Renault Austral to nowość na rynku kompaktowych SUV-ów. Następca Kadjara w podstawowej wersji kosztuje 134.900 zł. Co otrzymamy w standardzie i jak cena wypada w porównaniu do konkurentów?
Najnowsza propozycja Renault została wyceniona na 134.900 zł (zobacz cennik), jest więc o 24 tys. zł droższa niż Kadjar pod koniec swojej kariery na polskim rynku. Pod względem cenowym kompaktowy SUV z Francji zajmuje miejsce pomiędzy dwoma rodzimymi konkurentami. Renault Austral jest droższy od Citroena C5 Aircrossa, za którego musimy zapłacić 132.750 zł, ale tańszy od Peugeot 3008, który startuje z poziomu 139.100 zł. Za Australa zapłacimy też o 1600 zł mniej niż za Nissana Qashqaia, który powstał na tej samej platformie aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi.
Klienci mają do wyboru dwa 4-cylindrowe silniki 1.3 TCe o mocy 140 oraz 160 KM, które pracują w układzie mikrohybrydy z instalacją o napięciu 12V. Słabsza wersja jest oferowana z 6-biegową manualną skrzynią biegów a w mocniejszej otrzymujemy bezstopniową przekładnię CVT.
Zobacz także: nowy Renault Austral – pierwsza jazda: dopracowane zawieszenie, dobre czucie drogi
Renault Austral ma pięć wariantów (equilibre, techno, techno esprit Alpine, iconic oraz iconic esprit Alpine) a więc oferta jest pod tym względem nieco bardziej rozbudowana niż u Peugeota (Active Pack, Allure Pack i GT), ale producent spod znaku lwa nadrabia w kwestii napędów. W 3008 oferuje dwie hybrydy, silnik benzynowy a nawet diesla, choć dni jednostki wysokoprężnej są już policzone. Renault nie zamierza zostawać w tyle. Gama napędów Australa wkrótce zostanie rozbudowana o kolejne opcje m.in. o hybrydę E-Tech.
Na wstępie konfiguracji otrzymujemy samochód w bieli alpejskiej, ale jeśli wydamy dodatkowe 3000 zł, możemy zmienić kolor na szary schiste, czarny etoile lub niebieski iron. Bogatsza paleta barw jest zarezerwowana dla wyższych wariantów wyposażenia. W podstawie otrzymujemy również 17-calowe felgi aluminiowe o wzorze „maha”. W katalogu znalazły się także 19-tki i 20-tki.
134.900 zł wystarczy, aby otrzymać Renault Austral z dwustrefową klimatyzacją, 9-calowym ekranem dotykowym oraz zestawem wskaźników o przekątnej 12,3 cala, bo wszystkie te elementy są wyposażeniem standardowym, podobnie jak nowy system openR-Link, który bezprzewodowo łączy się z systemami Android Auto i Apple Car Play. W samochodzie zainstalowano czujniki parkowania z tyłu, ale jeśli zależy nam na czujnikach także z przodu i z boku oraz kamerze cofania musimy dopłacić 2000 zł za pakiet City. Podgrzewane fotele przednie i szyba to dodatkowy wydatek 1500 zł, ale to nie wszystko, co znajdziemy w tym modelu. Poniżej wyposażenie poszczególnych wersji Australa:
Renault Austral equilibre
wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 12,3-calowym ekranem TFT
- karta Renault Hands Free z odblokowaniem przy zbliżeniu
- czujniki parkowania z tyłu
- światła przednie full LED Pure vision w kształcie litery C
- funkcja bezprzewodowej replikacji ekranu smartfona Android Auto / Apple Carplay
- openR link 9″ DAB, system Arkamys Auditorium z 8 głośnikami + 4 gniazda USB-C
- system kontroli zmęczenia kierowcy (DAA)
- system rozpoznawania znaków drogowych (TSR)
- system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA)
- aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów oraz wspomagania skrętu w lewo (AEBS)
- system kontroli bezpiecznej odległości (DW)
- funkcja połączenia alarmowego eCall
techno
wybrane elementy wyposażenia standardowego (equilibre+):
- czujniki parkowania z tyłu i z przodu
- kamera cofania
- światła przednie full LED Adaptive vision w kształcie litery C + AFS
- wysoka konsola Grand Comfort między przednimi fotelami
- tylna kanapa przesuwana o 160 mm
- openR link 12″ DAB z nawigacją, system Arkamys Auditorium z 8 głośnikami
- nawigacja wbudowana Google Maps, Asystent Google, Sklep Play z aplikacjami
- funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL)
iconic
wybrane elementy wyposażenia standardowego (techno+):
- inteligentny aktywny regulator prędkości (i-ACC)
- system kontroli martwego pola (BSW) z asystentem zmiany pasa ruchu (BSI)
- czujniki parkowania z tyłu, z przodu i z boku + system hands free parking (HFP)
- system kamer 360° (przednia, tylna i 2 kamery w lusterkach bocznych)
- światła tylne LED morowane z efektem włókien 3D
- elektrycznie bezdotykowo podnoszona klapa bagażnika easy trunk access
- fotel kierowcy z regulacją elektryczną w 6-kierunkach oraz elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego i masażem
- fotele przednie i kierownica podgrzewane
techno esprit Alpine
wybrane elementy wyposażenia standardowego (techno+):
- światła tylne LED morowane z efektem włókien 3D
- lakier metalizowany czerwony flamme
iconic esprit Alpine
wybrane elementy wyposażenia standardowego (iconic+):
- zagłówki z regulacją portfelową na przednich miejscach
- system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP/TSR)
- system active driver assist (ADA)
- system Eco Coaching (APO) – predykcyjne wskazówki do eco-drivingu
- fotel kierowcy z regulacją elektryczną w 6-kierunkach oraz elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego i masażem
- fotel pasażera z regulacją elektryczną w 6-kierunkach
Najnowsze komentarze