nowy jeep renegade willys my 2025 09 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-23
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6
Wiadomości

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
ds automobiles 2 Wiadomości
Wiadomości

DS Automobiles walczyło o punkty w deszczu. Pierwszy wyścig Tokyo E-Prix pełen emocji

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
citroen dyane 1 Wiadomości
Wiadomości

Citroën Dyane – włoski „mostro di simpatia”, czyli jak reklamowano legendę lekkim tonem

autor Tomasz Nowicki
2025-05-22
peugeot 505 rally 01 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 505 Rally – takiej wersji jeszcze nie widziałeś!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
peugeot 208 01 Wiadomości
Wiadomości

Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
XVII Ogolnopolski Zlot Renault 5 005 Wiadomości
Wiadomości

XX Ogólnopolski Zlot Renault 5, Rapid i Experss – kiedy, gdzie i co nas czeka?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot Partner 1.5 HDi 100 KM izoterma – z lodówką po Polsce. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2019-09-23
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
814
A A
6
peugeot partner lodowka 5 Wiadomości

Nowy Peugeot Partner 1.5 HDi 100 KM z chłodnią zamiast typowego bagażnika trafił do naszej redakcji. Na wyposażeniu manualna klimatyzacja, specjalna kamera cofania zamiast lusterka wstecznego, elektryczne szyby i manualna pięciobiegowa skrzynia biegów, co okazało się zaskakująco dobrym połączeniem z tym silnikiem.

Zanotti Zero – Izoterma w Peugeot Partner

Ale o co w ogóle chodzi z tą lodówką? Jak wiecie w branży spożywczej od czasu do czasu trzeba przewieźć coś chłodnego. Wtedy przydaje się samochód specjalny, dostosowany przez niezależną firmę do przewozu mrożonek. Konwersja taka wykonywana jest poprzez modyfikację przestrzeni bagażowej. Na podłogę, sufit  i ściany kabiny nakłada się specjalne izolujące panele, a na dachu montowany jest agregat chłodniczy wysokiej wydajności.

peugeot partner lodowka 13 Wiadomości

W przypadku testowanego przeze mnie Peugeot Partnera było to agregat firmy Zanotti. Jak się prezentuje można zobaczyć na poniższym filmie. W jego projektowanie włożono sporo wysiłku, więc Partner z tym urządzeniem na dachu może, przy odrobinie wyobraźni, zagrać w filmie science-fiction i udawać wehikuł czasu.

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
Renault 4 E-Tech EuroNCAP

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Peugeot 3008 i 5008 w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ile gwiazdek zdobyły francuskie SUV-y?

2025-05-23

Żaden chińczyk, tylko nowa Dacia Sandero 2025 króluje w Hiszpanii. Rekordowa sprzedaż

2025-05-23

Urządzenie działa bardzo wydajnie i już kilka minut po uruchomieniu skutecznie oziębia przestrzeń ładunkową. Minimalna temperatura to -20 stopni i testując to rozwiązanie bardzo żałowałem, że tego samochodu redakcja nie dostała latem, kiedy przydałoby się trochę takich temperatur. Po uruchomieniu agregatu w kabinie słychać szum pracujących wentylatorów, nie jest on uciążliwy ale odczuwalny. Zachowanie samochodu nie zmienia się, w czym wydatnie pomaga sprawny silnik diesla.

Sterowanie Zanotti Zero jest bardzo intuicyjne. W kabinie zamontowano dodatkowy panel, za pomocą którego możemy programować pracę urządzenia. Wygląda on tak:

peugeot partner lodowka 8 Wiadomości Konwersja do izotermy wykonywana jest przez niezależne firmy, współpracujące z Peugeot a namiary na nie oraz ofertę na konwersję i jej różne opcje znajdziecie na stronie Peugeot Polska, związane z adaptacjami nadwozi. Poza specjalnym wykończeniem przestrzeni ładunkowej, dodatkowym sterownikiem oraz urządzeniem na dachu ten Partner nie różni się niczym od klasycznego dostawczego auta.

peugeot partner lodowka 12 Wiadomości

Izolacja samochodu przez ciepłem i zimnem nie jest wcale taka prosta jak by się wydawało a zdolność paneli, zamontowanych w ścianach kabiny ograniczona. Agregat Zanotti potrafił bardzo szybko schłodzić wnętrze, natomiast z utrzymaniem stałej temperatury bywało różnie. W zależności od nasłonecznienia wahała się ona o kilka stopni – po schłodzeniu do -20 na autostradzie przy silnym słońcu uzyskałem wynik w okolicach -17 stopni. Dla mrożonek to oczywiście wystarczy.

