Światowa premiera całkowicie nowego Renault Austral – SUV-a z technologią „Nouvelle Vague”. Renault wprowadza do swojej oferty SUV-ów ambitny model: całkowicie nowe Renault Austral. Ma on na celu wzmocnienie wysiłków grupy zmierzających do odzyskania segmentu C, który stanowi obecnie trzon światowego rynku motoryzacyjnego. Nowy Renault Austral wpisuje się w tradycję „samochodów do życia” i stanowi kolejny kamień milowy w ofensywie w segmencie C, zapoczątkowanej przez Arkanę i nowe Megane E-TECH Electric, prezentując zdecydowanie nowoczesne podejście. Nouvelle Vague”, która ma na celu uczynienie z marki wzorca branżowego w dziedzinie technologii, czystej energii i usług.
Zdjęcia auta znajdziecie w galerii poniżej artykułu
Stylistyka nadwozia: sportowy SUV
Nowe Renault Austral łączy w sobie cechy charakterystyczne dla samochodów typu SUV z nowymi zasadami stylistycznymi Renault „sensual tech”: jego zaokrąglona, zmysłowa sylwetka stylowo współgra z mocnymi liniami geometrycznymi, detalami konstrukcyjnymi, takimi jak mikrooptyczna technologia zastosowana w tylnych światłach LED i diamentowe wzory w światłach przednich.
Stylistyka nadwozia nowego modelu Austral jest atletyczna, wyrafinowana i elegancka.
Wywołuje wrażenie wysokiej jakości, którą potęgują dobrze wykonane geometryczne linie i idealne proporcje, dające poczucie przestronności, gdy patrzy się na niego z zewnątrz.
Nowy Austral jest dostępny w siedmiu kolorach nadwozia. W wersji Esprit Alpine dostępny jest także ekskluzywny kolor Satin Shale Grey, który podkreśla jego sportowy wygląd.
W najwyższym poziomie wyposażenia standardem jest wykończenie dwukolorowe.
All-New Austral dumnie stoi na imponujących kołach z wyróżniającymi się 17- i 20-calowymi obręczami, z których większość jest wycinana w kształcie diamentu.

Wystrój wnętrza: w otoczeniu technologii
Zaawansowany technologicznie kokpit All-New Austral zbudowany jest wokół dużego ekranu OpenR, który łączy 12,3-calowy wyświetlacz instrumentów na desce rozdzielczej z 12-calowym pionowym ekranem multimedialnym. Nowy wyświetlacz Head Up Display o przekątnej 9,3 cala, wyświetlany na przedniej szybie, dodatkowo zwiększa liczbę ekranów na pokładzie.
Samoregulująca się jasność i zoptymalizowane właściwości odbijania światła umożliwiły pozbycie się tradycyjnej osłony przeciwsłonecznej z ekranu OpenR. Daje to większe poczucie przestrzeni i sprawia, że deska rozdzielcza wydaje się jakby unosiła się w powietrzu. Jest przestronnie i nowocześnie.
W nowym modelu Austral pojawiła się również nowa konsola środkowa. Smukła i nowoczesna, tworzy subtelny podział między kierowcą a pasażerem z przodu. Znajduje się na niej opływowa podpórka pod ręce, która zwiększa komfort korzystania z dotykowego ekranu multimedialnego. W konsoli znajduje się miejsce na telefon z możliwością ładowania indukcyjnego oraz praktyczne schowki na przedmioty codziennego użytku.
Wnętrze nowego modelu Austral, w zależności od wersji i wybranych elementów wyposażenia dodatkowego, wykończone jest prawdziwym drewnem, skórą, Alcantarą, wyściełanymi materiałami tekstylnymi i innymi miękkimi w dotyku materiałami, które łączą się z lakierowanymi elementami w kolorze głębokiej błyszczącej czerni i satynowego chromu. Materiały najwyższej jakości, które nadają wnętrzu samochodu wrażenie ciepła i prestiżu. Całość wzbogaca system oświetlenia LIVING LIGHTS, który można dostosować do indywidualnych potrzeb.

