Nowe Renault Austral łączy w sobie najnowsze wersje systemów 4CONTROL i MULTI-SENSE, zwane „Advanced”, dwie technologie doskonalone przez producenta od ponad 10 lat. Osiągają one szczyt możliwości, aby zaoferować wyjątkową zdolność dostosowania się do wrażeń i emocji związanych z jazdą.
4Control Advanced i Multi-Sense Advanced to dwa systemy, które zostały zoptymalizowane i otrzymały szerszy zakres ustawień. Celem jest umożliwienie kierowcy jeszcze większych możliwości dostosowania pożądanych wrażeń z jazdy i emocji odczuwanych za kierownicą. Xavier, inżynier oraz fan muzyki i Gwiezdnych Wojen, wykorzystał swoje doświadczenie i pasje, aby opracować nowy system regulacji, dzięki któremu każdy będzie mógł łatwo znaleźć odpowiednią kombinację na wyciągnięcie ręki.
4CONTROL: Renault vs Porsche
Ale najpierw cofnijmy się w czasie. Mamy jesień 2007 roku. Renault zaprezentowało podwozie Active Drive z układem kierowniczym na 4 koła, które po raz pierwszy zamontowało w modelu Laguna GT kilka miesięcy później w 2008 roku, zmieniając nazwę tej technologii na 4CONTROL. 4 koła skrętne mają zapewnić samochodowi większe bezpieczeństwo, zwinność i dynamikę godną auta sportowego. Konkretnie, dzięki tylnym kołom, które przy niskiej prędkości mogą obracać się nawet o 3,5° w kierunku przeciwnym do kół przednich, 4CONTROL dawał Lagunie GT zwrotność samochodu miejskiego, a dzięki maksymalnemu kątowi skrętu kół przednich wynoszącemu 1,9° przy wysokiej prędkości, także wyjątkową przyczepność na drodze. Do tego stopnia, że w słynnym teście omijania przeszkód Laguna pokonała Porsche Boxster.
MULTI-SENSE zmienia odczuwa w samochodzie
W 2015 roku druga generacja 4CONTROL, oferowana w szczególności w Espace, Talismanie i Mégane GT, została połączona z kolejną innowacją Renault – MULTI-SENSE. MULTI-SENSE to technologia, która skupia się na odczuciach i emocjach kierowcy podczas jazdy. Zachowanie pojazdu i atmosfera na pokładzie różnią się w zależności od wyboru jednego trzech głównych trybów: Sport, Eco i Normal.
Pod względem zachowania MULTI-SENSE oddziałuje na wspomaganie układu kierowniczego, dynamiczną kontrolę jazdy oraz reaktywność silnika i skrzyni biegów. W trybie Sport na przykład układ kierowniczy jest twardszy, a silnik i skrzynia biegów szybciej reagują na polecenia. W zakresie atmosfery na pokładzie MULTI-SENSE zmienia kolory i oświetlenie wnętrza, a w zależności od pojazdu może nawet wpływać na dźwięk wydawany przez silnik.
Zaawansowane systemy 4CONTROL i MULTI-SENSE
Jak więc wyjść poza te trzy tryby i osiągnąć wyższy poziom personalizacji, taki, który odpowiada potrzebom praktycznie każdego? Połączenie systemów 4CONTROL Advanced i MULTI-SENSE Advanced w Nowym Renault Austral zapewnia kierowcy ultraprecyzyjne i bardziej spersonalizowane wrażenia z jazdy niż kiedykolwiek wcześniej.
Suwak do sterowania nimi wszystkimi
Za pomocą przycisku MULTI-SENSE, dostępnego bezpośrednio z kierownicy, kierowca może wybrać jeden z trzech głównych trybów jazdy oferowanych w systemie OpenR Link: Sport, Eco i Neutral. Te trzy tryby zapewniają domyślne ustawienia zoptymalizowane przez inżynierów Renault. To jednak dopiero początek. Właśnie w tym momencie ujawnia się połączona moc wersji Advanced. Aby wzmocnić – lub zmniejszyć – emocje dostarczane przez podstawowe ustawienia, wystarczy skorzystać z zupełnie nowego paska intensywności wyskalowanego od 1 do 13 dostępnego na ekranie dotykowym OpenR, aby dostosować zachowanie samochodu w czasie rzeczywistym. Podobnie jak na wzmacniaczu audio, aby wyregulować głośność, basy lub tony wysokie!
Zdolność kierowania kołami, która określa poziom manewrowości i zwinności nowego Australa jest wskazywana w czasie rzeczywistym na ekranie podczas regulacji intensywności. Aby dostosować się do tej zmiany w opcjach ustawień, tylne koła są teraz zdolne do kierowania przy niskiej prędkości nawet do 5° z 4CONTROL Advanced. Jest to wzrost o 1,5° w stosunku do poprzednich generacji i zmniejsza promień skrętu do 10,1 metra. Oznacza to, że żaden SUV w segmencie Austral nigdy nie był tak dynamiczny przy dużej prędkości i tak zwrotny przy małej prędkości.
Aby osiągnąć ten wynik, firma Renault opracowała i wyprodukowała we własnym zakresie dwie kluczowe innowacje mechaniczne:
- Nowa wielowahaczowa oś tylna platformy CMF-C/D pozwala kontrolować skok i układ kół samochodu. Oferuje on doskonały układ kierowniczy, sterowany przez drugą innowację mechaniczną,
- Nowy siłownik o dwóch wyjściach, który zastępuje układy stosowane w Lagunie GT i Talismanie.
Zobacz: Skonfiguruj swoje nowego Renault Austral
Połączenie 4CONTROL Advanced i MULTI-SENSE Advanced w Nouvel Austral tworzy więc wyjątkowe wrażenia z jazdy, zwiększając dziesięciokrotnie przyjemność z prowadzenia i zaspokajając pragnienie kierowcy dotyczące personalizacji.
Najnowsze komentarze