zobacz także: Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
Peugeot e-Rifter Vanderer powstał w oparciu o wersję L2 o długości 4,75 m, która jest o 35 cm dłuższa od wersji L1. Wyposażenie obejmuje kuchnię, lodówkę, zlew, blat oraz dwa rozkładane łóżka. Peugeot zapewni miejsce do spania dla czterech osób. Jest też sporo przestrzeni do przechowywania przyborów kuchennych oraz innych drobiazgów.
Peugeot e-Rifter Vanderer jest już dostępny w sprzedaży w Niemczech. Aby zamówić elektrycznego kampera potrzeba 65.480 euro, czyli ok. 303 tys. zł.
Najnowsze komentarze