Podobnie jak wiele innych „samochodów do życia”, które zapisały się w historii Renault, nowy Austral został zaprojektowany tak, aby wygodnie pomieścić całą rodzinę. Pasażerowie podróżujący z tyłu mają do dyspozycji przestrzeń na kolana o szerokości 27,4 cm, która nie ustępuje najlepszym w tej kategorii. Przestronność to ważna cecha Australa.
W całym wnętrzu umieszczono wiele praktycznych schowków, z których każdy można efektywnie wykorzystać. Łączna pojemność wszystkich schowków w nowym modelu Austral wynosi około 35 litrów.
Dzięki modułowej konstrukcji Austral może posiadać tylne siedzenie składane w proporcji 2/3-1/3, które można również indywidualnie regulować na 16-centymetrowych szynach. To pozwala elastycznie dopasować wnętrze do swoich potrzeb.
Pojemny bagażnik jest wyposażony w elektryczną klapę tylną obsługiwaną bez użycia rąk i ma pojemność 500 dm3 VDA w modelach Mild Hybrid i Mild Hybrid Advanced. Dzięki przesuwanej kanapie pojemność bagażnika wzrasta z 575 dm3 VDA do 1 525 dm3 VDA (po złożeniu tylnej kanapy).

Zupełnie nowe Renault Austral Esprit Alpine: zupełnie nowy, wyższy poziom wyposażenia
Po raz pierwszy w historii Renault, całkowicie nowe Renault Austral występuje również w ekskluzywnej wersji Esprit Alpine, nadającej mu sportowy wygląd. Czerpie ona inspirację ze sportowego DNA flagowej marki Grupy Renault – Alpine.
W tej wersji Nowy Austral zyskuje jeszcze bardziej zdecydowany wygląd, podkreślony przez nowy, specjalnie zaprojektowany kolor nadwozia Satin Shale Gray. Ta najnowsza generacja matowo wykończonych kolorów nadwozia jest wytrzymała i łatwa w utrzymaniu.
Sportowy charakter podkreślają: listwa grilla i sportowe listwy w kolorze Satin Grey; 20-calowe czarne obręcze aluminiowe Daytona o diamentowym szlifie z logo „Alpine”; relingi dachowe w kolorze Satin Black; oraz
Na zewnątrz samochodu znajdują się elementy dekoracyjne w kolorach Diamond Black, Extra Glossy Black i Ice Black. Emblematy Esprit Alpine umieszczone z boku samochodu uzupełniają gamę unikalnych elementów wyposażenia.
Wewnątrz Esprit Alpine również posiada szereg charakterystycznych elementów: niebieskie przeszycia i lamówki; wyjątkowa tapicerka z Alcantary z tkaniną „twill” z włókna węglowego; kierownica ze skóry Nappa ze wstawkami z Alcantary i przeszyciami w kolorze niebieskim, białym i czerwonym; aluminiowe pedały i progi drzwiowe z logo „Alpine”.
Wybór wyposażenia z wyższej półki zwiększa atrakcyjność tego wykończenia i tej wersji.
PLATFORMA I SILNIKI: MNIEJ CO2, WIĘCEJ RADOŚCI Z JAZDY
Nowa platforma, nowe osiągi
Nowe Renault Austral jest pierwszym modelem Renault, w którym wykorzystano możliwości nowej platformy CMF-CD Sojuszu. Zupełnie nowa platforma CMF-CD jest zapowiedzią całkowitej zmiany w ofercie międzynarodowych marek Aliansu w segmencie kompaktowym i high-end.
Całkowicie nowe podwozie Austral dostępne jest w dwóch wersjach: z elastyczną belką skrętną dla modeli z układem kierowniczym na dwa koła oraz z wielowahaczową osią tylną z systemem 4CONTROL Advanced dla modeli z układem kierowniczym na cztery koła.
Model z czterema kołami skrętnymi ma promień skrętu wynoszący 10,1 metra. Prowadzenie nowego modelu Austral na drogach miejskich jest podobne do prowadzenia małego auta miejskiego. Nie ma sobie równych wśród innych pojazdów w tym segmencie.
