Organizacja Green NCAP bada wpływ samochodów na środowisko i podobnie jak Euro NCAP określa rezultat za pomocą gwiazdek. Jak poradził sobie Renault Austral E-Tech z układem Full Hybrid o mocy 200 KM?
Nowy Renault Austral zadebiutował na polskim rynku w listopadzie ubiegłego roku. Pod maską kompaktowego SUV-a znajduje się układ mild hybryd o mocy 140 lub 160 KM, ale jeszcze w tym roku zadebiutuje pełna hybryda o mocy 200 KM. Topowy układ składa się z 3-cylindrowej jednostki benzynowej o pojemności 1,2 litra, która współpracuje z napędem elektrycznym.
Testy Green NCAP wykazały, że przy prędkościach niższych niż autostradowa, system hybrydowy o napięciu 400V zwiększa efektywność energetyczną samochodu. Nowy Renault Austral, pomimo stosunkowo dużych rozmiarów (4510 mm długości i 1825 mm szerokości), jest w stanie w pełni korzystać z wydajności układu, który zauważalnie zmniejsza zużycie paliwa w warunkach miejskich i pozamiejskich.
Zobacz także: Renault Austral wygrywa z Volvo XC 40 w teście Autobild. Nowy SUV doceniony
W rzeczywistych warunkach drogowych można spodziewać się zużycia paliwa na poziomie około 5 l/100 km. Przy temperaturze -7°C samochód potrzebuje znacznie więcej energii niż w teście laboratoryjnym WLTC+ przeprowadzonym w temperaturze 23°C, co wpłynęło na obniżenie końcowej oceny pojazdu. Według Green NCAP, technologia Renault dobrze kontroluje zanieczyszczenia wydobywające się z rury wydechowej, ale dodatkowe korzyści przyniosłyby wysiłki mające na celu poprawę rezultatu w warunkach zimnego rozruchu.
Renault Austral uzyskał lepszy wynik Indeksu Gazów Cieplarnianych niż wiele innych SUV-ów podobnej wielkości bez układu hybrydowego. Średnia ocena wyniosła 52%. Austral otrzymał zasłużone 3 zielone gwiazdki.
- Indeks czystego powietrza – 6.5/10
- Indeks efektywności energetycznej – 5.3/10
- Indeks gazów cieplarnianych – 3.9/10
Źródło: Green NCAP
Najnowsze komentarze