W najnowszej serii testów organizacja Euro NCAP rozbiła szesnaście samochodów, wśród których znalazły się dwa francuskie modele: Renault Austral i DS 9. Jak wypadły w tej trudnej próbie?
Zdaniem Euro NCAP wyniki testów szerokiej gamy pojazdów w różnych klasach pokazują determinację producentów ponieważ w 2023 roku wytyczne staną się jeszcze bardziej rygorystyczne. Jednym z modeli, które sprawdziła organizacja jest Renault Austral. Nowy kompaktowy SUV zdał egzamin na piątkę.
Pięć gwiazdek to połączenie oceny składającej się z czterech części. Renault Austral uzyskał 88% w teście ochrony dorosłych pasażerów, 83% w teście ochrony dzieci i 69% za zabezpieczenie innych użytkowników dróg przed kolizją. Jurorzy Euro NCAP docenili również zestaw systemów wspomagających prowadzenie, któremu przyznali punktację 87%. W najnowszej serii testów na pięć gwiazdek zasłużył również Nissan Ariya oraz jego większy brat Nissan X-Trail.
Zobacz także: Ile pali nowy Renault Austral 1.2 130 KM w mieście i na autostradzie?
DS 9 z czterema gwiazdkami
Maksymalnej noty nie uzyskał niestety DS 9. Do maksimum zabrakło jednej gwiazdki. Według Euro NCAP DS 9 będzie „agresywnym partnerem podczas zderzenia z innymi pojazdami”. Flagowa limuzyna DS Automobiles straciła punkty za niedostateczną ochronę niektórych obszarów ciała podczas zderzenia czołowego oraz działanie systemu hamowania awaryjnego (AEB). System nie zapewnił odpowiedniej reakcji na inne pojazdy oraz pieszych i rowerzystów. Standardów Euro NCAP nie spełnia również system wykrywający zmęczenie kierowcy ponieważ nie jest domyślnie włączony od razu po rozpoczęciu podróży.
Ochronę dorosłych oceniono na 79%, dzieci na 86%, a za bezpieczeństwo innych użytkowników dróg oraz systemy wspomagające prowadzenie DS 9 zdobył 67%.
Zobacz test: DS 9 E-Tense 4×4 360 Performance Line+- elegancja, prestiż, komfort, wyjątkowość
„W 2023 roku, zgodnie ze strategią Vision 2030, Euro NCAP skupi się na szeregu nowych aspektów. Wprowadzamy m.in. protokoły autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) dla motocykli, jak również nowe scenariusze w zakresie bezpieczeństwa biernego dla pieszych i rowerzystów. Rozszerzymy w ten sposób obszar, w którym Ci niechronieni użytkownicy dróg mogą wchodzić w interakcje z pojazdem. Jest to niezbędny postęp w zakresie bezpieczeństwa, a my ściśle współpracujemy z branżą, aby zapewnić realizację celów Vision Zero oraz spełnienie wymagań zawartych w protokołach” – powiedział Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP.
Najnowsze komentarze