Nadwozie w modelu Austral zostało usztywnione, wzmocniono układ przeciwpoślizgowy, a podwozie stało się lżejsze i wytrzymalsze, aby zapewnić najlepszy na rynku stosunek komfortu do wydajności i szybkości reakcji na ruchy kierownicy.
Najlepsze silniki pod względem zużycia paliwa i emisji spalin
Nowe Renault Austral jest wyposażone w innowacyjne układy napędowe z silnikami zelektryfikowanymi, pozwalające na wszechstronne zastosowanie bez konieczności zmiany nawyków kierowcy: najnowsza generacja silników E-TECH Hybrid w sieci 400V o mocy do 200 KM oraz dwa silniki benzynowe: 130 KM 48V Mild Hybrid Advanced i 140 KM / 160 KM 12V Mild Hybrid.
W nowym modelu Austral zastosowano zupełnie nowy, samodoładowujący się silnik E-TECH „full hybrid”, który został udoskonalony w celu stworzenia pojazdu z pogranicza segmentu premium o lepszych osiągach i większej przyjemności z jazdy, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji CO2. Jest on wyposażony w 3-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 l połączony z silnikiem elektrycznym, akumulatorem litowo-jonowym 400 V o pojemności 1,7 kWh oraz inteligentną skrzynię bezsprzęgłową o wielu trybach pracy. Łączna moc tego silnika wynosi 146 kW, czyli 200 KM. Podobnie jak w przypadku poprzedniej generacji silników E-TECH Hybrid, samochód zawsze uruchamia się w trybie w pełni elektrycznym, co zapewnia wyjątkowe dla samochodów elektrycznych wrażenia z jazdy, łącząc ciszę z szybkością reakcji. Wyposażony w najnowszy silnik E-TECH Hybrid, całkowicie nowy Austral charakteryzuje się optymalnym poziomem zużycia paliwa i emisji CO2 (już od 4,6 l/100 km i 105 g CO2/km, do czasu uzyskania certyfikatu), co czyni go jednym z najbardziej oszczędnych w eksploatacji hybrydowych SUV-ów.
Silnik Mild Hybrid Advanced debiutuje w nowym modelu Austral i stanowi prawdziwą alternatywę dla silników Diesla. Łączy on najnowszy, 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z akumulatorem litowo-jonowym 48V i rozrusznikiem. Silnik o mocy 130 KM i manualna skrzynia biegów sprawiają, że jazda All-New Austral to czysta przyjemność, przy jednoczesnym utrzymaniu efektywności paliwowej i emisji CO2 na najlepszym poziomie w tej kategorii: od 5,3 l/100 km i 123 g CO2/km (do czasu uzyskania certyfikatu). Ustawienia można zmieniać, aby zmaksymalizować wydajność energetyczną przy jednoczesnym utrzymaniu zużycia paliwa na poziomie o 20% niższym niż w przypadku równoważnego silnika spalinowego niehybrydowego.
Silnik Mild Hybrid jest pierwszym poziomem silnika hybrydowego oferowanym w modelu All-New Austral i wykorzystuje czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który jest już dostępny w wybranych samochodach Renault. Silnik ten, opracowany we współpracy z firmą Daimler, jest wspomagany przez rozrusznik i akumulator litowo-jonowy o napięciu 12V. Silnik może osiągać moc 140 KM lub 160 KM z automatyczną skrzynią biegów X-TRONIC lub 140 KM w modelu z manualną skrzynią biegów. Silnik 12 V Mild Hybrid o mocy 160 KM w nowym modelu Austral może pochwalić się maksymalnym momentem obrotowym 270 Nm dostępnym w zakresie od 1800 do 3500 obr/min, a także zużyciem paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 6,2 l/100 km, przy emisji CO2 wynoszącej zaledwie 136 g/km (aktualnie oczekuje na certyfikację).