Wygląd zewnętrzny

Nowy Peugeot Partner to niewątpliwie jeden z najładniejszych dostawczaków na rynku, o ile można mówić o urodzie w tego typu aucie. Masywny przód, grill nawiązujący do najnowszych modeli, opływowe linie – to wszystko może się podobać. Partner wygląda nowocześnie i masywnie.

peugeot partner lodowka 2 Wiadomości

Agregat na dachu zamontowano nieco za linią drzwi, co ładnie współgra z sylwetką samochodu. Szerokie listwy boczne zabezpieczają auto przed typowymi szkodami na parkingu. Wlew zlokalizowano z lewej strony. Duże zderzaki chronią przód i tył. Zwraca też uwagę krótka antena radiowa, która jednak dobrze radzi sobie nawet daleko od miasta.

Nowy Peugeot Partner – wewnątrz

Partner to solidne, duże i przestronne wnętrze, ale tylko dla trzech osób, przy czym jazda w trójkę – próbowałem! – jest mało wygodna dla osoby siedzącej pośrodku, bo nogom przeszkadza nieco środkowa konsola wystająca w stronę kabiny. Przy dwóch osobach jest idealnie. Kierowca i pasażer siedzą wysoko. Mała kierownica ułatwia manewrowanie autem, zegary nad nią są czytelne a całość sprawia wrażenie wnętrza bardzo wysokiej jakości, mimo twardych materiałów.

peugeot partner lodowka 11 Wiadomości

Duży ekran nie ma nawigacji, ale wystarczy podłączyć swojego smartfona by zyskać dostęp do mapy i wielu innych funkcji. Samo menu samochodu jest ograniczone do podstawowych funkcji i zbyt wiele tutaj nie ma. Wszystko czytelne, obsługa jest prosta oraz intuicyjna. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że złącze ładowania nie jest zbyt wydajne, nie wiem czemu w samochodach z rocznika 2019 nadal stosuje się ładowarki starszej generacji – to zasilanie powinno mieć co najmniej 2A lub 3A, żeby radzić sobie z nowymi smartfonami.

peugeot partner lodowka 9 Wiadomości

Bardzo ciekawym element wyposażenia okazała się elektroniczne lusterko z dwoma kamerami. Są one zamocowane na drzwiach samochodu (wysoko, co zmniejsza zabrudzenie soczewki) oraz na lusterku prawym. W efekcie można bardzo wygodnie obserwować teren podczas cofania a także wyjeżdżania z miejsca parkingowego lub skręcania.

peugeot partner lodowka 17 Wiadomości

Pewnym minusem tego rozwiązania jest konieczność każdorazowego potwierdzania komunikatu ostrzegawczego po włączeniu silnika samochodu. Po 10 razie zaczęło mnie to mocno irytować. Natomiast przydatność kamer oceniam bardzo wysoko, działają sprawnie nawet w nocy. Wygodnie zmienia się obraz z kamery przyciskiem z kierownicy – bardzo duży plus! peugeot partner lodowka 7 Wiadomości

Peugeot Partner  – silnik 1.5 HDi 100 KM

Po blisko tysiącu kilometrów w mieście, na drogach krajowych i na autostradzie mogę powiedzieć coś więcej o tym napędzie. Byłem zaskoczony jak sprawnie silnik o mocy 100 KM radzi sobie z dość dużym jakby nie było Partnerem. O ile w mieście nie spodziewałem się żadnych kłopotów z dynamiką, to na autostradzie mogłem już mieć wątpliwości. W końcu mały silnik, na dachu agregator – jak to pojedzie? Nadzwyczaj sprawnie. Autostradę A1 i A2 pokonywałem dwukrotnie i za każdym razem byłem zaskoczony sprawnością poruszania się Partnera.

Nie liczcie na niesamowitą dynamikę, nie liczcie na jakieś super prędkości. Nie da się szybko jechać choćby ze względu na szum powietrza. Ale Partner bez problemu osiąga 140 km/h a gdy trzeba pojedzie też nieco więcej (choćby podczas wyprzedzania). Spalanie, mimo agregatora na dachu, średnio wyniosło 7,3 litra na 100 kilometrów z włączoną chłodnią. Wynik bardzo przyzwoity.

Silnik pracuje miękko i dość cicho, przy wyższych prędkościach dokuczać będzie szum powietrza, głównie z okolic dachu i wentylatorów Zanotti Zero.

peugeot partner lodowka 4 Wiadomości

Wrażenia z jazdy

Wysoka, wygodna pozycja za kierownicą, ergonomiczny kokpit i wygodne, nawet na dłuższych trasach fotele – czego chcieć więcej? Trasa testowa, którą pokonywaliśmy, obejmowała m.in. odcinek Bydgoszcz-Sierpc-Płock-Warszawa-Bydgoszcz w ciągu jednego dnia, wystarczająco, żeby poznać plusy i minusy samochodu. Mimo agregatu na dachu można traktować to auto jak klasycznego Partnera. No i warto podkreślić, że w wersji osobowej to bardzo przyjemne auto dla rodziny, pod warunkiem, że nie chcecie zbyt szybko jeździć.

