Peugeot zaprezentował nową generację modelu Partner. Samochód jest dostawczą wersją zaprezentowanego podczas salonu samochodowego w Genewie modelu Rifter.
W marcu tego roku Peugeot zaprezentował kolejną generację swojego kombivana ze zmienioną nazwą Rifter. Wygląda na to, że producent spod znaku lwa postanowił podzielić wersję osobową i dostawczą modelu. Peugeot Partner pozostaje w ofercie, nazwa będzie zarezerwowana dla modelu użytkowego.
W przypadku samochodu dostawczego trudno zrezygnować z pudełkowatego kształtu i styliści chyba nie mają tu zbyt wielkiego pola do popisu, aczkolwiek nowość Peugeota prezentuje się całkiem atrakcyjnie. Samochód został upodobniony do popularnych modeli z segmentu SUV i crossover. W przedniej części możemy dostrzec duże wloty powietrza oraz osłonę chłodnicy przypominającą modele 3008 i 5008.
i-Cockpit w modelu dostawczym
Peugeot sprzedał już 4 mln sztuk pojazdów z koncepcją i-Cockpit, ale po raz po raz pierwszy system pojawi się w samochodzie o charakterze dostawczym. W Partnerze nie zabrakło znanego z innych modeli marki 8-calowego ekranu dotykowego zwróconego lekko w stronę kierowcy. Na zegary będziemy spoglądać znad niewielkiej kierownicy. W samochodzie dostępny jest również wyświetlacz typu Head-up.
Nowy Peugeot Partner jest wyposażony w dwie kamery: jedną umieszczoną u podstawy bocznego lusterka po stronie pasażera i drugą u góry tylnych drzwi. Kamery dostarczają kierowcy widok obszaru znajdującego się w martwym polu oraz z tyłu i pozwalają na łatwiejsze manewrowanie w ciasnych ulicach i obszarach zatłoczonego miasta. Obraz jest wyświetlany na 5-calowym ekranie znajdującym się w miejscu wewnętrznego lusterka.
Peugeot Partner został wyposażony w system ostrzegający o przeciążeniu. Masa jest automatycznie mierzona po włączeniu zapłonu. Pojazd ma również możliwość pomiaru z obszaru ładunkowego na postoju. Gdy Partner osiągnie 90% całkowitej ładowności, na przycisku sterowania zapali się biała dioda LED. Jeśli maksymalne dopuszczalne obciążenie zostanie przekroczone, zapali się żółta dioda LED, a na desce rozdzielczej pojawi się ostrzeżenie.
Peugeot Partner – praktyczna przestrzeń
Peugeot Partner ma długość 4,4 m w wariancie Standard, dla której długość przestrzeni użytkowej wynosi 1,81 m. W zależności od wersji samochodu, dostępna jest przestrzeń ładunkowa o pojemności od 3,30 m3 do 3,80 m3, która wystarczy, by pomieścić 2 europalety. Wersja Long mierzy 4,75 m długości, czyli 35 cm więcej niż Partner Standard. Długość przestrzeni transportowej w tej wersji wynosi 2,16 m a pojemność ładunkowa wynosi od 3,90 m3 do 4,40 m3.
Peugeot Partner powstał na platformie EMP2, dzięki której samochód ma krótsze zwisy i niewielki promień skrętu wynoszący 10,82 m dla wersji standardowej i 11,43 m dla wersji Long. Dzięki temu pojazdem łatwiej jest manewrować.
Nowy Partner ma ładowność od 650 kg do 1000 kg. Samochody o niższych wartościach zużycia paliwa mają ładowność 600 kg. W przestrzeni ładunkowej umieszczono gniazdko 12 V oraz oświetlenie składające się z 6 diod LED.
Peugeot nie zapomniał o schowkach, kieszeniach i półeczkach do przechowywania drobnych przedmiotów. Łącznie mają one pojemność 113 litrów. Z centralnym fotelem został zintegrowany stolik, a pod nim znajdziemy schowek. W przedniej części pojazdu mogą siedzieć trzy osoby.
Nowy Peugeot Partner – silniki
Peugeot Partner jest napędzany za pomocą silnika PureTech o pojemności 1,2 litra, który generuje 110 KM mocy i współpracuje z sześciobiegową manualną przekładnią. Mocniejsza 130-konna wersja z ośmiobiegowym automatem będzie dostępna w 2019 roku. Wśród diesli znajdziemy jednostkę BlueHDi 130 powiązaną z manualną sześciobiegową skrzynią biegów lub ośmiobiegową przekładnią EAT8. W ofercie znajdzie się również jednostka BlueHDi 100 oraz BlueHDi 75ch z manulaną pięciobiegową skrzynią biegów.
Partner Grip i Asphalt
Oprócz standardowych poziomów wykończenia w ofercie Peugeota znajdą się wersje przygotowane dla określonych profili użytkowania. Grip jest wersją przeznaczoną dla klientów wymagających samochodu do trudniejszych nawierzchni oraz cięższych, brudnych i długich ładunków. Model posiada m.in. większy prześwit, duże koła z oponami Mud & Snow, system Advance Grip Control, ładowność 1000 kg, dodatkowe oświetlenie w obszarze ładunkowym oraz koło zapasowe.
Partner Asphalt został zaprojektowany dla klientów, którzy robią samochodem duże przebiegi potrzebują przede wszystkim komfortu. Samochód został wyposażony w ulepszoną izolację akustyczną, fotele Comfort, kamerki dostarczające widoku wokół pojazdu, elektryczny hamulec postojowy, radio z 8-calowym ekranem dotykowym i systemem Mirror Screen, ogranicznik prędkości i tempomat, czujniki deszczu oraz ręczna kontrola klimatu.
Nowy Peugeot Partner będzie dostępny na rynku międzynarodowym od listopada 2018 roku.
Najnowsze komentarze