Technologia elektryfikacji i funkcje ekologiczne
Oprócz najnowszej generacji technologii E-TECH, nowego silnika benzynowego, zoptymalizowanej skrzyni biegów i zwiększonej pojemności akumulatora (z 240V do 400V), nowy model został wyposażony w dwie inne innowacje. Układ klimatyzacji został wyposażony w innowacyjny mechanizm chłodzenia. Liczba możliwych źródeł energii również wzrosła z 14 do 15.
Każdy z trzech zelektryfikowanych silników w nowym modelu Austral posiada funkcję odzyskiwania energii przy hamowaniu. W przypadku modelu E-TECH Hybrid kierowca może wybrać jeden z czterech różnych trybów za pomocą przełącznika umieszczonego za kierownicą.
W wersjach E-TECH Hybrid i Mild Hybrid Advanced zupełnie nowa cyfrowa deska rozdzielcza zawiera animacje charakterystyczne dla modeli hybrydowych.
Funkcja predykcyjnej eko-jazdy pomaga kierowcy w przyjęciu bardziej oszczędnego stylu jazdy, wykorzystując tablicę przyrządów lub wyświetlacz Head Up Display o przekątnej 9,3” do wskazania najlepszego momentu na zwolnienie pedału przyspieszenia, gdy samochód zbliża się do określonego zdarzenia drogowego (ostrego zakrętu, ronda, ograniczenia prędkości, obszaru poboru opłat lub skrzyżowania ze znakiem „STOP” lub „USTĄP”). W przypadku silnika E-TECH Hybrid funkcja ta jest wzbogacona o funkcję przewidywania jazdy hybrydowej, która pomaga w optymalizacji planowania trasy podczas jazdy w trybie elektrycznym.
INNOWACYJNE TECHNOLOGIE DLA WIĘKSZEGO KOMFORTU I BEZPIECZEŃSTWA
MULTI-SENSE i 4CONTROL Advanced: świat doznań
Systemy MULTI-SENSE i 4CONTROL Advanced pomagają dostosować wrażenia z jazdy nowym Australijczykiem do indywidualnych potrzeb, zapewniając jeszcze przyjemniejsze i lepsze doznania z jazdy.
Technologia MULTI-SENSE Advanced oferuje trzy wstępnie ustawione tryby jazdy: Eco, Comfort i Sport. Czwarty tryb (Perso) daje kierowcy wolną rękę w zakresie wszystkich ustawień. Pakiet Extended Grip Pack zawiera dwa dodatkowe tryby: „Snow” i „All roads”. Kierowca może przełączać tryby w dowolnym momencie, ręcznie lub za pomocą polecenia głosowego Google Assistant. All-New Austral posiada również zupełnie nową proaktywną funkcję pomagającą ograniczyć zużycie paliwa, polegającą na automatycznym sugerowaniu przełączenia w tryb Eco.
W nowym modelu Austral pojawi się trzecia generacja układu kierowniczego Renault z czterema kołami skrętnymi, który był stale udoskonalany przez ostatnie 15 lat: 4CONTROL Advanced. Jak żaden inny w tym segmencie, układ ten zapewnia nowemu Australowi nowy poziom komfortu, większą zwrotność i niezrównane osiągi. Dzięki zastosowaniu siłownika skrętu na wieloramiennej osi tylnej, kąt skrętu kół tylnych wynosi teraz 5° i gwarantuje promień skrętu mniejszy niż w zwykłym samochodzie miejskim: 10,1 metra. Dzięki połączonym systemom MULTI-SENSE i 4CONTROL Advanced dostępnych jest 13 opcji ustawień, podczas gdy poprzednio były trzy.
Inteligentne i proaktywne systemy wspomagania jazdy
Nowe Renault Austral jest wyposażone w 32 systemy ADAS, które można podzielić na trzy kategorie: prowadzenie, parkowanie i bezpieczeństwo.