Auto jest stabilne, przyjemnie zawieszone, dziury nie męczą, dynamika jest wystarczająca by wyprzedzać. Były dwie rzeczy, która mi bardzo przeszkadzała, czas więc przejść do wad.

Peugeot Partner  – wady

Słabe nagłośnienie

Nasz testowy Peugeot Partner posiadał fabryczne radio, które jak wiemy z innych testów potrafi grać bardzo przyzwoicie. Mimo, że był to zestaw odseparowany (a więc niezależnie głośniki wysokotonowe i niskotonowe) niestety testowany egzemplarz miał słabe głośniki, które osobiście wymieniłbym od razu po zakupie. Wysokie tony były spłaszczone i zniekształcone, średnich mocno brakowało a bas, chociaż obecny, nie poprawiał ogólnego wrażenie. Taki zestaw nadaje się do słuchania wiadomości w radiu, ale do muzyki – i to niezależnie od tego czy próbowałem słuchać klasyki czy popu – kompletnie nie!

peugeot partner lodowka 16 Wiadomości

Za chłodno lub za ciepło

Prawdopodobnie to kwestia tylko tego egzemplarza, bo pierwszy raz się spotkałem z tym, że w wersji z manualną klimatyzacją samochód wykazywał bardzo upartą tendencję do braku możliwości ustawienia neutralnej temperatury. Pokrętło, ustawione w okolicach cyfry 18, dawało albo rezultat zbyt chłodny a po przekręceniu o jeden „stopień” zbyt ciepły. Różnica była bardzo duża.

Peugeot Partner Izoterma – podsumowanie

Bardzo wygodny dostawczak, który ma dużo cech samochodu osobowego. W wersji specjalnej, jako izoterma, spełnia swoje zadania prawie wzorowo. Drobne wady powinny być łatwe do usunięcia. Jest to auto łatwe w prowadzeniu i po prostu ładne. Duży plus dla Peugeot.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

peugeot partner lodowka 19 Wiadomościpeugeot partner lodowka 1 Wiadomościpeugeot partner lodowka 3 Wiadomościpeugeot partner lodowka 4 Wiadomościpeugeot partner lodowka 5 Wiadomościpeugeot partner lodowka 6 Wiadomościpeugeot partner lodowka 7 Wiadomościpeugeot partner lodowka 8 Wiadomościpeugeot partner lodowka 9 Wiadomościpeugeot partner lodowka 10 Wiadomościpeugeot partner lodowka 11 Wiadomościpeugeot partner lodowka 12 Wiadomościpeugeot partner lodowka 13 Wiadomościpeugeot partner lodowka 14 Wiadomościpeugeot partner lodowka 15 Wiadomościpeugeot partner lodowka 16 Wiadomościpeugeot partner lodowka 17 Wiadomościpeugeot partner lodowka 18 Wiadomościpeugeot partner lodowka 2 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: PeugeotPartner
Udostepnij319Tweet176Udostepnij49
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3540 udostępnienia
    Udostepnij 1416 Tweet 885
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1832 udostępnienia
    Udostepnij 733 Tweet 458
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1427 udostępnienia
    Udostepnij 571 Tweet 357
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3320 udostępnienia
    Udostepnij 1328 Tweet 830

Testy samochodów

Nowe Renault Clio
Testy

Test: Renault Clio V 100 i 130 KM – pierwsza jazda dwoma wersjami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-06-27
Peugeot 308 SW
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130. Nie ma to, jak wygodne kombi z oszczędnym dieslem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-12
14. Renault Clio R.S. Trophy Wiadomości
Testy

Test: Renault Clio R.S.Trophy 1.6 220 KM – hothatch, który zadziwi niejednego. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-01-04
001. Renault Kadjar interesujący SUV o świetnej stylistyce Wiadomości
Testy

Test: Renault Kadjar 1.6 dCi 130 Energy 4×4 – najlepsza wersja SUVa. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-08-23
16. Peugeot 2008 w teście Francuskie.pl Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 2008. Nowy crossover w gamie lwa. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-11-22

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Fiat House – nieruchomość inspirowana Fiatem 500 i flotą elektryków do dyspozycji mieszkańców

Platforma Stellantis Support jak silnik 1.2 PureTech. Producent nie radzi sobie z naprawą

Miljon franków na pobicie rekordu Citroëna!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz