Nowy Renault Arkana (Samsung SM3) zadebiutował w Korei Południowej. Jest lepszy od oryginału!

6 3 654

Nowy Renault Arkana został wprowadzony na rynek południowokoreański pod nazwą Samsung SM3. Możemy zazdrościć – samochód to połączenie świetnego wyglądu oryginalnej Arkany i wnętrza znanego z najnowszych modeli Renault. 

polecamy

naklejki 3D "Francuz płakał jak sprzedawał"

seria limitowana - kto pierwszy ten lepszy. Tylko na Allegro.

Z zewnątrz auto prezentuje się świetnie. Samsunga SM3 różni od Arkany przede wszystkim przedni pas, gdzie zamiast logo Renault widzimy charakterystyczny znaczek Samsung. Cała reszta jest już podobna, chociaż stylistyczne smaczki nie pozostawiają wątpliwości, że jest to model pozycjonowany wyżej niż budżetowa Arkana. Z tyłu jest zupełnie inny zderzak.

Jednak prawdziwe cuda dzieją się we wnętrzu. Krytykowany tani tablet został zastąpiony przez pionowy ekran, podobny do tego, który znajduje się w nowym Clio lub Capturze. Wyposażenie może być bardzo bogate, w tym automatyczne hamowanie, monitoring martwego pola i rozpoznawanie znaków.

Kluczowa różnica polega jednak na zastosowaniu dużo nowocześniej platformy – w przypadku Samsunga SM3 mamy bowiem do czynienia z konstrukcją na platformie CMF-B. Rozstaw osi jest taki sam jak w przypadku Arkany (2720 mm) jednak tylna oś zbudowana została inaczej – mamy tutaj niezależne zawieszenie i hamulce tarczowe. Zmniejszono także prześwit – to 186 mm (Arkana ma 205).

W standardzie znajduje się też 6 poduszek powietrznych.

Pod maską znajdziemy wolnossący 1.6 litrowy silnik benzynowy o mocy 114 KM i 156 Nm momentu obrotowego oraz turbodoładowaną jednostkę 1.3 TCE o mocy 150 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Do tego można wybrać siedmiobiegową skrzynię automatyczną Getrag, nie ma natomiast napędu 4×4.

Cena samochodu w wersji podstawowej zaczyna się od 14.800 USD (58.500 PLN, kurs z dnia 23.02.2020) a mocniejsza wersja od 17.900 USD (70.500 PLN).

I pozostaje tylko żal, że takiego modelu pod nazwą Renault nie ma w Polsce…

 

Galeria

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
6 Autorzy komentarzy
JakmanIrbis78igorAdrianBolt Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Marcin Łuczak
Użytkownik
Marcin Łuczak

Fajne to, i na zewnątrz i w środku. Wnętrze wygląda według mnie lepiej niż w Talismanie czy w Megane. Chyba nawet o wiele lepiej. Kurcze, jak nie lubię SUV-ów, to nad tym bym się pochylił- dla samego wnętrza chociażby. Ps. Nowe Clio właśnie z powodu środka bardziej pasuje mi niż aktualne Megane. Szkoda tylko, że rozmiar nie taki :)

Bolt
Gość
Bolt

„58.500 tyś PLN”
tyś to od tyśency?

Adrian
Gość
Adrian

Jak już to powinno być 58,5 tyś. Bo 58.000 ktopka by latwiej było przeczytać i dopisek jeszcze tyś (tys) daje niebotyczną kwotę 58500000. Tys. piszemy by nie pisać 0. Więc cały.ten zapis jest do dupy.

igor
Gość
igor

Śliczna bestia :) Wybierając pomiędzy Megane a Arkane miałbym wielki problem, jeśli nie potrzebowałbym kombi. A tak na marginesie .. Dlaczego Renault „nie kocha” Polski?.. Arkane jest już jakiś czas na rynku rosyjskim. Czyżby Rosjanie lepiej płacili? ..

Jakman
Gość
Jakman

Ta ruska wersja oparta jest na Dusterze, bo tam generalnie Renault sprzedaje tylko Dacie pod marką Renault. Chyba jednak bardziej kochają Polskę :-)

Irbis78
Gość
Irbis78

Zaglądam na was portal, ale cieżko czyta się wasze artykuły. Niestety wszechobecne niedbalstwo. Nie SM3 (bo to Fluence) a XM3 (patrz zdjęcia).
Poza tym Arkana w tej wersji zawita do Europy. Niestety bez 1,6 SCe tylko 1,3 TCe, i będzie kosztować 74900 (tak aby konkurować z 125 KM Puma, a jednocześnie nie podgryzać rynku Captur II). Wspomnicie moje słowa.