Wiosną tego roku zadebiutuje nowy Renault Austral, który zajmie w ofercie miejsce Kadjara. Widzieliśmy już zarys sylwetki modelu oraz zdjęcia szpiegowskie, przyszła kolej na wnętrze. Francuska marka zaprezentowała szkic, który pokazuje, że w gamę Renault czeka prawdziwa rewolucja.
Kabina nowego Renault Austral nie ma nic wspólnego z poprzednikiem, ale widzimy wpływ zaprezentowanego w 2021 roku Megane E-Tech Electric. Francuski producent przekonuje, że zespół projektowy zadbał zarówno o design, jakość wykończenia, jak i dobre samopoczucie kierowcy.
Austral otrzymał wysoką i szeroką konsolę środkową, mamy tylko nadzieję, że pogoń za komfortem nie spowoduje ograniczenia przestrzeni w kabinie. Renault przekonuje jednak, że „każdy pasażer ma do dyspozycji ogromną, ergonomiczną i wygodną przestrzeń”. Fotele przednie zostały zwężone w górnej części, aby ułatwić komunikację pomiędzy pasażerami z przodu i z tyłu, z kolei osoby siedzące z tyłu skorzystają z braku tunelu przekładni. Tylna kanapa Renault Austral jest przesuwana i składana za pomocą prostego przycisku znajdującego się w bagażniku.
Zobacz test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM po blisko 49.000 km. Jak sprawuje się nasz SUV?
Renault nie zapomniało o praktycznych elementach. W samochodzie znajdziemy szeroki podłokietnik, dwa duże schowki w konsoli centralnej, czy półkę na telefon z ładowarką indukcyjną. Łączna pojemność przestrzeni do przechowywania w kabinie Australa wynosi 30 litrów.
Ekrany w kształcie litery L
Nowe Renault Austral otrzymało zestaw dwóch dużych ekranów układających się w kształt litery L. Obszar wyświetlania ma przekątną 24,3 cala (774 cm2). Dzięki współpracy z Google Automotive Services udało się opracować technologię, która umożliwia dobrą widoczność bez korzystania z osłony przeciwsłonecznej.

Pomiędzy ekranami dostrzeżemy dyskretne pionowe centralne otwory wentylacyjne, które możemy kojarzyć ze schowanymi nawiewami w nowym modelu DS 4. Wąski kontur ekranu dodaje wnętrzu elegancji. Kierowca ma do dyspozycji nieco kanciastą kierownicę, która ma dawać pierwszeństwo przyjemności z jazdy i zapewnić doskonałą czytelność ekranu.
Zobacz także: Ile kosztuje w Polsce Nowe Renault Megane E-Tech Electric?
Nowy system multimedialny OpenR Link obsługuje Android Auto i Apple CarPlay, a także wyszukiwarkę Google i przeglądarkę Google Maps. Wystarczą dwa kliknięcia, aby uruchomić najpotrzebniejsze funkcje. Renault wspomina o płynności i łatwości obsługi porównywalnej do smartfona.
„Kiedy tworzyliśmy wnętrze Nowego Renault Austral, naszymi motywami przewodnimi były postrzeganie przestrzeni, dynamiczny design i poczucie bezpieczeństwa. A wszystko to z zachowaniem najwyższych standardów jakości. Jesteśmy dumni z rezultatu: Nowe Renault Austral oferuje kokon równie komfortowy, co technologiczny. Dzięki kokpitowi, który jest jednocześnie przytulny i i przejrzysty, pasażerowie mają poczucie wspólnej i indywidualnej przestrzeni” – powiedziała Agneta Dahlgren, dyrektor ds. projektu Renault.