Peugeot z samochodem elektrycznym pojawił się na Nordschleife po raz pierwszy w swojej historii. Za kierownicą zasiadł Stéphane Caillet, który zamierzał pobić rekord prędkości (a w zasadzie czasu okrążenia) na liczącej sobie 20,832 km północnej pętli Nürburgringu.
Dzięki 73 zakrętom i różnicy poziomów sięgającej 300 metrów, Nordschleife uznawana jest jeden z najbardziej wymagających torów na świecie. I właśnie na tej legendarnej pętli o największym na świecie obwodzie, Peugeot EX1 pobił w środę, 27. kwietnia 2011 roku, rekord okrążenia dla samochodu elektrycznego. To koncepcyjne auto uzyskało wynik 9:01,338, co dało średnią prędkość wynoszącą 138,324 km/h, a warto podkreślić, że warunki atmosferyczne były bardzo wymagające.
Poprzedni rekord okrążenia ustanowiony przez samochód elektryczny pochodził z 2010 roku i wynosił 9:51,45.
Wynik uzyskany w tym tygodniu przez EX1 został oficjalnie potwierdzony i zarejestrowany przez WIGE Performance, oficjalną organizację pomiarową toru Nürburgring.
KG
zdjęcie: archiwum
Najnowsze komentarze