Nowy przepis: Francja pozbywa się starych diesli ze stolicy

6 708

Od 1 lipca 2019 roku wjazd do Paryża starym samochodem z silnikiem Diesla zostanie zakazany w godzinach szczytu. Przepisy mają zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza w stolicy Francji.

Zakaz zacznie obowiązywać już 1 lipca tego roku, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 20:00. Obostrzenia dotyczą samochodów, które muszą posiadać winiety ekologiczne Crit’Air 4. Oznacza to, że z Paryża wykluczone zostały wszystkie pojazdy z silnikiem Diesla wyprodukowane przed rokiem 2006. Zakaz dotyczy także motocykli wyprodukowanych przed 1 lipca 2004 roku.

Francja zamierza w ten sposób walczyć z zanieczyszczeniem powietrza i ograniczyć emisję spalin w stolicy. Nowy przepis ma ograniczyć emisję tlenku azotu o 23 proc. Jest to jednak dopiero początek pozbywania się diesli z Paryża. W 2024 roku Paryż zamierza całkowicie zakazać poruszania się po mieście samochodami z silnikami wysokoprężnymi.

Nowe przepisy dotkną nie tylko mieszkańców Paryża, ale także okolicznych miejscowości, a najbardziej region Sekwana-Saint-Denis, gdzie jest 128.015 użytkowników pojazdów z naklejką Crit’Air 4. Winiety Crit’Air zostały wprowadzone w roku 2017, aby zmniejszyć ilość starych pojazdów w mieście w godzinach szczytu. Jest sześć kategorii naklejek, który zależy od roku rejestracji pojazdu oraz emisji spalin. Łącznie zakaz dla Paryża wpłynie na ok. 800.000 pojazdów.

Kierowcom, którzy nie dostosują się do wytycznych grozi mandat w wysokości 68 euro dla  samochodów, motocykli, także pojazdów zagranicznych. Kara dla ciężarówek wynosi 135 euro.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
6 Autorzy komentarzy
AdrianBebokMichał Z.RomanSlawo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Gosc
Gość
Gosc

Moj diesel 2004r spelnia dokladnie ta samą normę co taki z 2010 i niby nie mogę wjechać? Poza tym chca wyeliminować diesle palace w korkach 8-10l i na ich miejsce maja pojawić się benzyny spalajace 10-14l w tych samych warunkach. Ekologia w czystej postaci!

Roman
Gość
Roman

A ile taki czysty diesel wytwarza tlenków azotu, cząstek stałych, sadzy i innych paskudztw? Nie można ograniczać się tylko do dwutlenku węgla bo jest jedyny argument jaki można wysnuć, gdy tak po prostu podaje się zużycie paliwa w jednym i drugim silniku.

Adrian
Gość
Adrian

Twoj stary parch kopci z rury jak 50 benzyniaków – mają start/stop lub 300 hybryd. Od kiedy benzyna w korkach pali 14-15l? Mam 2.0T i 50/50 mam średnie spalanie 9,1

Slawo
Gość
Slawo

Już nie mogę się doczekać wyników pomiarów zanieczyszczeń, po wprowadzeniu zakazu. Oby faktycznie przyniosło to jakiś skutek.

Michał Z.
Gość
Michał Z.

Można powiedzieć, że niby wszystko ok, powiedzmy że chodzi o ekologię, tlenki azotu, cząstki stałe i inne zanieczyszczenia, ale nie na tym chcę się skupić. W całej tej sytuacji mamy do czynienia z działaniem prawa wstecz- załóżmy, że ktoś w 2005 roku kupił samochód z silnikiem Diesla, wtedy on spełniał wszelkie obowiązujące normy, przechodził i do dziś przechodzi obowiązkowe przeglądy itd. A teraz ten ktoś nie może swobodnie korzystać ze swojego samochodu, mimo wszystko to nie jest do końca w porządku. Idąc tym tokiem rozumowania każda osoba, która np. w Polsce zdawała maturę 10, 20, 40 lat temu powinna mieć… Czytaj więcej »

Bebok
Gość
Bebok

haha :D wybrali sobie caryce lewaka, to mają :D Francja lubi sobie pierw ściągnąć kretyna na głowę a potem się buntować przeciwko niemu :)
Różnica między Francją a Polską jest taka że u nas nikt się nie buntuje bo nam dobrze pod butem :(