Nowy Renault Austral musi stawić czoła wielu udanym konkurentom w segmencie kompaktowych SUV-ów. Jednym z groźnych rywali jest Peugeot 3008, który cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku europejskim. Który model jest ładniejszy, bardziej nowoczesny i co mają do zaoferowania dwie propozycje z Francji?
Pierwsze zdjęcia nowego Renault Austral, wywołały we mnie lekkie zdumienie. Spodziewałam się powiększonej wersji Megane E-Tech Electric a francuscy styliści zdecydowali się z jednej strony pozostać przy charakterystycznym dla marki schemacie z reflektorami w kształcie litery C a z drugiej, stworzyć obraz wytrzymałego, solidnego SUV-a, który poradzi sobie zarówno na gładkim asfalcie, jak i poza nim. Im dłużej przyglądam się nowemu modelowi spod znaku rombu, tym bardziej zapada mi w pamięć i tym bardziej doceniam drogę, którą podążyła marka Renault. Koncepcja jest zupełnie inna niż Peugeota. 3008 ma agresywny przód, a także bardziej dynamiczne kształty, ale Australowi również nie możemy odmówić uroku.
Zobacz także: Nowe Renault Austral 2022: następca Kadjara jest dobrze przemyślanym projektem. Opinia
Nowe Renault Austral przewiezie więcej bagażu
Austral nie ma zbyt wiele wspólnego ze swoim poprzednikiem i nie chodzi tylko o design. Następca Kadjara powstał na nowej platformie CMF-C/D, którą dzieli z Nissanem Qashqaiem. SUV Renault mierzy 4,51 m, jest więc nieznacznie większy od Peugeot 3008 (4,45 m). Rozstaw osi obu modeli jest taki sam i wynosi 2,67 m.
Renault przeniosło koncepcję modułowej kabiny z modelu Captur. Dzięki przesuwanej tylnej kanapie pojazd oferuje większy bagażnik. Do nowego Renault zapakujemy od 500 do 575 litrów bez konieczności składania oparć tylnych foteli (430 – 555 litrów w wersji hybrydowej E-Tech). Pod tylną klapą 3008 znajduje się przestrzeń o pojemności 520 litrów (395 litrów wersji hybrydowej plug-in). Maksymalne możliwości transportowe obu modeli to odpowiednio: 1525 litrów w Australu i 1482 litry w 3008.
Zobacz także: Nowy Peugeot 3008 już za rok! Premiery lwa na lata 2023-2027, pojawi się 408!
Bitwa na ekrany
Producenci przyzwyczajają nas do tego, że dużych ekranów nie powinno w nowym samochodzie zabraknąć. Renault Austral otrzymał 12,3-calowe zegary cyfrowe, na których wyświetlimy mapę nawigacji a nie tylko strzałki. Do tego dochodzi pionowy ekran o przekątnej 12-cali, który obsługuje system multimedialny opracowany wspólnie z Google. To, jak system działa w praktyce, dopiero okaże się, gdy będziemy mieli okazję sprawdzić model w praktyce. Renault zastosowało również Head-up Display o przekątnej 9,3 cala. Nie znajdziemy tego u Peugeota a to z racji koncepcji i-Cockpitu. Umieszczenie 12,3-calowego wyświetlacza wskaźników nad malutką kierownicą eliminuje potrzebę korzystania z dodatkowych ekranów przeziernych. Peugeot 3008 na konsoli centralnej ma 10-calowy tablet, który znajduje się na wysokości wzroku kierowcy.
Austral bez diesla
Podobnie jak w przypadku modelu Arkana, Austral nie będzie miał w ofercie silników Diesla. Renault proponuje benzyniaki i hybrydy. Do wyboru jest 130-konny silnik 1.2 pracujący w układzie mikrohybrydy lub wersja hybrydowa E-Tech. W tym drugim przypadku układ rozwija moc 160 lub 200 KM. Jednostka benzynowa jest tu powiązana z silnikiem elektrycznym o mocy 50 kW i akumulatorem o pojemności 1,7 kWh. Uzupełnieniem oferty jest mikrohybryda oparta na silniku 1.3 TCe. Moc wynosi 140 lub 160 KM.
Nowy Peugeot 3008 ma pod maską jednostkę 1,2 PureTech o mocy 130 KM. Oferta diesla skurczyła się w ostatnim czasie do minimum i składa się wyłącznie z 130-konnego diesla o pojemności 1,5 litra. Do wyboru są jeszcze dwie hybrydy z wtyczką o mocy 225 i 300 KM. Niewykluczone, że Austral również otrzyma w przyszłości napędy plug-in. Renault dysponuje w końcu odpowiednią technologią. Zaletą nowego modelu spod znaku rombu będzie system czterech kół skrętnych 4Control, którego nie znajdziemy u Peugeota.
Trudno jest wyłonić jednoznacznego zwycięzcę, zwłaszcza że modelu Austral nie widzieliśmy jeszcze na żywo, ale oba francuskie SUV-y mają bardzo wiele do zaoferowania. Nowość Renault, która trafi na rynek jesienią 2022 roku zapowiada się bardzo obiecująco i ma szansę odciągnąć część klienteli spoglądających w kierunku Peugeot 3008.
Najnowsze komentarze