Należą do nich: wyświetlacz Head Up Display nowej generacji o przekątnej 9,3 cala, wyświetlany przez przednią szybę; aktywny system wspomagania kierowcy Active Driver Assist, autonomiczny system na poziomie 2, łączący tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go, funkcją centrowania pasa ruchu, danymi GPS i mapowaniem, umożliwiający samochodowi dostosowanie trasy do potrzeb; kamera 3D z widokiem dookoła pojazdu 360°; automatyczny system wspomagania parkowania; system ostrzegania o martwym polu i zapobiegający niezamierzonej zmianie pasa ruchu podczas wyprzedzania; system automatycznego hamowania awaryjnego; system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu; inteligentne oświetlenie Matrix LED Vision oraz system bezpiecznego opuszczania pojazdu Occupant Safe Exit.
Najlepsze rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa biernego
Nowy Austral gwarantuje najwyższy poziom ochrony pasażerów i innych użytkowników dróg dzięki ulepszonemu wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa biernego.
Ulepszono typowe elementy bezpieczeństwa i dodano nową poduszkę powietrzną między kierowcą a pasażerem z przodu, aby uniknąć zderzenia czołowego w przypadku zderzenia bocznego.
Całkowicie nowy Austral E-TECH Hybrid posiada specjalny dostęp do komory akumulatora i kod QR, aby ułatwić ekipom ratunkowym szybkie i skuteczne udzielenie pomocy pasażerom.
ZWIĘKSZONE WRAŻENIA Z JAZDY I ŁĄCZNOŚĆ
OpenR Link: adaptacyjny system multimedialny, dzięki któremu obsługa samochodu jest tak intuicyjna, jak obsługa smartfona.
Ekran OpenR jest ukoronowaniem wnętrza nowego modelu Austral i jest w pełni wyposażony w technologię wystarczającą do obsługi nadchodzących aktualizacji systemu OpenR Link, zapewniając jednocześnie płynne i dogłębne wrażenia z jazdy, które będą ewoluować wraz z upływem czasu. System podłączony do chmury otrzymuje automatyczne aktualizacje za pośrednictwem technologii Firmware Over-The-Air (FOTA).
System multimedialny OpenR Link integruje najlepsze usługi i aplikacje Google: Google Maps do nawigacji, Google Assistant do pomocy w trybie głośnomówiącym oraz Google Play do obsługi aplikacji.
Podobnie jak smartfon, system OpenR Link jest intuicyjny w obsłudze i łatwy do personalizacji.
Harman Kardon, dźwięk premium nowej generacji
Oprócz systemu nagłośnienia Arkamys, zupełnie nowy Austral może poszczycić się najwyższej klasy dźwiękiem, który powstał w wyniku współpracy z firmą Harman Kardon, liderem w dziedzinie nagłośnienia samochodowego od ponad 60 lat.
Inżynierowie akustycy z Renault i Harman Kardon pracowali ramię w ramię, aby zagwarantować doskonałą integrację dźwięku wysokiej jakości w całym nowym Renault Austral, zapewniając jeszcze bardziej wciągające wrażenia podczas jazdy.
Nowe Renault Austral: więcej niż samochód, to także usługi
Nowy Renault Austral, postrzegany jako technologiczny SUV „Nouvelle Vague”, jest ucieleśnieniem generacji pojazdów połączonych, inteligentnych, adaptacyjnych i elastycznych.
Dzięki sztucznej inteligencji i systemowi ADAS, wykorzystującemu dane mapowe z chmury, zapewnia on większy spokój podczas jazdy.
Nowy Austral ułatwia również życie swoim użytkownikom dzięki nowej usłudze serwisowej.
Połączona z platformą Moje Renault, zapewnia praktyczne rozwiązania w zakresie zdalnych przeglądów i wskazówek. Zarówno prywatni, jak i profesjonalni właściciele korzystają z pełnej gamy usług, dzięki którym można sterować niektórymi funkcjami i uzyskać zdalny dostęp do niektórych danych pojazdu.
Nowe Renault Austral, zaprezentowane podczas światowej premiery cyfrowej 8 marca, wejdzie do sprzedaży w ostatnim kwartale 2022 roku.
Najnowsze komentarze